Vakantie en uitjes

sus-anne
07-10-2011 om 13:50
Wat doen we in valkenburg?
volgend weekend gaan we drie dagen naar Valkenburg.
de 1e dag gaan we shoppen in Maastricht,de derde dag doen we een hele dag sauna in Tilburg.
wie heeft een ideetje voor de tweede dag? Is er in Valkenburg zelf ook wat te beleven behalve de beroemde kabelbaan?

ayla
07-10-2011 om 14:24
Tja
ik ben zelf niet zo'n Valkenburg fan, ook niet van de grotten. je zou het heuvelland in kunnen trekken, beetje toeren etc. Of een dagje Aken of Hasselt. vind ik leukder dan Valkenburg.

Moppeke
07-10-2011 om 16:24
Eten in 't hijgent hert
verborgen in de Vijlener Bossen. Eerst een mooie wandeling, dan een vorkje prikken. Ligt prachtig en het is er goed toeven.
Check hun website even, nu het zomerseizoen over is heeft dat wellicht ook effect op de openingstijden.
Valkenburg zou ik doorheen lopen, dan heb je het gezien en dan hup het heuvelland in. Valkenburg is erg toeristisch, ik vind er zelf weinig aan. Dat kabelbaantje heb je snel bekeken.

MerelR
08-10-2011 om 20:31
Steenkolenmijn + grottenaquarium
Een aantal jaren geleden zijn wij een dagje naar Valkenburg geweest en wij vonden het gewoon wel leuk.
We hebben de kasteelruïne bekeken, zijn met de kabelbaan naar boven gegaan en met de rodelbaan naar beneden. Daarna naar de steenkolenmijn, we werden daar rondgeleid door een oud-mijnwerker en dit was erg interessant en heeft ook best indruk gemaakt op ons en onze kinderen. Omdat het daarna regende zijn we ook nog naar het grottenaquarium geweest en dit bleek verrassend leuk. Het centrum zelf is erg toeristisch maar daardoor ook wel weer gezellig.

sus-anne
10-10-2011 om 08:07
Bedankt
genoeg tips ,afhankelijk van het weer kijken we daar wel wat we gaan doen.bedankt.

Snuggle's
11-10-2011 om 12:27
Mexicaans eten
Als je van Mexicaans eten houdt zit er echt een heerlijk restaurant in het centrum. Ze hebben een buffet met allerlei Mexicaanse gerechten. Ik zou bijna alleen al daarvoor weer naar Valkenburg gaan!
Snuggle's