Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat gaan we doen volgende zomer?

Heel verwend, ik weet het, maar we hebben even geen inspiratie hier. De laatste jaren zijn we met tentsetters (huurtenten op kleine campings) naar frankrijk geweest, en dat beviel heel goed met 3 kinderen (nu 8/9/12). We houden wel van het kampeergevoel, lekker buiten, gemakkelijke contacten vor de kinderen, maar niet van overdreven veel gezeul met spullen, of grootschalig vertier.

maar goed, we willen wel weer eens iets anders.

Stiekem baal ik er nog steeds van dat je met een gezin van 5 aan de schoolvakanties hangt, en niet meer zoals vroeger 'gewoon' in september je koepeltentje in de auto mikte em vertrok. (of op het vliegtuig stapte met alleen eenstapeltje traveller cheques en een paar setjes schone kleren). Maar ja, t is niet anders.

Ik heb er ook nog steeds moeite mee om in december al te moeten nadenken over 'volgende zomer'/ Brr.

Maar goed, genoeg geklaagd.

We willen dus een week of 2/3 weg. Weer interesseert ons niet zo. Het hoeft iig geen hittegolf land te zijn. Frankrijk dus maar even niet, voor de variatie. En ook geen scandinavie (hebben we ook al een paar jaar gedaan met de kinderen, in van die hutjes op campings).

Oudste zoon wil wel naar Engeland. Ik heb zelf ideeen dat we misschien eens naar het oosten zouden kunnen reizen voor een keer? Hoewel een weekje strand me op zich ook wel lekker lijkt.

Voornaamste 'probleem' dat ik zie is eigenlijk accomodatie. Ik wil wel kamperen, maar heb geen zin in gezeul met eigen spullen. De meeste huurtenten (een stacaravan wil ik echt niet) staan vaak op reuzecampings waart we helemaal niet blij van worden.

In een huisje zou een optie kunnen zijn, maar dan niet in een of andere centerparks achtige setting, daar word ik helemaal niet blij van. Bovendien moeten het dan 2 of 3 huisjes worden, want 3 weken op 1 plek is niks voor ons.

Whaaah!

Ik weet het niet!

En straks krijg ik in april allemaal leuke ideeen die niet meer 'kunnen' omdat alles natuurlijk al lang vol zit. Grumpf.

Nou ja, genoeg mensen hier die mij/ons redelijk kennen....hebben jullie nog interessante ideeen??

Ingrid (nu eerst gedichten schrijven!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

30-11-2009 om 09:45

Huisjes in engeland

In engeland heb je heel veel particuliere huisjes midden in de leukste dorpjes.
Ik ben nu ook weer aan het rondkijken.
Er zijn een aantal leuke sites, maar die links heb ik niet op deze pc. Als je belangstelling hebt zet ik ze later vandaag wel neer.

Brianna F

Brianna F

30-11-2009 om 09:52

Amk

Ik heb ook belangstelling

Misschien valuta-inspiratie?

Ingrid, zie draadje hierboven... UK is erg goedkoop momenteel.

Als je nog iets opvoederigs hebt van de wereld laten zien enzo... dan lijkt Engeland of Schotland... nou ja of Wales, waarom niet.. een goede optie!

Je weet niet hoe lang het pond zo laag blijft...

IngridT

IngridT

30-11-2009 om 11:13 Topicstarter

He wat fijn...

Een paar reacties, en ik krijg al helemaal zin.

Even optellen:

Het lage pond

Een zoon die naar Engeland wil

Moeder die van Schotland houdt

5 golffanaten. Nou, dan zitten we in de UK wel goed.

Lees ik hierboven over London/Natural Museum of History, en bedenk me opeens dat alle kinderen die dino uit 'night at the museum' in het echt wilden zien! En dat ze eindelijk oud genoeg zijn om vast ook lol te beleven aan een paar daagjes stad. En jong genoeg om een dubbeldekker spectaculair te vinden.

En Stonehenge stond ook nog steeds op mijn lijstje van 'dingen die je ooit eens gezien moet hebben'

En we kunnen met de boot. Daar wordt iedereen altijd heel blij van.

En Engeland heeft zelfs strand!!! LOL! Cornwall is toch ongeveer subtropisch?? (ben op veel plekken in de UK geweest, maar daar nog niet)

Nou, bedankt dames. Ik ben er uit! (en kom maar op met die adressen amk!!)

Ingrid

Goede herinneringen

vroeger ben ik een aantal keren met mijn ouders naar Engeland op vakantie geweest. Volgens mij huurden zij altijd huisjes via de Landmark Trust. Dat zijn allemaal stuk voor stuk authentieke huizen, vaak met een mooi verhaal. Zo hebben we een keer in hartje Londen in het voormalige apartement van Betjeman gelogeerd (voormalig hofdichter of zoiets). Ik heb echt goede herinneringen aan die huizen.

Ik zit nu op mijn werk, maar je kan vast zelf wel even googlen op Landmark Trust.

groetjes van Purk

tonny

tonny

30-11-2009 om 13:08

Yorkshire

Leuk, de Noordzee over!

We hebben ooit twee verschillende huisjes gehuurd in Yorkshire toen de kinderen op de basisschool/brugklas zaten. Erg leuk!
Een week vlakbij York, een week aan de andere kant van het land.

Ik herinner me 'Eureka! The National Children's Museum' in Halifax. En de tour door het stadion van Manchester United. Het strand bij Bridlington. De Yorkshire Dales met het stoomtreintje en de set van een of andere soap uit die regio.
Leuke vakantie!

Maar ik kan me niet meer herinneren bij welke club we de huisjes hadden gehoord, sorry... Het waren particuliere huizen, niet in een park of zo. Very British.

tonny

Asa Torell

Asa Torell

30-11-2009 om 13:35

Subtropisch cornwall

Ja, dat houdt in dat het er 's winters niet vriest!!!
Zomers is het daar kouder dan hier - zowel gemiddeld als ook deze zomer toen wij er op vakantie waren. Zoek de draadjes van Rembrand en mij maar eens op in het archief .
Maar als je niet bang bent van een beetje regen is het er wel erg mooi! Zeker met grotere kinderen die het leuk vinden om te waveboarden, golfsurfen, kastelen bekijken, enzovoort.
Ik vond de mensen er trouwens vrij afstandelijk en dat herinner ik me niet van vroeger toen ik veel in Yorkshire kwam. Volgens engelse vrienden van ons is het zowel een verschil tussen noord en zuid, als ook iets wat steeds erger wordt doordat iedereen volkomen paranoia is voor de gedachte, als pedofiel gezien te kunnen worden. Een beetje keutelen met/rondom elkaars kinderen met onbekenden op het strand gebeurt dus echt niet.

Gniffel

...dat hoef ik niet te proberen hoor Ingrid. Dat ik 's avonds zeg "mama heeft even op OOL gezeten en ik weet nu waar we heen gaan op vakantie!"

Toch even zelf gekeken

http://www.landmarktrust.org.uk/

Verlekker je en veel plezier bij het uitzoeken, zou ik zo zeggen.

groetjes van Purk

Geweldig, moet je kijken!

http://bookings.landmarktrust.org.uk/BuildingDetails/Overview/178/West_Blockhouse#

Ik zit mezelf dus ook even te verlekkeren

groetjes van Purk

Leuk!

Hier een Schotland-fan! Overigen heb ik Cornwall/Devon nog op het verlanglijstje staan. Ik heb wel een tip voor de overtocht. Ga met DFDS seaways vanuit IJmuiden. Je komt dan in New Castle aan. Vanuit daar zijn wij al twee keer via de Scottish borders naar Edinburgh gereden. Ook een tip om even te kijken want het is een prachtige middeleeuwse stad. Edinburgh castle zal met de kinderen ook erg leuk zijn. En Schotland heeft verder al mijn verwachtingen waargemaakt. We zijn tot aan Loch Ness gekomen. Deze mei vakantie gaan we met zijn tweetjes een week en willen we echt naar de Highlands. Overigens kun je in Schotland en Engeland ongetwijfeld ook prima rondtrekken. Genoeg B&B's en "castles" te vinden!

Puck2

Puck2

30-11-2009 om 19:28

Groepskorting

Goh, misschien kunnen jullie wel groepskorting bedingen... Zal gezellig worden daar in Engeland, een Ouders Online-enclave

amk

amk

30-11-2009 om 21:03

Het lijstje

http://www.cottageguide.co.uk/

http://www.holidaylettings.co.uk/england/

http://www.country-holidays.co.uk/sites/country-holidays/pages/home.aspx

Met de laatste heb ik zelf ervaring, erg goed geregeld en wij hadden toen een mega dik boekwerk van de vakantiebeurs meegenomen. Toen hadden ze een vertegenwoordiger in nl, maar die heb ik niet meer kunnen vinden. Wij hadden via internet geboekt.

IngridT

IngridT

30-11-2009 om 21:12 Topicstarter

Schotland....

jahaa, ik ben wel eens eerder met man door engeland en schotland getrokken, helemaal tot het bovenste puntje, maar dat was toen we nog met zijn 2 en waren. Ik moet even de sinterklaaszooi afronden 9waarom doe ik ook alles tegelijk?) en dan zal ik me eens op de diverse links storten (snelle blik op die van purk...jammie!!) en van AMK komt er ook nog een en ander??? Ik begin echt in de stemming te komen!

Ingrid (vakantiebestemmingen kiezen verloopt hier altijd probleemloos. We zijn het allemaal redelijk eens over wat we niet willen of niet perse hoeven. Hoeft niet heet, mag niet druk. Zeg maar. En wie als eerste een leuk idee heeft qua regio, danwel een fantastich plekje (camping, huisje) vindt, die krijgt de rest al gauw mee. En UK was idee van zoon, dus we zijn al met zijn 2-en!)

IngridT

IngridT

30-11-2009 om 21:13 Topicstarter

Hahaha amk....

tegelijk getypt. dank! (en shit, ik moet eerstgedichten schrijven, en chocoladeletters inpakken en zo. Heb m'n handen nog maar net uit de behangplak/papier mache. schoolsurprises, jaja.)

Ingrid

Oh als jullie allemaal

hierheen komen, gaan wij volgend jaar maar naar Frankrijk, dan is het dar lekker rustig

leuke camping met ingerichte yurts
http://www.southpenquite.co.uk/yurt.html

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.