Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pooh Bear

Pooh Bear

01-06-2018 om 13:03

wat gebeurt er als je vliegtuig is geannuleerd

Mijn dochter heeft een vriendin in Engeland. Samen zijn ze groot fan van 2 youtubers die aanstaande zaterdag in Amsterdam optreden. Mijn dochter heeft vip tickets gekocht en samen zouden ze er heen gaan.
Het meisje zou dan met haar moeder gisteren naar Nederland gevlogen zijn en ook hadden ze voor een week een hotel geboekt. Nu zagen we woensdag ineens dat de vlucht van donderdagavond gecanceld was .
Ik ging er vanuit dat je dan gewoon omgeboekt kan worden naar een volgende vlucht maar schijnbaar werkt het niet zo. Gisteren wisten ze een andere vlucht zouden krijgen. En mijn dochter vertelde dat het probleem was dat het geld voor de vlucht nog niet teruggestort was en ze daarom nog geen nieuwe vlucht konden boeken. Ook was het hotel geannuleerd omdat ze gisteren niet ingeschecked hadden en moeten ze op zoek naar een ander hotel.
Nu hebben wij al aangeboden dat ze eventueel bij ons kunnen logeren. Maar goed wij wonen niet in Amsterdam (kunnen ze wel brengen) en moeten na maandag ook gewoon weer werken.

Maar gaat dat altijd zo dat je bij een geannuleerde vlucht zelf opnieuw moet boeken en betalen. En is het normaal dat je dan gelijk je hotel kwijt ben.
We hebben het meisje en haar moeder al een x ontmoet toen we op vakantie in Engeland waren.

Mijn dochter is nu in spanning tot ze wat hoort. Want ze zou het heel jammer vinden als ze niet zou komen.

vlinder72

vlinder72

01-06-2018 om 13:11

Ligt eraan

Mijn ervaring met de KLM is dat ze inderdaad een nieuwe vlucht inboeken. Bij Delta airlines ook. De nieuwe vlucht vind je dan terug in de app.

Mijn ervaring met prijsvechters is slechter. Annuleren en dan niks meer horen.

Geld terugvragen bij de KLM is ook zo geregeld. Wij hebben u al drie keer 600 eurp retour ontvangen. Andere carriers kan soms veel lastiger zijn. Bij de KLM worden ook kosten vergoed maar daar hebben wij nog maar zelden gebruik gemaakt.

Overigens dekken annuleringsverzekeringen soms ook kosten bij vertraging.

Doenja

Doenja

01-06-2018 om 13:32

sounds like...

T verhaal geeft bij mij t idee dat er misschien iets anders aan de hand is dan een geannuleerde vlucht en t geld niet terug krijgen. Misschien ben ik erg wantrouwend, maar ook al heeft je dochter deze vriendin al een keer ontmoet, maar bij mij gaan er altijd alarmbellen af als het gaat om geld wat er niet is en mensen in t buitenland waar je dan iets voor gaat betalen.
Heel lullig ls t niet zo is, maar ik zou t niet doen. Dat je ze uitnodigt bij jullie te logeren, dat is iets anders, maar geld voor tickets? Nee.

Reactie

Reactie

01-06-2018 om 13:39

Pooh Bear

Ik heb zelf gezien dat de vlucht genannuleerd was en heb ook een screenshot met het vluchtnummer gezien.
Ze vlogen met de KLM Ik denk dat ze het wel terug krijgen maar dat het nog niet gestort is zal wat langer duren.
Ik heb niet voorgelsteld om tickets voor ze te kopen of voor te schieten dat moeten ze echt zelf regelen. Ze kunnen wel bij ons logeren het meisje mag ook alleen komen dan halen we haar van Schiphol maar meer kunnen we niet doen.
Dochter zit ondertussen op stage heeft daar wel toestemming om voor 1x haar telefoon maar kan niet de hele tijd op haar telefoon en zit nu best in spanning aangezien ze hier al vanaf september naar uit kijkt.

Bennikki

Bennikki

01-06-2018 om 13:40

Denk ook dat het niet klopt

Als je vlucht geannuleerd wordt door de maatschappij zelf boeken ze je altijd om, tenzij ze failliet zijn natuurlijk. Hebben ze misschien hun vlucht gemist? Want dan moet je meestal een nieuw ticket kopen.

Bennikki

Bennikki

01-06-2018 om 13:43

Mijn theorie gaat dus niet op : ) Maar het blijft raar dat KLM ze niet gewoon omboekt; of willen ze nu met een andere maatschappij vliegen?

Pooh Bear

Pooh Bear

01-06-2018 om 13:49

Niet gemist

Wij hadden hun vluchtnummer en vluchttijden. Toen mijn dochter woensdagavond dat vluchtnummer op zocht zag ze dat het geannuleerd was wij hebben dit ook gezien de vlucht was dus echt geannuleerd. (ze zouden donderdagavond vliegen)
Mijn dochter heeft toen haar vriendin gebeld maar omdat het reisbureau dicht was konden ze weinig doen. Donderdagmiddag waren ze naar het reisbureau gegaan (toen had ik wel zoiets van waarom pas in de middag)
Dus ergens vind ik het verhaal ook vreemd maar ik heb zelf gezien dat die vlucht echt geannuleerd was.
Maar als ze inderdaad het geld terugstorten en je dan weer een nieuwe vlucht moet boeken zal de vlucht ook veel duurder zijn neem ik aan Deze was al een half jaar van te voren geboekt zal vast veel goedkoper zijn dan dat ze nu een vlucht voor vanavond moeten boeken.
Het lijkt erop dat mijn dochter morgen alleen gaat of een andere vriendin mee moet nemen. Maar ze heeft nu een stuk minder zin in iets waar ze zich al zo lang op verheugde.

Pooh Bear

Pooh Bear

01-06-2018 om 13:52

Bennikki

Het gaat niet zo goed met de KLM maar denk niet dat het zo slecht gaat dat ze failliet zijn.
Vraag me ook af waarom een vlucht ineens gecanceld wordt. Nu was er wel slecht weer voorspeld maar neem aan dat ze daarvoor niet al een dag van te voren vluchten gaan cancelen.

Bennikki

Bennikki

01-06-2018 om 13:54

Ach

Wat sneu voor je dochter Pooh. Ik hoop dat ze hoe dan ook toch een leuke dag heeft morgen!

Pooh Bear

Pooh Bear

01-06-2018 om 13:58

Dank je

Ik hoop het ook. Ze heeft vip kaarten met een meet en greet en ze kennen elkaar ook via een fangroep.
Toen ze elkaar ontmoet hebben vorige jaar hadden ze het ook zo leuk samen. Dit is echt heel jammer voor ze.
Ik was er toen zelf overigens ook bij en ook haar moeder heb ik toen gezien.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-06-2018 om 15:02

Hmmm

Toevallig heeft mijn buurmeisje gisteren in Engeland ook moeten wachten voordat ze terug naar nl kon vliegen. Ook een gecancelde vlucht vanwege het weer maar later op de avond is ze gewoon met een andere vlucht gegaan. Was prima geregeld.

Ik vind het dus ook een gek verhaal. Heeft het vriendinnetje het kaartje al wel betaald?

Mijn dochter gaat trouwens naar dezelfde voorstelling Ook in haar eentje

Pooh Bear

Pooh Bear

01-06-2018 om 15:29

tja

Iets zal er niet kloppen maar we weten gewoon niet wat. Ze hadden echt die vlucht hij was echt geannuleerd dus waarom ze niet een andere vlucht kregen geen idee.
Mijn dochter appte net ze komt definitief niet ze kon het verder niet uitleggen omdat ze aan het werk was op stage en eigenlijk is het niet de bedoeling dat ze op haar telefoon gaat.
Het kaartje was nog niet betaald maar ligt wel gewoon bij ons. Nu moeten we beslissen of we hem gaan verkopen via ticketswap of dat er een vriendin mee gaat.

Niet altijd

' Als je vlucht geannuleerd wordt door de maatschappij zelf boeken ze je altijd om, tenzij ze failliet zijn natuurlijk.' Niet de prijsvechters, daar moet je goed kijken naar de voorwaarden. KLM is echter geen prijsvechter.

Tsjor

Doenja

Doenja

01-06-2018 om 16:28

waarschijnlijk hierom

" Het kaartje was nog niet betaald maar ligt wel gewoon bij ons"

Ik vrees dat t daar ook een beetje om ging....weet niet waar ben een beetje wantrouwend... Hoop dat je heel snel van je extra kaartje afkomt. Anders heb je die strop ook nog...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-06-2018 om 17:07

Pooh bear

Als je niet van het kaartje kunt afkomen, mijn dochter wil heel graag een meet and greet

Pooh Bear

Pooh Bear

01-06-2018 om 17:28

Dendy

De meet wn Greet is niet los van het kaartje.
Ze heeft net een vriendin gebeld maar die moet helaad werken.
Ze is het nu in de whats app groep aan het proberen anders gaat hij zo maar op ticket swap. Kaartjes zijn gewild het is alleen wat kort dag.

Ze is overigens ook heel verdrietig en voelt zich zelfs schuldig tegenover haar vriendin dat zij wel kan en dat meisje niet. Hopelijk kan ze nog genieten morgen.

Pooh Bear

Pooh Bear

01-06-2018 om 18:54

kleine update

Kaartje was binnen 5 minuten weg.
We hebben er nog even aan gedacht dat ik met haar mee zou gaan maar dat is toch minder leuk. Als er geen moeder met je mee is is de kans dat je contact maakt met mede fans toch groter

KLM

KLM

01-06-2018 om 22:16

Omboeken/geld terug

Van concert tickets en hotelboekingen weet ik niet veel, maar van (KLM) vliegtickets wel.. Een vlucht annuleren een dag van te voren kan wel degelijk. Gebeurt vaker, als er slecht weer (wind/sneeuw/mist) voorspeld wordt en de luchtverkeersleiding aangeeft dat er baanbeperking komt. Dan kunnen er (veel) minder vliegtuigen stijgen/landen. Uit voorzorg annuleert KLM dan een aantal Europese vluchten. Dan kunnen de intercontinentale vluchten tenminste wel vertrekken cq landen. Immers: binnen Europa is er veel meer aanbod in vluchten. Er is zo een alternatief (eventueel per trein) dat je met niet al te veel vertraging op je bestemming brengt. Een geannuleerde intercontinentale vlucht betekent gauw 12 tot 24 uur vertraging.

Bij annulering van te voren zorgt er voor dat de passagiers snel omgeboekt kunnen worden. Beter dan ad hoc lange rijen voor de balie op de luchthaven. Omboeking gaat vaak per mailbericht. Heeft vriendin niks ontvangen? Haar reservering online gecheckt (via Mijn Reis/My Trip op www.klm.com? Gebeld, misschien? Natuurlijk wordt er in zo'n geval altijd gratis omgeboekt!

Als ze nu helemaal niet komt, kan ze het geld van haar tickets terug vragen. Als ze via een reisburo geboekt is, regelt het reisburo dat (op verzoek). Misschien heeft ze recht op meer vergoeding; zie de Europese regelgeving hierover. Dat hangt af van de reden van annulering. Ook die vergoeding kan het reisburo voor haar aanvragen. Ze kan ook zelf het contactformulier op www.klm.com invullen.

Pooh Bear

Pooh Bear

01-06-2018 om 23:15

KLM

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik begrijp nu ook waarom er er ineens een vliegtuig uitgevallen was klinkt nu veel logischer.
Al het contact ging tussen mijn dochter en haar vriendin ik heb die moeder niet zelf gesproken. Maar volgens mijn dochter hadden ze geen E mail gehad ik heb geen idee if ze bij mijn teis hebben gekeken.
Ik denk dat ze bij een reisbureau geboekt hadden want ze zijn daar 2x geweest voor het omboeken in eerste instantie vertelden ze dat er geen geld was voor een nieuw ticket omdat het geld van de vorige nog niet gestort is. Vond ik al vreemd waarom geld terug storten ipv een nieuw ticket een dag later waren er volgens mijn dochter geen plaatsen meer vrij.
Ik weet het niet meer mijn gevoel zegt dat er misschien meer aan de hand is ik kan het me eigenlijk ook niet voorstellen dat zo’n grote luchtvaart maatschappij een vlucht annuleerd en daarna tegen zijn klanten zegt jammer dan zoek het maar uit.
Het blijft een beetje vreemd maar echt weten doen we het niet.

bloemetje

bloemetje

01-06-2018 om 23:39

koudwatervrees? geldtekort?

Een mogelijk scenario:

vriendin kreeg mail dat vlucht was geannuleerd en ze haar geld terug kon krijgen.
Zucht van opluchting, want eigenlijk zag ze er tegenop of ze had eigenlijk geen geld voor het concertkaartje.

Omdat ze dat niet eerlijk durft te vertellen, vertelt ze jullie een ander verhaal.

Pooh Bear

Pooh Bear

02-06-2018 om 00:11

Bloemetje

Zou kunnen ik weet het gewoon niet. Het meisje zou met haar moeder samen komen ze hadden een hotel voor een week. Ik denk dat dat kaartje niet het duurste zou zijn dan. Een week Amsterdam en daar van alles doen en nog eten is vast meer dan de kosten van dat kaartje. Misschien is alles bij elkaar te veel.
Dochter had overigens al doorgegeven dat het kaartje ook later betaald mocht worden.

Bregje

Bregje

03-06-2018 om 08:53

beetje vreemd

Wat mij opvalt, ze zal donderdag vliegen.. Vrijdag belt ze kort vanuit haar stage. Maar als ze donderdag zal vliegen dan had ze vrijdag toch vrijgevraagd vanuit haar stage.

Ik hoop dat je dochter het nog wel leuk gehad hebt..

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-06-2018 om 09:50

Bregje

Volgens mij zat de dochter van ts op een stageadres

Pooh Bear

Pooh Bear

03-06-2018 om 12:06

Bregje

Mijn dochter zat inderdaad op stage. Dat meisje zou niet bij ons slapen maar had in eerste instantie met haar moeder een hotel in Amsterdam. Mijn dochter zou dan in het weekend en vrijdag naar stage op en neer naar Amsterdam gaan met de trein.
Stage had ze wel vrij gevraagd maar dat kon niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-06-2018 om 12:20

Vandaag toevallig

las ik dat een vlucht vanuit Engeland naar Praag aan de grond is gehouden vanwege 'nachtclubgedrag' van een groep reizigers. De vlucht is geannuleerd. Mijn hemel, je zal daar maar als brave burger met zin in je reisje bij gezeten hebben! Men kon zijn geld terug krijgen óf de reis omboeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.