Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sinilind

Sinilind

18-07-2010 om 17:57

Wat is de mooiste canarische eiland?

Ivm de herfst vakantie ben ik al aan het kijken voor een zon-zeker bestemming. In Europa dus de canarische eilanden. Maar welke is de moiste?
Sini

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

18-07-2010 om 20:18

La gomera

Ik weet niet veel van de Canarische eilanden, ik weet wel dat ik la Gomera heel erg mooi vond. We waren er ook in de herfstvakantie, heerlijk weer (zwemweer, maar niet te heet om dingen te ondernemen). Rustig, heel mooie natuur, relaxt sfeertje, weinig toeristisch. We kwamen aan op Tenerife, waar we een paar uur op de boot moesten wachten, daar kreeg ik wel even de rillingen, enorm toeristisch, een kust vol hotels, zwembaden, pretparken, maar toen de boot aankwam op la Gomera leek het een andere wereld. Mocht je geïnteresseerd zijn, laat het even weten, ik kan je via hyves wat foto's sturen.

reina

reina

19-07-2010 om 08:55

Izar

dat geloof ik ook wel, hoor, maar de sfeer is over het algemeen denk wel anders en ook het 'type' toerist, heel generaliserend. De Teide kun je vanaf la Gomera zien staan, ik geloof direct dat dat een prachtig gebied is.

Lanzarote

Vonden wij erg mooi.
Kunstenaar Cesar Manrique heeft het eiland een bepaalde vormgeving meegegeven; geen hoogbouw bijvoorbeeld, mooie plaatsen te bezichtigen ( Jameos del agua, Jardin de Cactus, huis van Cesar Manrique).
Mooie parelwitte stranden en ook paar gitzwarte stranden, ook gaaf.
Vooral dorpje in het zuiden is leuk Playa blanca.
Maar ook hier verder geen vergelijkingsmateriaal

reina

reina

19-07-2010 om 10:02

Sini

Foto's zijn verstuurd

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-07-2010 om 13:19

La gomera of la palma

Zijn allebei mooi. La Gomera is wel slecht te bereiken, je moet via Tenerife en dan met de boot en dan nog bijna 2 uur met de auto naar de goede kant van het eiland (waar het niet regent). La Palma is wat dat betreft beter bereikbaar.
Ik weet niet hoe het in de herfst is, maar in het voorjaar kan het behoorlijk slecht weer zijn op de Canarische eilanden (sprak zij uit ervaring )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.