Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat kost de zomervakantie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Serwe

Serwe

19-08-2011 om 15:27

Budget

Niet alleen het budget van mensen is anders maar ook prioriteiten zijn verschillend. Ik heb kennissen die soms klagen over dat ze ondanks dat ze veel werken en goed verdienen zo weinig overhouden voor vakanties. Echter ze zien over het hoofd dat ze bijvoorbeeld elke twee jaar hun huis verbouwen, alle nieuwe gadgets aanschaffen en veel geld uitgeven aan bijvoorbeeld kleding, tijdschriften en kranten abonnementen (ze hebben twee kranten + nog een zaterdag abonnement van een derde krant). Andere kennissen maken hele grootste wereldreizen. De eerste kennissen vragen ze wel eens af waar ze het van betalen. Nou dat is heel simpel. Het gaat om een echtpaar, beide leraar op een middelbare school. Ze hebben een kind, wonen in een kleine huurflat en geven niks om kleding en spullen. Al hun geld gaat naar die reizen.

Ik zou me dan ook helemaal niet schamen om een groot bedrag in een lijstje zoals dit te noemen. Tenzij je het geld illegaal hebt verkregen heb je er gewoon voor gewerkt en dan mag je dat uitgeven zoals je wilt. Waarom zou het raar zijn om 16.000 aan een vakantie te besteden. Iemand anders koopt daar weer een nieuwe keuken voor. Weer anderen hebben helemaal geen 16.000 beschikbaar voor wat dan ook. Echter dan kom je op een soort 'slippery slope;' terecht wat discussie betreft die meestal eindigt in dat er mensen op de wereld zijn die helemaal geen geld te besteden hebben aan wat dan ook.

Geen enkele reden dus om je te schamen of het vervelend vinden een groot bedrag neer te zetten. Aan mijn kennissen merk ik dat zij vinden dat wij soms ook dure reizen ondernemen maar wij geven veel minder geld uit aan andere dingen alleen dat lijken ze niet te zien.

Zelf weet ik niet hoeveel we aan de vakantie dit jaar hebben uitgegeven. Het was vakantie met een beperkter budget gezien we volgende winter op vakantie willen naar Mexico. Ik denk dat we toch wel weer een paar duizend euro kwijt waren. We zijn met de auto naar Frankrijk gegaan. Niet langs de tolwegen. Overnachten deels kamperen op simpele campings en deels in een gehuurd huisje. Ik weet wel dat de huur daarvan 750 euro was. Daarnaast hebben we ter plaatse ook nog redelijk wat ondernomen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

19-08-2011 om 20:20

Chippie

Nou, dan hebben jullie dat financieel heel goed gedaan. Dat zou ik ook wel gewild hebben . Maar ik denk wel dat een aantal dingen aan jullie reis anders was aan die van ons. De grootste verschillen:het seizoen waarin we reisden, we gingen vier weken en we waren met vijf personen.
Reizen in de zomervakantie is volgens mij een stuk duurder, daarnaast was onze oudste 'vluchttechnisch volwassen'. Voor de vluchten (niet eens rechtstreeks omdat we dat te duur vonden) waren wij al bijna €5000,- kwijt en voor de camper iets meer dan €5000,-. Daarnaast hadden we drie hotelovernachtingen en met vijf personen heb je dan twee kamers nodig. Daarnaast hebben we best veel excursies gedaan: walvissentocht op zee, een keer raften en uiteindelijk Disney en Hollywood voor de grotere kinderen. Dat zijn wel de dingen die aantikten. Campings hadden we in allerlei prijsklassen: van usd 30 of 36 (in National Parks) voor twee nachten, tot duurder in de wat mondainere streken (Anaheim, de kust tussen LA en San Francisco), daar kostte het zo'n usd 80 per nacht. Verder hebben we veel zelf gekookt, een aantal keer uiteten, maar het dan weer niet te duur gemaakt. Onze benzine kosten waren ook zeker hoger Maar ik gok dat we ook meer kilometers hebben gereden en de benzineprijs was in de USA ongekend hoog (nog steeds per liter veel goedkoper dan in Nederland). Dus dat tikt ook wel door. We hebben dus wel een aantal dure dingen gedaan ter plaatse, maar zijn zeker niet helemaal los gegaan.
Kortom, ik denk dat jouw bedrag geweldig is, maar dat je in de zomervakantie en met oudere kinderen al gauw op een ander bedrag zult uitkomen dan dat van jullie!
Aagje

Chippie

Chippie

19-08-2011 om 21:37

Aagje

Aagje, je moet je niet gaan verdedigen. Ik wil juist helemaal geen draadje a la 'ik kan dat veel goedkoper'. Wij hadden inderdaad geluk met seizoen (qua weer en drukte wilde ik liever niet in zomer en in mei zijn campers en vluchten inderdaad goedkoper) en sommige dingen (raften bv) zijn aan onze kleine kinderen niet besteed. Het berichtje was juist niet richting aan jou gericht... Als je mij zou kennen zou je weten dat ik een ieder zou stimuleren om flink te investeren in herinneringen en voor mij zijn de mooiste herinneringen de geweldige reizen die we hebben gemaakt en heerlijke vakanties. En juist omdat mensen te stimuleren om niet alleen maar te dromen over verre bestemmingen maar gewoon te gaan, dacht ik dat het handig was om te vermelden dat niet iedere reis naar USA 16.000 euro hoeft te kosten.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

19-08-2011 om 22:36

O maar chippie

ik heb jouw posting ook echt niet als een aanval opgevat hoor. Uit wat ik in de afgelopen maanden van jou gelezen heb, heb ik ook wel gezien dat ook jij en jouw gezin investeren in reizen enzo. Ik had mijn reactie ook niet bedoeld als verdediging. Alleen omdat ik het idee had dat de meeste mensen niet drie weken in het voorseizoen kunnen en dus niet kunnen profiteren van laagseizoensprijzen voor vluchten en campers, leek het me ook weer goed om jouw bedrag wat te nuanceren. Want ik denk niet dat het veel mensen zal lukker om met 4 of 5 personen voor €6000,- een uitgebreide reis naar de USA te maken in het hoogseizoen.
Ik dacht aanvankelijk ook dat het goedkoper moest kunnen wat betreft vlucht, camper en hotel. Maar ik werd al gauw uit de droom geholpen door mensen in mijn omgeving, die ook in het hoogseizoen hadden gereisd en door twee reisbureau's die we een offerte hebben laten uitbrengen. Het enige dat volgens mij echt nog had kunnen schelen was vroeger boeken: een jaar van te voren zijn de vluchten geloof ik goedkoper en zit er ook nog wat meer vroegboekkorting op de camper. Wij hebben in januari geboekt en dat is laat. Maar goed, we kregen ook pas in januari het plan om dit deze zomer te gaan doen, dus vroeger boeken was er niet bij.
Aagje

vs-ganger

vs-ganger

20-08-2011 om 17:41

Bedragen

Wij hebben nog later geboekt, zo begin maart omdat we eerst moesten kijken of de reis die we wilden maken mogelijk was ivm de medische ondersteuning die we nodig hebben. Drie keer per week moesten wij daar naar een ziekenhuis en omdat we niet in een heel dichtbevolkt gebied zaten was dat heel wat puzzelen.
Onze tickets waren 2000 dollar, maar daar hebben we heel veel speurwerk voor gedaan. Onze dochter kreeg wel iets korting, maar niet veel. De huurauto was iets van 1200 euro. Voor de rest zaten we dus in cabins met huren van 90 dollar - 200 dollar per nacht.
De dure cabins waren uitschieters. Erg mooie locatie, midden in het park, maar daar zaten we dan maar 1 of 2 nachten. Hoogseizoen begon in dat gebied al in mei en liep door tot eind september. Onze conclusie was dat het daar gewoon duur was, of je nu in juni gaat of in augustus. Af en toe ook nog een hotel gehad en die waren vaak niet zo duur als de cabins. Wij hebben puur gekozen voor locaties, zo dicht mogelijk bij de ingang van het national park en max 1,5 uur rijden van het ziekenhuis. Hadden we niet met het ziekenhuis te maken gehad, dan hadden we hele andere keuzes gemaakt. Voor ons zal deze verre reis de laatste zijn die we voorlopig gemaakt hebben. Over een jaar of vijf hopen we -als de gezondheid het toelaat - op herhaling te gaan.

Oregano - bretagne met tent en benzine

Grappig Oregano, wij zijn ook drie weken in Bretagne geweest met tent, auto met aanhanger en dakkoffer. Dus ik denk dat wij wel ongeveer in dezelfde richting zitten qua bedragen, hoewel onze campings wel een stukje goedkoper waren (rond de 500 in totaal).

Boodschappen reken ik trouwens niet mee, want thuis moet ik ook boodschappen doen. Daarbij vergeet ik dan heel struisvogelachtig natuurlijk de wijn, de kaasjes etc. die vrijwel dagelijks op het menu staan.

Wat we deze keer wel merkten is dat door de hoge benzineprijs de brandstofkosten flink aantikken. Ruim 1000 km heen en terug, plus de vele uitstapjes in de omgeving dat is toch meer dan ik had ingecalculeerd.

Maarruh... leuk hè, Bretagne!

Chris

Net terug

van ruim 2 weken z-fr. Alles bij elkaar zo'n 3000 euro uitgegeven.

- peage
- boodschappen, bakkertje, water
- benzine
- huur 2x chalet op caming, resp 433 en 500 per week
- 2x overnachting b&b - uit eten, lunchen en diner
- museum/treintje/etc
- ijsjes
- kaartjes en postzegels
- 2 kadootjes voor beide buurvrouwen die op de dieren hebben gepast
- 20 euro zakgeld oudste
- nieuwe winterjas jongste (gekocht in Nimes toen het daar 35 graden was), nieuw vest oudste (idem), setje jongste, 2 shirts voor mezelf, kranten en kaarten man, batterijen

dat was het geloof ik. We hebben relatief veel zelf gekookt, zijn maar een paar keer sávonds uit eten gegaan en dat was dan een simpele maaltijd op de camping zelf, wel heerlijk.

heerlijk, veel te kort, volgend jaar 3 weken !

Hmm best veel

je kan de boodschappen er natuurlijk van af trekken want dat hadden we thuis ook wel uitgegeven al hoewel we thuis niet elke dag uitgebreid ontbijten met allerlei lekkers extra. En de ijsjes elke dag minstens 2 doen we thuis natuurlijk ook goedkoper uit de vriezer. Hm tja waar zit het hem dan in, vorig jaar zaten ook op een kleine 3000. een keer of 5 tanken is natuurlijk duur, een keer of 5x uit eten, luch, diner. Nou ik weet het niet. De wijntjes waren ook niet bizar duur. En ik heb maar 1 keer de wasmachine gebruikt. Benzine dan maar, dat is een gat uit het budget, volgend jaar toch eens proberen het zo uit te vogelen dat we niet op de terugweg nog in een b&b zitten.

liora

liora

22-08-2011 om 16:30

Manda

Welkom terug! En ik vind het echt niet veel geld voor twee weken Zuid-Frankrijk met vier personen!

Veel kilometers

we hebben 3000 km gereden, ja die benzine is dan best duur. Trouwens, wij hebben een top vakantie gehad. Een paar stevige ritjes door niemands land over iets wat we hier een slecht aangelegd fietspad zouden noemen
Ik moet deze week dus nieuwe voorbanden gaan kopen voor de auto, helemaal afgesleten. Ach zalig, dat landschap, zo grillig, bergen, dalen. Gedoken in een kraakheldere rivier met een soort van platen steen overal, erg indrukwekkend. De jongste heeft het ook heel erg naar haar zin gehad met alles en iedereen. De oudste was wat zenuwachtig maar die was ook tussen de buien door vrolijk, vooral als er gezwommen kon worden in het zwembad, maar bij aankomst is ze ziek geworden, dus het kan ook zijn dat ze afgelopen weken gewoon niet helemaal fit was.

ja zalig, net nog de foto's bekeken.

Marit

Marit

26-08-2011 om 20:21

Italië

2 weken appartement in Italië. Overnachting op heenwr, Om de dag uit eten , tol, benzine: ruim 4.000 euro met 2 volwassenen en 2 kids.
Marit

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Primavera

Primavera

27-08-2011 om 19:40

Italië (eigen land)

2 weken Italië, maar daar wonen we dus het is eigenlijk een eigen land vakantie, voor 2 volwassenen en 4 kinderen was hier ongeveer €800,-.
Dat komt omdat overnachting gratis in een miniappartement van schoonouders kan en omdat het voor ons eigen land is hebben we geen aparte verzekering nodig. Het grootste deel zat hem in de benzine en tolwegen wat samen met af en toe betaald parkeren zo'n €500,- was. We hebben veel tochtjes gemaakt om bijzondere stranden en plaatjes te bezoeken en dan tikken de benzinekosten wel aan.
Hondenpension voor 2 honden was een dikke €200,- en de laatse €100,- is opgegaan aan aankoop van badkleding, extra leesvoer, zonnebrandcreme, een paar slippers die kapot gingen, een bal en misschien wat kleinigheidjes die me nu niet te binnen schieten.
Boodschappen reken ik niet mee, omdat we die bij thuisblijven ook zouden doen. We hebben waarschijnlijk juist minder uitgegeven dan normaal, omdat we 's avonds bijna altijd bij mijn schoonouders aten, die weigeren om te laten vergoeden wat er uit hun voorraadkelder komt. Terrasjes en ijsjes buitenshuis doen we niet aan, lunch en drinken namen we altijd mee.
Primavera

Hopper

Hopper

27-08-2011 om 21:01

Eigen land

Wij waren aan verblijf zo'n beetje 750 euro kwijt en aan dagelijkse, 16, kosten 100 euro per dag. Dit voor vervoer, vermaak en eten. Twee personen, zonder kinderen.

Margriet*

Margriet*

27-08-2011 om 22:24

Teveel

3500 euro voor vijf personen, ruim drie weken Italie. Veel geld uitgegegeven aan benzine, dure camping (wel erg naar ons zin gehad), overnachting in pension op heen en terugweg en veel uiteten en uitstapjes naar steden (met bijbehorend ijsje, in Florence 5 euro). Dus weinig op prijzen gelet, wij nemen soms zelf een lunch mee. Italie is relatief duur qua kamperen. 4500 km gereden dus aardig wat benzine opgemaakt.
Primavera je hebt kamperen en kamperen in Italie. Wij zaten op de wat kleinere campings. Zo'n huis in Toscane klinkt leuk maar onze kinderen (en wij!) hebben het naar hun zin als er andere kinderen zijn. Bij ons zie je ze de hele dag niet, dus komen wij toe aan lezen. In een huis vervelen ze zich snel ook al is er een zwembad. Hun vermaak is juist contact met andere kinderen en daarmee van alles doen (zonder animatie overigens). Wij vinden kamperen in een tent leuk maar varieren elk jaar, dus volgend jaar weer wat anders.

ThaiThai

ThaiThai

28-08-2011 om 11:16

Thailand

Oke, daar komtie dan, 10500 euro voor een vakantie van 3,5 week met 4 volwassenen in Thailand. Dit is incl. de vliegreis, binnenlandse vluchten in Thailand, een duikopleiding voor 2 zoons, verschillende hotels, dagtochten etc.etc.

Margriet*

Margriet*

28-08-2011 om 14:12

Poezie

Wat een je dan op vakantie. Of ligt de auto vol met Nederlandse inkopen. Het hangt er wel erg vanaf wat je dan bij je vakantielasten telt. Mijn 3500 is inclusief alles! Franse supermarken zijn niet goedkoop.
De sjeu van vakantie vind ik dat je wat luxer eet dan thuis. Maar goed iedereen heeft zo zijn voorkeuren.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-08-2011 om 15:57

Hier

Ons weekje kampeervakantie voor zoon en mijzelf in luxe bungalowtent in Spanje heeft in totaal 1400 euro gekost. 1100 voor de vakantie inclusief twee retourvliegtickets naar Girona en de rest voor boodschappen, uitstapjes en een Messi-shirt uit de FC Barcelona-store voor zoon. Het viel me op hoe goedkoop levensmiddelen zijn in Spanje. Scheelt enorm!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

28-08-2011 om 16:34

Prijzen enzo

Ah, ben nu alvast aan het rondkijken voor een eventuele volgende VSreis. Als we nog een keer willen is het goed te weten waar we dan rekening mee moeten houden, naar toe moeten sparen en als ik eens kijk op vliegtickets.nl dan heb ik wel de indruk dat je goedkoper kunt vliegen dan wij hebben gedaan.... Daar zou dus idd nog wel wat winst op te halen zijn. Dat zou een vakantie dus weer wat minder duur kunnen maken.
Aagje

Chippie

Chippie

28-08-2011 om 18:18

Elisa (totaal ot)

Hoe was het???

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-08-2011 om 22:27

Chippie

Het was een hele belevenis. Heel warm, tussen 35-40 graden. Veel in het zwembad en op het strand geweest en een dagje naar Barcelona, Camp Nou en een mooie fonteinenshow gezien. Zoon heeft zich uitstekend vermaakt met de andere jongens daar en ik kon lekker uitrusten. Helaas heb ik daar sinds afgelopen donderdagmiddag een soort allergische reactie opgelopen waardoor ik sinds zaterdagochtend (terugkomst) al een hele gang heb gemaakt naar de medische post op Girona Airport, twee keer bij de Spoedpost hier (kom net thuis van de Eerste Hulp) en morgen moet ik naar de poli dermatologie. Mijn lijf zit onder de grote rode, jeukende plekken en anti-histamine helpt niet;-( Heb nu al 60 uur niet geslapen. Leuk souvenir Maar volgend jaar gaan we zeker weer op vakantie alleen niet meer kamperen denk ik. En afhankelijk van waar ik een allergische reactie op heb gekregen (muggenbulten?) ook maar niet meer naar Spanje LOL Desondanks was het fijn om er even helemaal uit te zijn!

Brianna F

Brianna F

29-08-2011 om 11:27

Uitgerekend

Net terug van 2 weken Engeland met 4 volwassenen in gehuurde stacaravan en 1 week Bretagne in idem. Boot heen en terug, 2 overnachtingen in Calais in eenvoudig hotel, 3 keer uit eten geweest, rest zelf gekookt. Wel veel 2ehandsboeken gekocht in Engeland, ik denk voor zo'n 300 euro.
Totale kosten 3670,- euro. Veel uitstapjes met bijbehorende entreegelden, parkeertarieven e.d.
Als we de benzine meetellen (5100 km gereden) mag je er nog eens 475 euro bijtellen, maar gelukkig betaalt de baas dat.

Asa Torell

Asa Torell

29-08-2011 om 13:28

Jakkes elisa

Wat jammer zeg, zo'n naar eind aan je vakantie! Fijn dat het voor de rest wel geslaagd was. Beterschap!

Fiorucci

Fiorucci

29-08-2011 om 18:18

Elisa

gatver, sterkte!!!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-08-2011 om 18:52

Update (ot)

Sjongejonge de wonderlijke wegen van de hulpverlening...
Vanmorgen na weer een slapeloze nacht waarin ik bijkans gek werd van die afschuwelijke jeuk hing ik om 8.30 aan de telefoon voor de poli dermatologie. Ruim een uur lang was ik "de eerstvolgende die aan de beurt is". Toen heb ik mijn moeder laten bellen omdat de telefoon-accu leeg was en het bleek dat de assistente ziek was zodat er geen telefoon werd opgenomen en door een fout werd er niet doorgeschakeld naar de receptie $#@!
Hop maar naar de poli, anderhalf uur gewacht en toen werd ik gezien. Aardige dermatoloog die na een korte blik (hij had mijn situatie al via de Spoedpost onder ogen gekregen) vertelde dat hij a. begreep dat ik heel erg gefrustreerd, oververmoeid en bijna gek werd van de jeuk b. dat er geen sprake was van muggenbulten of vasculitis c. dat ik een extreem heftig geval van Urticaria oftewel netelroos heb. Oorzaak kan van alles zijn: van planten, insecten tot voedsel in Spanje. Remedie: "mevrouw u krijgt van mij een stootkuur medicatie want dit duurt al te lang en u moet maar eens van die jeuk af en lekker kunnen slapen". 5 dagen Prednison(!) in een hoge dosering en een sterk anti-histaminicum voor 5 dagen in een drie keer zo hoge dosering als gemiddeld wordt voorgeschreven. Donderdag moet ik terugkomen voor controle.
Fijne is dat ik nu na een keer al die pillen geslikt te hebben bijna geen jeuk meer heb (hoera!!) en lekker suffig ben. De grote vuurrode plekken doven al een beetje uit. Helaas hou ik er waarschijnlijk wel wat littekentjes en gesprongen haarvaatjes aan over, met name op mijn onderbenen.
Afijn, geweldig souvenir heb ik meegenomen aan onze vakantie Desalniettemin was het gewoon wel fijn om er even helemaal tussenuit te zijn en wat zon, zee en strand op te snuiven. Maar naar Spanje ga ik voorlopig niet meer en ik ga niet meer kamperen... Volgende keer een eenvoudig appartementje of pensionnetje en uit voorzorg wat medicijnen mee!

oregano

oregano

29-08-2011 om 19:31

Gelukkig elisa,

Fijn dat de medicijnen snel werken...Wat balen was dat zeg, las het net pas. Snel herstel gewenst!
Groet, oregano

Guinevere

Guinevere

29-08-2011 om 21:12

Pfoe elisa

Oh Elisa, wat een ellende. Ik kan het me zo goed voorstellen, want ik heb dat ook een keer gehad. Dat duurde ruim anderhalve week, zonder medicatie want zwanger, wat een hel was dat. Bij mij is er gelukkig niets meer van te zien, dus ik hoop dat het bij jou ook onbeschadigd blijkt! Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht.

(Netel)Roosje

(Netel)Roosje

29-08-2011 om 23:39

Urticaria

Ach Elisa, wat akelig, maar helaas herken ik wat jou is overkomen. Ook tijdens de vakantie in het buitenland kreeg ik een enorme aanval van Urticaria. Van top tot teen zat ik onder de kwaddels, vuurrood van mijn voetzolen tot in mijn haarwortels. Gelukkig heb ik niet zo lang op hulp hoeven wachten als jij. En buitenlandse artsen zijn ook nog wat meer van dik hout: die stootkuur (prednison, antihistamine en nog wat anders, waarvan in Nederland niet te achterhalen was wat het was) kreeg ik intraveneus. Het hielp vrijwel meteen. Wel kwam het gauw weer terug en had ik ook nog orale antihistamine nodig.
Het lijkt me overigens niet vaststaan dat je aan Spanje te danken hebt. Toen ik na de vakantie terug was in Nederland in mijn eigen omgeving, had ik nog steeds last van aanvallen (al waren ze niet meer zo heftig als die ene keer). Ik ben helemaal binnenstebuiten gekeerd, maar een oorzaak werd niet gevonden. Er bestaat zelfs iets als drukurticaria: het bandje van m'n bh, de rand van een broek op m'n been, ook daar kon ik al allergische reacties krijgen. Ik denk dat de uitbarsting eerder kwam door mijn verzwakte gestel, dan de plek waar ik toen was. Toen ik een jaar later op dezelfde plek terug kwam, kreeg ik niet weer zo'n uitbarsting. Wel heb ik in totaal 14 maanden antihistamine geslikt om de zaak in toom te houden. Daarna kon ik zonder.

Lynna

Lynna

30-08-2011 om 16:39

Elisa

Elisa, wat heerlijk dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. Maar wat een nasleep. Bij mij iets dergelijks, een klein jeukplekje is begonnen op Kreta, werd erger in Berlijn en na terugkomst werd ik gek van de jeuk. Zat over een groot deel van mijn lijf. Hydrocortisoncreme hielp niet, ik kreeg een stootkuur prednison (15mg) voor 10 dagen, promethazine om te kunnen slapen en ik heb nog een extra vette creme voor tussendoor de hydrocortisoncreme. Nu na 9 dagen wordt het iets beter....... Geen idee wat het zou kunnen zijn, kan van alles zijn. Maakt me ook niks uit, als ik er maar van af kom. Die prednison is trouwens wel troep, ik ben nu weer aan het werk maar ben misselijk en duizelig.
Ik leef dus met je mee, sterkte!

Lynna

Lynna

30-08-2011 om 16:42

(netel)roosje

Ook heftig wat jij hebt gehad. Ik hoop toch werkelijk dat ik er minder lang last van heb. Die druk bij mijn bh herken ik wel, ik word gek van dat ding en ik voel hem de hele dag zitten. Ook heb ik alleen maar soepele kleding aan, legging en een rokje en een shirt, ik moet niet denken aan echte broeken die tegen mijn rug aan schuren.

Denk jij dat jouw allergie door stress of lichamelijke zwakheid is gekomen?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-08-2011 om 18:35

Reactie

Nou, de jeuk is grotendeels weg en de plekken zijn aan het uitdoven alhoewel het er nog verschrikkelijk uitziet. Maar ik heb voor het eerst in vier dagen weer heerlijk kunnen slapen, zalig!
Ik heb dus Prednison 25mg. per dag gedurende vijf dagen en drie tabletten Xyzal a 5mg. per dag (normale dosis is 1 keer per dag).
Ik ben wel bekend met vreselijke jeuk en huiduitslag omdat ik op mijn 12e gordelroos heb gehad, en ook 2 weken lang zwangerschapsjeuk. Heb standaaard anti-histaminetabletjes in mijn tas tegen allergische reacties maar zo heftig als dit kende ik niet...
Bedankt voor jullie medeleven en lotgenoten, ook sterkte hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.