Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

fladderbeestje

fladderbeestje

21-04-2010 om 08:07

Wat moet je absoluut zien in parijs?

We gaat deze zomer voor de tweede keer naar Parijs. De eerste keer was een enorm succes voor de kinderen (die dan 12 en 15 zijn). Louvre, Arc de Triomphe, het was allemaal geweldig!
Nu gaan we weer 5 dagen en zitten we weer in Montmartre. Picknicken in één van de parken (Jardin de Luxembourg?) staat hoog op ons lijstje!
Wie heeft nog meer leuke tips?
NB Eurodisney liever niet .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

21-04-2010 om 17:15

De catacomben!

En natuurlijk het uitzicht vanaf de Tour de Montparnasse

Ooo, jardin du luxembourg!

En onder de bogen rondom het park zat jaren terug een winkeltje met tweedehands couture; Chanel voor 50 gulden.
En lees het eerste boek van Dan Brown; raak je ook door geïnspireerd.
Crepes eten, Montmartre, de eiffeltoren by night bekijken (niet erop, maar ervoor gaan staan)

Dorry

Het riool in!

We hebben het zelf nog nooit gedaan, mijn ouders wel: Je kunt de riolen van Parijs bekijken! Wie het verzonnen heeft en waarom is me eerlijk gezegt een raadsel, maar goed...Mijn ouders vonden het wel een "uitdaging"...
Er is inderdaad een kleine Chinatown, en ook een Little Italy. Verder de Joodse wijk rond om een heel mooi parkje met rondom roze huisjes (Place de Vosges). Daar zie je nog de echte orthodoxe Joden met hun pijpekrullen, en allemaal kosjer voedsel. Wij hebben daar kosjere hotdogs gegeten...Op de Champs d'Elysees kun je bij de Renaultwinkel binnen lopen, en raceauto's en zo bekijken. Ook staat er meen ik een simulator en wat interactieve spellen. Er rijd op een bepaald traject een metro zonder bestuurder, daar kun je dus helemaal vooraan gaan zitten en door het grote raam recht in de tunnels kijken (snap je een beetje wat ik bedoel, dit klinkt geloof ik nogal wazig...)
Er staat ook een (klein) Vrijheidsbeeld aan de oever van de Seine, een beetje verstopt. Dit is het orgineel, het grotere broertje hebben de Fransen aan Amerika geschonken.
Ja...Parijs...gelukkig gaan wij in de meivakantie ook weer!!!!

De metro zonder bestuurder is

Lijn 14...
Verder zijn er meerdere chinatowns in parijs, maar de belangrijkste bevindt zich in het 13de arrondissement, tussen de Avenue de Choisy en de Boulevard Maisséna.
Place des Vosges ligt midden in de Marais, (de oude Jodenbuurt) en is het oudste plein van Parijs.
Ik weet niet of je de Da Vinci Code hebt gelezen of gezien, een gedeelte van het verhaal speelt zich af rond een kerk, de Saint Sulpice. Die bestaat echt, en is erg mooi. Als je geluk hebt, speelt het orgel, en dat is werkelijk fantastisch mooi.
Verder nog een tip als jullie geen zin hebben om alle trappen van de Sacre Coeur te beklimmen: Er gaat een funiculaire (soort glazen treintje op een rails) van beneden naar boven en weer terug. Kun je gewoon met een metrokaartje betalen, en is ook wel grappig om eens te doen.
He, door al dat schrijven krijg ik ook al zo'n ontzettende zin om te gaan!!! Dank je wel ; )

Rembrand

Rembrand

22-04-2010 om 19:52

En waar kan je lekker eten in parijs?

Wij gaan er maandag naar toe en gaan twee keer uit eten ( ook op Dinsdag ). Ik zoek iets dat niet al te duur is en waar je wel lekker kunt eten. ( mag ook Italiaans of Indiaas zijn bijvoorbeeld ).
M.

Fladderbeestje

De metro rijd de hele nacht, maar 's nachts gewoon iets minder frequent (bijv. elke 7 minuten ipv elke 2 minuten).

Ja, dat is de Da Vinci Code! Zo spannend en je reist in het boek voor je gevoel heel Parijs door.

O ja, en bij de Eifeltoren de Afrikaanse verkopers van je afslaan .

Dorry

Eten in parijs

Quartier Latin is de studentenwijk van Parijs. Hoewel...studenten zie je er nauwelijks, wel een heleboel restaurantjes uit alle delen van de wereld. En een heleboel toeristen, en souveniershops.
Het eten is er best goedkoop, en je hebt er vanalles; chinees, grieks, italiaans enz. De wijk ligt in de buurt van de Hallen, metro Saint Michel. Je stapt uit bij de mooie fontein, en dan ben je er eigenlijk al. Pizza Peppa Bella is een vrij grote, en goede pizzeria, herkenbaar aan de rode verlichting. Deze ligt niet echt op Quartier Latin, meer iets ervoor. op het quartier eten wij vaak bij een soort kebab/gyros zaak, die heel toepasselijk ook Le Gyros heet. (Blauwe verlichting, op een hoek) Geen hoogstaande keuken, maar wel veel en lekker. Goedkope (Griekse, wel erbij zeggen, anders krijg je dure franse) rode wijn, die prima te drinken is.
Verder kun je op Montmartre ook lekker en goed eten, wel iets duurder dan op Quartier Latin. Daar ligt ergens achteraf een heerlijk Italiaans tentje met tingel-tangel pianist. Erg leuk, en voor parijse begrippen niet duur.
En hamburgerketens, daar struikel je over. Ook erg lekker als tussendoortje: Een crepe, dun pannekoekje...mmm....

Rembrand

Rembrand

23-04-2010 om 14:41

Iets meer dan kantinevoedsel.

Dank je wel voor de tip Fladder, maar ik wil iets meer dan kantinekwaliteit. Vooral omdat ik voor het eerst sinds begin maart weer mag eten
( en na twee keer dineren ga ik er weer vol tegenaan met mijn dieet ).
M.

vlinder72

vlinder72

23-04-2010 om 21:40

Wij gaan ook met onze kinderen naar parijs

En wij willen ook naar de Conciergerie. Alleen het verhaal over de guillotine is al genoeg om de interesse van mijn kinderen te wekken. Bedankt trouwens voor die tip van die armbandjes. Maar wat doe je dan. Mijn dochtertje is 4 jaar. Ze gaat echt gillen als iemand haar arm zou pakken . En als zij eenmaal overstuur is dan zijn wij wel even bezig om haar weer rustig te krijgen.

Wij hebben ook nog een leuke reisgids gekocht. Speciaal voor kinderen met quiz vragen en leuke tips en ideeën.

Orangerie

met de waterlelies van monet. http://www.musee-orangerie.fr/

Ik wil er volgende keer weer naar toe, prachtig !

Fladder

het is echt PRACH-TIG zeker als je MOnet fan bent (ben ik niet echt). het is een klein museum en niet echt bekend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.