Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

tonny

tonny

21-06-2012 om 13:53

Wat moet je beslist bij je hebben (kamperen)

Wij kamperen nooit, dochter gaat deze zomer met twee vriendinnen met de auto naar italie, gardameer.

De titel van mijn bericht spreekt voor zich, dus brand maar los. (ze maakt zich trouwens al ernstig zorgen hoe alles in de auto moet passen, normaal neemt ze een grote koffer mee, dat gaat nu niet passen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Knijpers

Al vaak vergeten, maar echt onmisbaar. (en een stuk touw of extra scheerlijnen om je was tussen de bomen op te hangen is ook wel handig). Een wasrek zal wel niet in de auto passen denk ik.
G

lessi smore

lessi smore

21-06-2012 om 15:51

Dit

Een uitgebreid zakmes met blikopener en kurketrekker. Een reisnaaisetje, touw, waslijn en wasknijpers, een schaar, plakband: ducktape, tesacrepe, elastieken en postbode-elastieken, zaklamp en kop-leeslamp met reservebatterij, lotiondoekjes, EHBOset met muggenstift en verzachtende stick na insectenbeten, tekentang.

Lucifers

of aanstekers. LED verlichting, scheelt een bult aan batterijen. Emmer/wasteil. Tube handwasmiddel.(boterham)zakjes.
Bestaat er misschien een boek "kamperen voor dummies"? Dat zou een uitkomst zijn!

dc

dc

21-06-2012 om 21:21

Uh, tent?

niet vergeten dus.

Wat je volgens mij echt nodig hebt zijn tent, slaapzak, matje, kussen, slaapkleding, paar sets kleding voor overdag, zwemkleding, slippers of makkelijke instapschoenen, shampoo, tandpasta, tandenborstel, kam, zaklampje, boek.

De rest kun je wel bij anderen bietsen
En als ze alleen gaan, dan ook kookspullen, mokken, bordjes, teiltje, theedoek, sponsje, etc. en iets te eten voor de eerste dag.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-06-2012 om 00:48

Pinpas

Want vrijwel alles wat je zou kunnen vergeten kun je in Italië ook kopen.

Hanne.

Hanne.

22-06-2012 om 10:08

Lessi smore

Ik ben uit de categorie 'weinig' mee nemen. In het lijstje van lessi smore kan ik nog wel eea schrappen.

Als je touw mee hebt hoef je niet óók een waslijn mee te nemen. En 3 soorten plakband en 2 soorten elastiek lijkt mij ook wat overdreven.

Ik zit meer in lijn met dc. Tent, iets om op te slapen, iets om onder te liggen, een setje schone kleding en iets om je mee te wassen. De rest is afhankelijk van hoe je gaat.

Persoonlijk gaan we fietsen en dan zeer minimaal mee. 1 pannetje, 1 brandertje, 1 bord/beker/bestekset pp. Elk 1 (zeer kleine) handdoek en een washandje en om te spelen een opblaas bal. Stukje touw en een knijper zitten wel altijd bij de basisset. Pinpas is uiteraard wel essentieel. Lenen doe ik liever niet. Als ik er voor kies om weinig mee te nemen moet ik niet bij een ander gaan leuren. Het was mijn keuze om het niet mee te nemen.

Als we met de auto gaan pakken we royaler uit: Een paar exra dingen (stoeltjes, gaslamp, meer keukengerei, speelgoed) maar vooral meer van de basis dingen. Dus meer kleding, meer handdoeken, meer schoenen etc

Rol pedaalemmerzakken

Naast alle al genoemde spullen: een rolletje pedaalemmerzakken. Liefst die met handvatten (albert heijn - groene). Handig in de auto voor afval, en wagenzieken die wat kwijt moeten. Op de camping aangekomen ook: voor afval, vuile was tas, etenswaar, en verzin nog maar.

Tip voor het inpakken

Bij alles wat je klaarlegt, tot elk T-shirt en elke onderbroek aan toe, jezelf de vraag stellen: "als ik dit op de vierde dag kwijtraak, moet ik het dan meteen nieuw kopen, of red ik het dan tot einde vakantie zonder?" Het is een tip uit mijn rugzakvakantieverleden (waarin we tot 30 km per dag liepen en dus ook kookgerei en tent enz moesten meesjouwen), maar zeker voor beginnende kampeerders blijkt hij ook van pas te komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.