Vakantie en uitjes

Lys Lionne
07-06-2010 om 23:33
Wat moeten we echt gaan zien in de jura?
De titel zegt eigenlijk genoeg Wij gaan deze zomer naar de Jura (Camping Du Moulin, plaats Clairvaux les lacs) met 2 gezinnen: twee jongens van 14 en 13 en drie meisjes van 14, 11 en 9.
Alle tips zijn welkom!

Claudia B
08-06-2010 om 16:28
Was
jij niet naar Anse du Brick geweest in de meivakantie?
Zo ja hoe is het bevallen, wij gaan van de zomer.
Ik kan je niet helpen aan bezienswaardigheden in de Jura helaas.

Dorry1
08-06-2010 om 21:08
Lys
Cascade du Herisson; een wandeling langs de watervallen; heel mooi en ook leuk voor kinderen omdat je tussendoor kunt zwemmen.
Dorry

Nowee
08-06-2010 om 21:10
Wij zijn er vorig jaar geweest
Tenminste ik denk dat het dezelfde camping is:
Nog weken is hier nagepraat over het heerlijke brood bij het bakkertje in Patornay, vanuit de camping rechtsaf de brug over, de weg volgen en dan zit ie aan de linkerkant. Kan je gewoon lopen, het is niet ver, zalig brood, echt een aanrader.
Verder hebben mijn oudste twee (toen 9 en 12) geklommen in bomen: http://www.montciel-aventure.com/accueil-6-14.htm Vonden ze heel leuk, geschikt voor diverse leeftijden want je hebt verschillende categorieën
Natuurlijk moet je dan ook naar de watervallen: http://www.cascades-du-herisson.fr/. Goeie schoenen mee, steile klim.
Ik weet niet hoe je gaat maar let op die ontzettende steile weg naar de camping toe, 13% of zo? Caravans kunnen daar echt niet rijden, je wordt goed omgeleid overigens.
Als je van houten speelgoed en zo houdt is er nog een heel leuk winkeltje ergens maar ik weet niet meer waar.
In Patornay hebben wij bij een souvenirshop tegen het bakkertje deze gids gehaald: http://issuu.com/ot_jura_plpm/docs/guide_2008_nl.
Daar staat veel in, op de camping hadden ze deze geloof ik niet.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, veel plezier in elk geval!

Damajo@
08-06-2010 om 22:39
Dit
Baume-les-messieurs ! Een prachtig dorpje in een mooie vallei.
Damajo

Nor@
08-06-2010 om 23:17
Claudia o.t.
Hoi Claudia,
dat was ik! Ik kon het draadje niet meer vinden....
Wij zijn een week geweest in meivakantie!
We hebben genoten! Hebben wel lekker weer gehad, zonder regen, dat konden ze in Z-Frankrijk niet zeggen, haha
sorry...
Is er iets specifiek wat je wil weten? Roep maar!
Overall, een heerlijke mooi gelegen camping! Oh ja, nog een tip, er zit in Cherbourg een museum, Cite de la Mer, echt te gek! Op de site van de camping is er een printje te naken voor een gratis toegangskaart!
gr Nora

reina
09-06-2010 om 07:07
Waterval?
http://www.cascades-du-herisson.fr/ , vast heel mooi, maar ga er niet naar toe als het een droge zomer wordt, wij waren er een paar jaar geleden en er was geen waterval te zien Ik zal eens kijken in mijn foto-album of ik nog leuke tips kan vinden. Ik herinner me vooral de vele reeën en eekhoorntjes!

Claudia B
09-06-2010 om 09:11
Nora (o.t.)
Ik wist echt niet meer wie het was en kon ook het draadje niet meer vinden.
Nu toch gevonden!
Ik was gewoon benieuwd hoe de camping is bevallen, het strand (het lijkt altijd vloed!), de omgeving en inderdaad wat er te doen is.
ik zal eens kijken op de site naar dat gratis toeganskaartje! Bedankt voor de tip.
Hopelijk hebben wij ook droog weer
Groetjes,
Claudia

Claudia B
09-06-2010 om 09:18
Nora
helaas is die gratis toegangskaart niet in de periode dat wij gaan. Maar het ziet er wel heel erg leuk uit! Gaan we zeker onthouden.

Yvie
12-06-2010 om 21:12
Arlay
Wij hebben een paar jaar geleden een erg leuke vakantie gehad op deze camping. De omgeving heeft ons erg verrast!
Tips als de watervallen van Herisson en Baume les Messieurs zijn al gegeven en zeker de moeite waard. In Baume l.m. is ook een prachtige waterval en er zijn mooie grotten te bezichtigen.
Nog niet gezien in dit draadje: het kasteel van Arlay. Een wijnkasteel en park, niet erg super, maar de roofvogelshow was ontzettend leuk in een spectaculaire omgeving. Dat maakte de trip erg de moeite waard.
De meren in Vouglans en Clairvaux les Lacs zijn natuurlijk een must als het mooi weer is.
Verder geen specifieke tips voor jullie kinderen, aangezien die van ons nog erg jong waren toen.
Ik wens je erg veel plezier in de Jura!
groet,
Yvie

Lys Lionne
20-06-2010 om 00:27
Savon, omleiding?
Door omstandigheden geen tijd gehad om eerder te reageren, sorry, maar dat is idd de camping! Leuk te lezen dat er meer mensen geweest zijn
Wat bedoel je met 'omleiding ivm steile weg'? We gaan idd met een caravan en onze auto heeft behoorlijk wat moeite met klimmen hebben vorig jaar in Tsjechië mogen ervaren.... Is er dus ook nog een andere mogelijkheid om bij de camping te komen ivp steil omhoog? En op welke manier wordt dat dan aangegeven, want ons Frans is niet al te best haha.

Nowee
20-06-2010 om 17:13
Die steile weg
is volgens mij verboden voor caravans dus het staat vast wel goed aangegeven, ik weet niet meer precies hoe. Wij rijden zonder caravan en hadden op de heenweg ook de omweg genomen. Ga ik op een dag in mijn uppie winkelen, nietsvermoedend Tomtom aan op de terugweg, zit ik opeens op die hele steile helling, help! Ik vond het vreselijk rijden, dat soort hellingen zijn wij hier niet gewend, ik wilde alsmaar gas bij geven maar dat heeft natuurlijk helemaal geen nut, ik was blij dat ik boven was!
Enne, echt naar het bakkertje gaan hoor!