Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sigrid70

Sigrid70

22-04-2011 om 16:30

Wat te doen in en om boekelo/enschede

We zijn volgende week een paar dagen met onze meiden van 11 en 8 jaar in Boekelo (appartement). Wat is leuk in de omgeving om te doen/te zien? We hebben een auto en zijn van plan in ieder geval een dagje fietsen te huren. Als je een tip hebt, hoor ik het graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Even anders

Even anders

22-04-2011 om 19:01

Poehee

Ik kom zelf uit die streek, beetje lastig om de highlights aan te wijzen.

Ik zou in ieder geval gaan fietsen rondom Kasteel Twickel. In korte tijd zie je dan een kasteeltje (met fantastische kasteeltuin), coulissenlandschap en bossen, watermolen, boerderijen, etc. Borne heeft een leuk oud centrumpje. Borne is nie groot mar heeft wel een paar hele leuke winkels (niet alleen de grote namen maar gewoo nog familiebedrijven).

Rondom Diepenheim zijn er vele kastelen te vinden.

Vanuit Boekelo is het ook niet zo heel erg ver naar Bad Bentheim. Leuk Duits dorpje.

In Haaksbergen ligt het Buurserveen. Prachtig, bijzonder natuurgebied. In Haaksbergen-Boekelo rijdt ook een stroomtreintje, geen idee of de treinen alweer rijden.

Omgeving rondom Hellendooorn (Sallandse Heuvelrug, Nationaal Park) vind ik ook erg mooi. Wandelen, speelbos (geen idee of je kinderen dat nog leuk vinden) Natuurdiorama met daar tegenover een leuk pannenkoekenrestaurant, indrukwekkende Canadese begraafplaats.

Aquadrome in Enschede is een leuk zwembad. In Enschede kun je schaatsen, karten, klimmen, duiken, etc.

Als je meiden techniek leuk vinden is het Heim in Hengelo wel een leuk museum.

Sigrid70

Sigrid70

22-04-2011 om 19:09

Even anders

Dat klinkt leuk! Kastelen vinden we leuk en Bad Bentheim klinkt ook goed. Dat stoomtreintje zal ik eens bekijken (of het rijdt), is ook een goeie.

Bedankt!

KGO

KGO

22-04-2011 om 23:03

Nog meer tips

- www.theetuintwekkelo.nl

- Twentse Welle (museum over natuurhistorische geschiedenis; cultuur e.d.)

- wandelen in het springendal, Ootmarsum

- haarmuelle, net over de grens bij Buurse; kun je ook niet zo duur eten (echt duits; geen nouveau cuisine) http://www.haarmuehle.de/core/cms/deutsch/home/

- Kristalmuseum in Borculo

- Als je kinderen nog van dierentuinen houden: Dierentuin in Muenster (M"unster)
Is een mooie dierentuin met dolfinarium; entreeprijzen zijn ongeveer de helft t.o.v. Nederland. Tip: vanaf vlakbij de dierentuin kun je met een boot naar het centrum van Muenster varen. En het centrum van Muenster is leuk; van die oude duitse huizen uit de middeleeuwen). En deze stad is zo'n 60 km vanaf Enschede. O ja, je kunt er ook met de trein naar toe.

Veel plezier!

Karin

Sigrid70

Sigrid70

22-04-2011 om 23:30

Karin

Ik geloof dat we niet genoeg hebben aan een midweek! Dank je, k ga eens even googlen op je tips!

wie o wie??

wie o wie??

23-04-2011 om 08:53

De wilder

Zwembad De Wilder in Haaksbergen is wat schoner en beter verzorgd dan Aquadrome denk ik. Gisteren met dochter gaan zwemmen in Aso^H^Hquadrome en er was in het herentoilet op de grond geplast en in de dameswc lagen (mensen)keutels! Jakkes. Toezicht op gedrag van (vervelende) jongeren is ook niet geweldig heb ik mij laten vertellen en ook gemerkt.

Verder rijdt het treintje denk ik niet in de tijd dat jullie er zijn, maar kijk zelf op http://www.museumbuurtspoorweg.nl/, het treintje naar Haaksbergen is erg leuk.

En Cafe De Buren heeft wel eens leuke optredens en is het middelpunt tijdens koninginnedag. En as. zondag is er natuurlijk het paasvuur.

Veel plezier in Boekelo en omstreken!

KGO

KGO

23-04-2011 om 19:16

De wilder inderdaad

De wilder vind ik ook een fijn zwembad.
Karin

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.