Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

MRI

MRI

21-04-2010 om 22:11

Wat zijn volgens jullie de beste zomerbergschoenen?

Welke bergschoenen vinden jullie heerlijk zitten? Dus niet te warm maar veel steun want ik heb van de winter mijn enkel verzwikt en ik heb er nog steeds last van maar heb ook geen zin om bij 25C met hele warme schoenen te lopen.

ben benieuwd, MariaRosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Afhankelijk waar je er mee wandelt

Je kunt niet zomaar zeggen dit zijn de beste. Het hangt af waar en waarop je wandelt. Er zijn verschillende categorien kwa zool en kwa materiaal. Zelf heb ik hoge Meindl B/C categorie en lage Merrell A/B maar ook Lowa en Hanwag zijn goede merken. Niet ieder merk zit bij iedereen goed en lekker.
Het is verstandig om naar een goede winkel te gaan en je te laten adviseren door de kenners. Ik ben zelf erg tevreden over Beversport. Die mensen weten waar ze het over hebben en geven je de juiste schoenen voor het juiste doel.
Het is een grote investering maar je doet er jaren mee!

Brianna F

Brianna F

22-04-2010 om 09:25

Idem

Ga naar een goede zaak en laat je daar adviseren. Inderdaad beversport heb ik goede ervaringen mee. Ik heb ettelijke schoenen gepast en mee gelopen, trap op, trap af, tot ik mijn keuze had bepaald (Hanwag) En met de garantie dat je ze na 8 dagen, binnenshuis, uitproberen, terug kon brengen als het toch niet bevalt.

amk

amk

22-04-2010 om 10:24

En dat is 3

want ook ik verwijs je naar de Bever.
Welke schoenen je nodig hebt wordt bepaald door de activiteit die je doet en in welke omstandigheid. Temperatuur speelt minder een rol, dan goede steun.

Voor het wandelen met bepakking in NL gebruik ik mijn B/C Hanwag Yukons wegens betere steun en aangepast door de podoloog (aangepaste zolen) loop ik zonder bepakking een uurtje in de heuvels van de ardennen loop ik ook op mijn categorie A schoenen.

Rembrand

Rembrand

23-04-2010 om 08:50

Alleen tijdens vakantie.

Ik ben geen fervente wandelaar en wilde niet zoveel geld uitgeven, maar wel een goede schoen hebben. Ik ben bij de ANWB uitstekend geslaagd voor Humane Nature. De echte wandelaars en bergklimmers zullen er vast van gruwen, maar ik heb echt lekker gelopen en ik heb echt geen makkelijke voet, en snel spierpijn.
M.

Hillary

Hillary

23-04-2010 om 10:19

En quecha?

Kende het merk alleen van die handige snel opzetbare tentjes, die in Frankrijk iedereen heeft in alle maten. Eens gegoogeld en het blijkt het huismerk van de bekende sportketen Decathlon te zijn. In Nederland blijkt die alleen in Amsterdam Arena en in Maastricht te zitten. Naar Amsterdam getogen voor zo'n tentje en daar blijkt Quecha een uitgebreid assortiment te hebben en ook rugzakken en wandelschoenen. Ik vond ze verbazingwekkend goedkoop, zo op het oog heb je al een paar goeie voor 29,95. Ze zien er ook vrij licht en luchtig uit qua materiaal, maar toch weer stevig, op het schap staan kaartjes voor welk soort wandelen ze geschikt zijn. Je moet het dus wel zelf uitzoeken. Ongetwijfeld wordt je bij Bever oid beter geholpen. Decathlon is meer een soort sportsupermarkt eigenlijk.
Maar ik ga toch nog even terug om ze uit te proberen. Heb van de week mijn enkel verzwikt en vorig jaar na de zomervakantie hielspoor opgelopen door veel wandelen op gympen en veel op teenslippers lopen, daar ben ik pas net vanaf en wil ik zo houden. Is iemand bekend met de wandelschoenen van Quecha?

Mummie

Mummie

25-04-2010 om 15:13

Decathlon

De schoenen van de Decathlon zijn prima maar niet super stevig. Ik koop ze wel altijd voor onze kinderen. Niet duur en voor ons goed genoeg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.