Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wat zou je doen? Parijs en bedwantsen.

In Parijs is een grote plaag van bedwantsen. De hele stad zit ermee vol: huizen, hotels, metro's, alles. Het stadsbestuur heeft hulp gevraagd aan de overheid om de plaag te bestrijden, met het oog op de komende Olympische Spelen. 

Bedwantsen zijn verschrikkelijk. Als je die in je huis hebt, krijg je ze nooit meer weg. 

Wij hebben voor de herfstvakantie met het gezin een midweek Parijs geboekt... Wat nu? 

We zitten in een hotel, in een familiekamer, zullen veel gebruik maken van de metro en horeca. 

We twijfelen zo hard. Wat zouden jullie doen? 


Misschien een raar idee, maar zoveel mogelijk spullen meenemen die je daarna weggooit. Ze zullen in tassen en kleren gaan zitten, niet zozeer in je haar ofzo denk ik. 

Wat een akelig nieuws he. Ik krijg er ook spontaan jeuk van.
Ik zou het hotel bellen en vragen of zij ook bedwantsen hebben. Geen idee of je een eerlijk antwoord krijgt, maar het valt te proberen. 
Adviezen hierover zijn wel te vinden: ter plekke niets op de grond zetten, alles op tafels, stoelen en in kasten zetten. Bij thuiskomst koffers/tassen linea recta in de schuur zetten (ook niet eerst in de gang zetten) een paar weken lang, en hopen op koud weer. Kleding op 60 graden wassen. Mochten ze toch in je huis zitten: niet afwachten, onmiddellijk bestrijdingsdienst bellen.
Creme tegen insectenbeten meenemen, desnoods antihistamine.
Zou Deet deze beesten ook afschrikken?

ik kom net terug uit Parijs ( en in juni ook al geweest) nergens last van gehad. Je moet gewoon je kleding op 60 graden wassen,  niet op de grond leggen ( koffer ook niet) en eventueel spullen als je terug komt ff in de vriezer doen.  

Als ik mijn geld terug kon krijgen bleef ik mooi thuis. 

Mijn vrouw is net terug uit Napels 16 beten zo naar de huisarts

ReneVerbeek schreef op 03-10-2023 om 13:09:

Mijn vrouw is net terug uit Napels 16 beten zo naar de huisarts

Even benieuwd waarom je met beten van bedwantsen naar de huisarts zou gaan?

MRI

MRI

03-10-2023 om 13:45

Engeltje schreef op 03-10-2023 om 13:21:

[..]

Even benieuwd waarom je met beten van bedwantsen naar de huisarts zou gaan?

nou het is niet zomaar het gevoel van een muggenbeetje schijnt, het is echt lijden.

Ik maak me zorgen, zoonlief en vriendin gaan volgend weekend  romantisch doen in Parijs. Ik waarschuw ze al zes weken maar ze kijken me aan van "ja hoor, moeders maakt ze weer eens zorgen, het zal wel meevallen allemaal". Daar heb ik het zelf naar gemaakt natuurlijk, dus ik ben wel blij dat het nu in de media komt.

MRI schreef op 03-10-2023 om 13:45:

[..]

nou het is niet zomaar het gevoel van een muggenbeetje schijnt, het is echt lijden.

Ik maak me zorgen, zoonlief en vriendin gaan volgend weekend romantisch doen in Parijs. Ik waarschuw ze al zes weken maar ze kijken me aan van "ja hoor, moeders maakt ze weer eens zorgen, het zal wel meevallen allemaal". Daar heb ik het zelf naar gemaakt natuurlijk, dus ik ben wel blij dat het nu in de media komt.

Het wordt allemaal wel een beetje overdreven hoor.  Beet van bedwants is net als een muggenbeet behalve als je allergisch bent, maar dan is een muggenbeet ook vervelender.

MRI

MRI

03-10-2023 om 14:06

Kimdekim schreef op 03-10-2023 om 13:51:

[..]

Het wordt allemaal wel een beetje overdreven hoor. Beet van bedwants is net als een muggenbeet behalve als je allergisch bent, maar dan is een muggenbeet ook vervelender.

Ja zou kunnen maar ik hoorde er een podcast over (podimo: dit komt nooit meer goed: eva eikhout: de beestjes) en dat klonk als een vreselijke plaag. Ze zat totaal onder de blauwe plekken. Maar miss is zij allergisch. Maar als het meevalt waarom wordt er dan een noodplan in Frankrijk voor gemaakt? Dat doen ze toch ook niet voor muggen- en vlooienbeten? Vraag het me gewoon af hoor. Heb jij ze zelf gehad, als ik vragen mag?

Miss kan Rene Verbeek ook reageren waarom zijn vrouw dan naar de dokter moet.

Een mug zie en hoor ik vliegen en sla ik dood. Probleem opgelost. Maar bedwantsen kunnen een hardnekkige plaag zijn die je zelf niet makkelijk kunt bestrijden. Dus het lijkt me niet echt vergelijkbaar. 
Als er echt een overlast is van bedwantsen slaap ik niet echt lekker meer. 

Ik denk dat je contact moet opnemen met begassingsdiensten.

MRI

MRI

03-10-2023 om 14:48

wil40 schreef op 03-10-2023 om 14:45:

Een mug zie en hoor ik vliegen en sla ik dood. Probleem opgelost. Maar bedwantsen kunnen een hardnekkige plaag zijn die je zelf niet makkelijk kunt bestrijden. Dus het lijkt me niet echt vergelijkbaar.
Als er echt een overlast is van bedwantsen slaap ik niet echt lekker meer.

Bedwantsen kun je ook zien hoor. Net zoiets als vlooien qua grootte. Ja dat hoorde ik ook, dat het heel moeilijk te bestrijden is. En dat de mensen die dit professioneel doen allemaal bezet zijn en hoge prijzen vragen

Durf het bijna niet te zeggen maar ik zou niet gaan. Ik heb het beeld van familie die in de Dordogne iets oppikte (op het grasveld om het huis) waarvan niet van meet af aan duidelijk was, wat het nu was (ook niet met het blote oog te zien) en wat pas laat door de huisarts is opgepakt. Geen idee wat de naam van het beest ook was maar we noemde het de fluis die graag onderhuids zat, in de liezen en plooien en zich snel uitbreidde. Een last en jeuk en uitslag etc.. gelukkig bestond er een creme tegen en zijn ze er vanaf gekomen.. ik moet er niet aan denken. De kans is groot dat je ‘m mee terug neemt ondanks alle voorzorgsmaatregelen die je neemt. En met dat idee, zit je dan lekker daar en kom je dan lekker thuis. Alles behalve ontspannen en daar is een vakantie toch voor? 

MRI schreef op 03-10-2023 om 14:48:

[..]

Bedwantsen kun je ook zien hoor. Net zoiets als vlooien qua grootte. Ja dat hoorde ik ook, dat het heel moeilijk te bestrijden is. En dat de mensen die dit professioneel doen allemaal bezet zijn en hoge prijzen vragen

Ik weet dat als je er alert op bent je ze kunt zien en opsporen door sporen van hun poep in je bed. Bedwantsen vliegen en springen niet, zitten schuil om 's nachts uit eten te gaan. En je hebt geen idee of je er 5 of 50 op bezoek hebt. Daarom vind ik ze niet vergelijkbaar met een mug.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.