Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bij

Bij

18-10-2010 om 11:59

Water in griekenland

Hoi
We gaan een weekje naar Griekenland.
Kan iemand een advies geven over mineraalwater (in flesjes).
Welke is het beste om te drinken.

Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-10-2010 om 13:04

Sjonge

Dat is nu iets waar ik me (als echte waterdrinker) nu echt niet druk om kan maken. Pak gewoon de goedkoopste uit de supermarkt.

bij Bij

bij Bij

18-10-2010 om 14:06

Ik ook niet voor mezelf

mijn zoontje is erg gevoelig...

reina

reina

18-10-2010 om 14:14

Maar

Wat bedoel je met "welke is het best te drinken"? Qua smaak het dichtst bij ons leidingwater? Daar even een paar kleine flesjes kopen en proeven zou ik zeggen.

bij Bij

bij Bij

18-10-2010 om 15:03

Sorry

Dat je geen buikpijn van krijgt. Sommige mensen weten dat.
Ik bedoel dat er geen bacteriën en parasieten in zitten.
Als je gezond bent heb je er geen last van.

Misschien moet ik het in Griekenland vragen.

Puck

Puck

18-10-2010 om 15:29

Eh...

Volgens mij is flessenwater altijd vrij van parasieten en vervelende bacteriën want anders zordt het echt niet goedgekeurd als drinkwater.

reina

reina

18-10-2010 om 17:00

Juist

Je koopt juist flessenwater omdat je er geen buikpijn van krijgt. Misschien is jouw kind gevoelig voor bepaalde dingen, maar dat zul je moeten uitproberen.

Hillary

Hillary

18-10-2010 om 17:05

In ieder geval

opletten dat de flessen niet open zijn geweest en gevuld met kraanwater (in een ander Zuideuropees land). Dat hebben wij eens gehad, poeh daar word je niet vrolijk van.

makakos

makakos

19-10-2010 om 10:33

Onderzoek wees uit

Ik woon in Griekenland en volgens mij zitter er geen grote verschillen zitten tussen de verschillende soorten. De te verkrijgen soorten zijn ook vaak afhankelijk van het gebied dat je bezoekt, als daar in de buurt bronnen zijn zul je daar voornamelijk het betreffende soort bronwater vinden.

Vorig jaar heb ik overigens de resultaten van een onderzoek naar mineraalwater gelezen en daar kwam uit dat je in de meeste gevallen maar gewoon beter water uit de kraan kunt drinken.... Dit onderzoek had echter plaats gevonden in de zomer en dan wil het nogal eens gebeuren dat het water te lang ergens in de zon of in ieder geval in hoge temperaturen blijft staan voordat het de plaats van bestemming bereikt.

Ik zou me absoluut geen zorgen maken over de kwaliteit van het water en zeker niet in deze tijd van het jaar.

Wij

Wij waren de maand juni in Griekenland en hebben water gekocht maar ook water uit de kraan gedronken. Beide is prima! Je moet alleen niet in Athene water drinken want dat is zwembadwater

Kwa merk maakt het niet uit.

Bij bij

Bij bij

19-10-2010 om 21:24

Dankjewel

Ik maak me geen zorgen meer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.