Vakantie en uitjes

Susan
24-04-2010 om 18:34
We gaan naar denemarken en nemen mee..
Volgende week gaan wij op vakantie naar Denemarken. Nu wordt er overal gezegd dat alles zo duur is. Wat kunnen we het beste meenemen qua eten? Oftewel, wat is daar echt te duur?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt,
Susan

Moppeke
24-04-2010 om 20:30
Pannenkoekenmix
Welke autovakantie wij ook doen, of het duur of goedkoop is: wij nemen altijd pannenkoekenmix mee
Altijd handig, gemakkelijk en lekker.

Aaf
24-04-2010 om 21:28
Lekkers
Niet alles is duur hoor. Toen ik woonde nam ik met name "lekkere"dingen mee vanuit nederland; hagelslag,drop, chips(echt duur!), wijn/alcohol,zonnebrandolie. Kleding, vlees en vis vallen juist wel weer mee vond ik. Pizzeria is ook niet duur.

Susan
26-04-2010 om 11:23
Bedankt!
Bedankt voor de reacties. We nemen maar wat droog spul mee zoals macaroni en dan zien we het daar verder wel. Dan maar elke avond pizza! Zouden de kinderen niet erg vinden...
En nu maar duimen dat het mooi weer wordt/blijft!

dirksmama
27-04-2010 om 03:24
Plastic geld
Wat mij enorm irriteerde vorig jaar in Denemarken is dat je voor elke transactie met pin of creditcard moet betalen. Met een creditcard was het zelfs 10% over het bedrag!
Eten was eigenlijk niet eens zo gek duur, vooral niet buiten de deur. Warenhuizen en grotere supermarkten hebben vaak restaurants met voordelige dagschotels (a la Ikea), alleen moet je dan soms warm lunchen i.p.v. avondeten.

Kim Groothof
27-04-2010 om 08:13
Koffie, limonade, kaas..
Koffie vind ik in Denemarken duur en minder lekker. Limonade smaakt veel minder, dus neem ik ook mee. Deense kaas vind ik stinken.. wel erg lekker zijn de Deense smeerkazen (Buko). Hagelslag gaat mee omdat jongste er bijna niet zonder kan. Koffiemelk omdat manlief dat lekkerder vindt dan de Deense koffieroom. Verder nemen wij niets mee. Faxe Kondi (frisdrank), salami, leverpostej, jam en nog vele andere dingen nemen we juist uit Denemarken weer mee naar NL.

Heirthe
27-04-2010 om 20:20
Paraplu
We zijn een keer in Denemarken geweest, twee weken regen gehad, we hoeven nooit weer..
Verder best een mooi land hoor alleen erg rustig.

Jacoline29
29-04-2010 om 12:51
Wij
Hadden veel blik mee uit nederland.Denenmarken is echt duur op dat gebied.Zijn in de zomer van 2009 geweest incl 2 dagen Billund.(legoland).
Tip
Als je naar legoland gaat en je bent lid v/d anwb,dan moet je bij de kassa je pas laten zien,dan heb je 2 achtereenvolgende dagen legoland en korting voor weinig entree(6 personen 3 volw+3kinderen was iets van 60E toen)