Vakantie en uitjes

Rembrand
16-05-2010 om 13:52
We gaan toch naar een caravan kijken!
Dit jaar zouden wij een caravan gaan huren. Vooral omdat onze vouwwagen vorig jaar total loss gereden is, en we dus geen kampeermiddel meer hadden. Verder wilden we ( vooral manlief ) toch wel eens uitproberen hoe een caravan ons zou bevallen. De huur was echter 2000 Euro ! Pittig bedrag waar nog zo'n 800 Euro campinggeld ( voor twee weken ) bij zou komen. Voor de restanten van de vouwwagen kregen we nog 2500 Euro terug. Manlief zag vorige week een Dethleffs ( type 460 t Camper) staan van tien jaar oud die er nog prachtig uit zag. De vraagprijs is vrijwel gelijk aan de huur van de caravan + het geld van de restanten van de vouwwagen. Als het ons toch niet bevalt verkopen we hem gewoon weer
Stiekem begin ik nu toch wel enthousiast te worden haha.
The story continue's.
M.

Nasha 1st
16-05-2010 om 14:03
Ziet er leuk uit
dat type....voor ons niet genoeg slaapplekken....als ik een andere koop wil ik er weer een waar we in ieder geval met zijn 5-en in kunnen slapen....

Vera*
16-05-2010 om 14:17
Haha
Met het weer van afgelopen weken is het daar binnen in ieder geval lekker warm (te krijgen).

Rembrand
16-05-2010 om 17:03
Nasha.
Omdat onze oudste niet meer meegaat kunnen we met deze leuk uit de voeten.
We kunnen er onderweg toch met zijn vieren in slapen, en op de plek van bestemming gaan de twee jongens in hun eigen tentje.
Overigens is de Dethleffs ook te koop in een grotere uitvoering. Met zijn vijven erin slapen zal een flinke joekel vragen en daar hoort dan weer een flinke auto voor te staan.
M.

Lis@
16-05-2010 om 19:13
Leuk rembrand!
Heb je een plaatje? Hoe ziet hij er uit?
Gefeliciteerd!
Wat jullie vorige hebben mee gemaakt kun je eigenlijk niet verzinnen dat zoiets kan gebeuren. Leuk dat jullie toch weer de stap genomen hebben.

Nasha 1st
16-05-2010 om 21:57
Valt mee rembrand
er zijn genoeg caravans in een lichtere en kleinere klasse waar je met zijn 5-en in kan, je komt dan wel snel bij stapelbedden terecht natuurlijk, maar het is er wel hoor....Overigens is de joekel voor de caravan geen probleem (Espace) maar het rijbewijs van man is een beperking, we moeten met auto en caravan onder de 3500 kilo blijven om geen BE te hoeven hebben....

Rembrand
16-05-2010 om 22:15
Lis@
Ongeveer zoals deze, maar dan een jaar ouder en met andere kleuren bekleding ( blauw en geel ).
http://www.henkpen.nl/mod.php?mod=invexp&op=show&uid=1246454727
M.

Lis@
17-05-2010 om 07:51
Mooi!
Het lijkt me een heerlijke caravan Rembrand! En als je toch eens met 5 bent kun je altijd een matje in het pad leggen voor een nacht. Dat deden wij ook wel eens.
Ik hoop dat jullie er veel plezier van hebben!
En waar gaat de reis heen van de zomer?

Rembrand
17-05-2010 om 11:31
Lis@
Het lijkt mij ook een fijne caravan.
Dethleffs is ook een caravan die degelijk is en goed in de peilingen staat.
We gaan naar het Caldenazzomeer in Italië.
( het lijkt me alleen al fijn om gewoon de pootjes uit te draaien voor de overnachting en niet die hele kar uit te klappen en te hopen dat het droog blijft !).
M.

marie
17-05-2010 om 13:08
Aanbouw aan voortent
Hallo
Waarom zou je persé met z'n vijven IN de caravan willen slapen?
Wij hebben een aanbouw aan de voortent voor de kinderen. Vinden wij weer ideaal!
Als het dan eens regent of koud is, kunnen ze "binnendoor" naar de caravan.
Groetjes

Rembrand
17-05-2010 om 14:49
Tijdens de heen- en terugreis.
Hoi Marie,
Als wij op doorreis zijn naar Italie gaan we echt de voortent niet opzetten, dus dan is het wel handig als de hele familie in de caravan kan slapen.
M.

Marie
17-05-2010 om 14:59
Ook voor nasha bedoeld
Hallo
Ik reageerde ook op het berichtje van Nasha, waar ze het over 5 slaapplaatsen heeft.
Ik zag trouwens net dat 1 van de bedden in jullie caravan 1,60 m breed is. Dat is volgens mij breed genoeg om 3 kinderen een nachtje op te laten slapen.
Hier sliepen de meiden eerst samen op een bed van 1,20 m breed in de caravan en wij op die van 1,40 m.
Groetjes

Nasha 1st
17-05-2010 om 19:25
Marie
meerdere redenen:
1. voor onderweg inderdaad, als we ooit de gok durven om ver te gaan en onderweg overnachten, vind ik het handiger om met zijn 5-en in de caravan te kunnen slapen
2. Voor even een snel weekendje weg waarin je niet je hele voortent neer wil zetten
3. omdat wij nog weleens een dag eerder onze tent afbreken als de voorspellingen van dien aard zijn dat we anders een natte voortent mee moeten nemen....
Vandaar....

Rembrand
17-05-2010 om 23:07
Gekocht.
De koop is vanavond gesloten.
Moet nog wel voor een goede beurt en twee nieuwe bandjes, maar dan kunnen we er zo mee op vakantie.
Gelukkig hadden we het contract voor de huurcaravan nog niet getekend en ook nog geen aanbetaling gedaan.
M.

Puck
18-05-2010 om 08:51
Leuk rembrand
Veel kampeerplezier, ik hoop dat het jouw geliefde vouwwagen een beetje kan evenaren.