Vakantie en uitjes

Pien
16-01-2012 om 11:46
Week alleen naar tokio, doen?
Hoi
In het voorjaar heb ik de gelegenheid (kinderen school, ik vrij) om alleen een week op pad te gaan.
Een van de mogelijkheden is om een oude studiegenoot
te bezoeken die in Tokio werkt en woont.
Alleen: ze heeft door de week overdag geen tijd voor mij
(werken), maar wel in het weekend.
Wat zal ik doen, aan de ene kant zie ik wel op
tegen de enorme reis en het tijdsverschil, aan de andere kant doet een dergelijke gelegenheid zich maar zelden voor!
Ik vind het op zich niet erg om mezelf te vermaken (geniet daar ook wel van), maar een hele week lang in zo'n gigastad?
Wat zal ik doen?
Andere tips om deze week invulling te geven ook welkom!
En: vriendinnen hebben ofwel geen tijd of geen geld om mee te gaan
Pien

dirksmama
16-01-2012 om 14:49
Tours
voor zo'n once-in-a-lifetime reis zou ik voor doordeweeks wat tours boeken dagje shoppen plannen, misschien valt er nog iets te vinden als een workshop kimonovouwen of sushibakken of zo.
Lijkt me fantastisch!

Pien
16-01-2012 om 16:32
Dirksmama
Goeie tips, Dirksmamma.
Wellicht nog een cursusje sumoworstelen.....
Pien

skik
16-01-2012 om 22:24
Doen!
Tokio schijnt een fantastische stad te zijn. Ik weet niet of je ooit in Azië/Japan geweest bent, maar 't is een heel andere wereld. Geweldig toch om daar eens rond te mogen kijken! Ik denk dat je je er geen moment zult vervelen. Al ga je maar gewoon thee drinken en door de stad kuieren. Een ritje met de superdrukke metro maken en kijken of er echt mensen-aanduw-funktionarissen werken die er voor moeten zorgen dat de metrodeuren dichtkunnen. Of naar de kleurrijk uitgedoste jeugd (harahjuku meisjes) te kijken. En heel veel foto's maken, van het dagelijks leven en bezienswaardigheden. Ik heb net even op Cityzapper gekeken, er is een prachtige botanische tuin, je kan een boedhistische tempel bezoeken, als je geen hoogtevrees hebt op Tokyo Tower van het uitzicht genieten. Die week vliegt vast voorbij. Veel plezier als je besluit te gaan!
skik

Mariola
17-01-2012 om 16:49
Ja, zeker doen! (kon ik maar mee)
Hoi Pien,
Ik zou het zeker doen. Ik heb in mijn jonge jaren ooit eens een paar maanden in Japan gewerkt en ik heb er een fantastische tijd gehad. Tokyo is inderdaad een enorme stad, maar er is zoveel te zien. Als je de drukke stad even zat bent kan je ook nog overwegen om inderdaad een of twee dagtripjes te maken naar bijvoorbeeld Nikko (mooi natuur, watervallen, tempels) of naar Kamakura (ook mooie natuur, groot oud buddhabeeld).
Een van de voordelen van Japan vond ik dat het land zo ontzettend veilig is om te reizen. Heel uitzonderlijk. Je loopt af en toe wel kans dat je verdwaalt; het is er vrij lastig om de weg te vinden, maar er is altijd wel iemand die bereid is om je even op weg te helpen. Ik heb zelfs meegemaakt dat mensen helemaal met me meeliepen om de weg te wijzen. Het is een buitenkansje als je in Tokyo bij iemand kunt logeren, want hotelaccommodatie is er schrikbarend duur.
Kortom: ik zou het zeker doen! Mocht je meer info hebbenl, trek gerust aan de bel (maar ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat het alweer bijna twintig jaar geleden is dat ik er ben geweest
Groetjes,
Mariola

mijk
18-01-2012 om 11:01
Mijn man gaat waarschijnlijk
begin april een week en ik ben wel zo ontzettend jaloers...Dus ik zou het doen!
Mijk