Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Clarisse

Clarisse

09-01-2009 om 14:21

Weekendje sauerland

Ik wil graag met mijn 2 kinderen (waarvan 1 een "zorgenkind" is en hond een weekendje even naar de sneeuw in het Sauerland (Winterberg, Willingen of zo). Zoek het liefst een huisje, bungalowtje waar we dan direct achter kunnen sleeën en leuk spelen. We hoeven niet te skieën, dus we het hoeft niet direct bij skipiste of lift te zitten, maar willen even leuk van de sneeuw genieten. Iemand nog een goede tip voor een huisje en locatie waar het leuk sneeuw spelen is? Op internet vindt ik wel hotels e.d., maar ik zoek wel de goede plek en daar kom ik niet echt uit. Ligt een hotel ergens waar we niet met een sleetje de heuvel af kunnen of lekker buiten kunnen spelen, dan heb ik er niet zo veel aan (i.v.m. specifieke omstandigheden in het gezin zal ik maar zeggen).

Clarisse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Willingen/usseln

Wij zijn net terug van een paar dagen Usseln, bij Willingen. Het ligt vijf minuten vanaf Willingen, maar daardoor wel lekker rustig.
We hebben via weekendjeweg.nl een appartementje gehuurd in het Ramada Sauerland hotel. (Misschien kun je het ergens anders goedkoper boeken) Voor vier personen. Kijk even of je hond mee mag, ik dacht het trouwens wel. Ruime slaapkamer, huiskamertje en een klein slaapkamertje voor de kinderen. Op vijf minuten lopen vind je een kleine piste en heel veel heuveltjes om vanaf te sleeën! Het is er erg gemoedelijk en makkelijk en er lag heeeel veel sneeuw toen we eergisteren wegreden!
Ook zou je een bungalowtje kunnen boeken in het Freizeitpark Willingen Usseln. We kwamen Nederlanders tegen die daar elk jaar naartoe gaan. Maar let wel op dat je daar een gerenoveerd huisje huurt (zie www.zoover.nl voor kritieken en tips).
Veel plezier! Tagna

Website winterberg

Hoi Clarisse,

Ik ben zelf niet bekend in Winterberg, maar heb wel de website van de plaatselijke VVV voor je gevonden:

www.winterberg.de/tourismus/nl/index.php

Via deze link kan je alle mogelijke onderkomens in Winterberg boeken. De website heeft ook een Nederlandstalige versie.

Groet,

Mariola

Kari1

Kari1

11-01-2009 om 19:10

Let wel op

de weerberichten dan. Er ligt lang niet altijd sneeuw in Winterberg/Willingen. Ze adverteren met "90 dagen per jaar is skiën mogelijk" maar daar zit een groot deel kunstsneeuw bij op de skipisten. Dan is het in het dorp toch echt gras-sleeën...
Als je een onderkomen hebt gevonden wat je geschikt lijkt, kun je dus beter niet te ver van tevoren boeken.
Kari

Andere streek?

Ik wil ook een dergelijke vakantie (zie draadje hierboven ergens) en ben nu aan het zoeken naar een huisje in de Harz. Volgens mij is dat een veel leukere streek als je niet in de eerste plaats voor het skiën komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.