Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Weekje naar de zon in januari, is dat wat?

Ja, dat klinkt natuurlijk sowieso wel leuk. Manlief nog te overtuigen, maar goed, dat zie ik nog wel. Plan is eerste week van januari, hebben we allemaal vakantie.
Mijn vraag is: een week (8 dagen) naar zo'n hotel in bv Egypte (daar is het in december 22 graden gemiddeld las ik) all-inclusive, zulke dingen zag ik bv op de site van arke. Het is ook niet echt goedkoop maar ik ben zoooo toe aan wat zon, na een te korte zomervakantie. Is zoiets leuk of lijkt het me alleen maar erg leuk vanuit een koud Nederland? Of gewoon doen? Tips?

Groetjes,
Vonda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Doen!

We gaan regelmatig in januari naar 1 van de Canarische eilanden. Je moet een beetje geluk hebben met het weer, maar buiten de schoolvakanties is het niet duur. Wij vliegen Ryanair en hebben een "bungalow" self catering.
De rest kan je dan net zo duur maken als je wilt.

Heerlijk

geeft bijtankenergie.
Als je iets vinden kunt dat past: doen!

O sorry

Ik las er over heen dat je met de hele familie gaat, dus vergeet mijn reactie over "goedkoop". Maar het is inderdaad heerlijk, de eerste keer zijn we inderdaad met de kinderen in de kerstvakantie geweest, zo raar en lekker om met kerst aan het strand te liggen ! Maar toen waren we wel "verkocht".

Fiorucci

Fiorucci

10-12-2011 om 12:34

Tuurlijk

Pluk de dag, als het kan:doen!

Vonda

Vonda

10-12-2011 om 13:10 Topicstarter

Ha ha shonagh!

Niks sorry nodig hoor, ons gezin bestaat maar uit drie (en dochterlief is nog zo jong, zij gaat voor half geld, begrijp ik uit de aanbiedingen).
Ik word wel enthousiast van jullie enthousiaste reacties!!!
Dank jullie wel!
Zijn er nog dingen waar we op moeten letten? Bij die aanbiedingen is het wel fijn dat er precies bij staat wanneer je vliegt.

Vonda

Vonda

We gaan nooit all-inn, omdat ik niet zwaarder terug wil komen dan ik erheen ga ;o) En ik vind het ook heerlijk om in het zonnetje te ontbijten en lunchen ipv in een eetzaal te zitten. Vandaar dat we altijd kiezen voor iets self-caterigs, dat we via booking.com zoeken en dan zelf vluchten boeken. Evt een auto huren of met een taxi naar de bestemming.

Ruim zoeken

Verzin waar je ongeveer wanneer heen wilt.
Ga dan flink shoppen voor vluchten, en beperk je daarbij niet tot Schiphol. Dan inderdaad even booking.com of agoda doorneuzen, en je hebt je eigen reis op maat.

Vonda

Vonda

11-12-2011 om 12:59 Topicstarter

Waar ik tegenaan loop (en nog bedankt voor de tips, we zoeken no

Bij bv Arke (wat wel ene duidelijke site is ook met decembertemperatuur) loop ik er tegenaan dat die vluchten allemaal op dezelfde lastige tijden zijn: 5 uur 's morgens vliegen, en bij teurgkomst om kwart voor 10 's avonds vliegen (aankomst 3.00 uur in Nederland, nee he).
Ik denk dat we inderdaad moeten zoeken naar gescheiden accomodatie en vlucht. Ik zal kijken bij booking en agoda. Samen boeken lijkt mij echter gemakkelijker, maar ja...

Vonda

Vonda

Vonda

12-12-2011 om 00:57 Topicstarter

Geboekt!

He he ik ben opgelucht! We hebben een hotel geboekt op Gran Canaria en een vlucht bij cheap tickets (redelijk overdag). Superblij!

Dank voor het meedenken! Nu duimen voor lekker weer daar!

Vonda

Heerlijk!

Goeie keuze, heerlijk eiland.
Geniet ze!

Ik zwijmel even weg.... ik was er in augustus. Zooooo fijn

Veel plezier!

Geniet ervan!

Vonda!

Ik duim met je mee, want wij ( dochter en ik) zitten er ook begin januari ! Nog een kleine 4 weken.............

Vonda

Vonda

14-12-2011 om 08:50 Topicstarter

Moppeke

Dank je! Wat leuk, hebben jullie veel in zee gezwommen? Ik hoop dat dat straks ook nog kan. Of anders gaan we er lekker zonnen en mijn dochter bij zee spelen.
Hebben jullie daar verder nog leuke dingen bekeken?

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

14-12-2011 om 08:52 Topicstarter

Dirksmama

Hoi! We hbeben inderdaad ook via booking gezocht en vliegen nu vanaf Weeze. Dat kwam qua tijden veel beter uit. Ben jij er ook wel eens geweest?
Vonda

Vonda

Vonda

14-12-2011 om 08:54 Topicstarter

Shonagh

Super he! Het idee van straks lekker in de zon, ik kan niet wachten...
Ga jij ook de eerste week van januari? Met alleen dochter? Wij zijn met zijn drieen, we moeten nog regelen dat ze een extra bed bijplaatsen voor mijn dochter. Althans, we hebben wel aangegeven dat we met 3 komen maar ik weet niet of ze dan zelf al regelen dat zij ook een bed heeft.

Groet,
Vonda

+ Brunette +

+ Brunette +

14-12-2011 om 16:43

Derde bed

Als er twee bedden staan en ze zien dat er drie personen komen, dan regelen ze automatisch dat er een extra bed bijkomt of de bedbank wordt opgemaakt. En mocht het mislopen, gewoon even bij de receptie melden, dan wordt het alsnog geregeld.

Vonda

Wij vliegen 7 jan en dochter is 21 :o) Ik zou wel even achter dat bed aangaan. Ik zit in de hotelbusiness en weet dat niet alle hotelkamers ruimte hebben voor een derde bed. Maar als je voor 3 personen geboekt hebt, moet het lukken.

Zelf vind ik de zee wel erg koud in januari, als het zonnetje schijnt is het prima vertoeven op het strand anders blijven we bij het zwembad. Heb net een boekje gekocht dus maar eens kijken wat we nog gaan doen.

Vonda

Ik was er voor het laatst toen ik anderhalf was en toen gingen we met de boot

Maar ik vlieg regelmatig en sta ook regelmatig versteld over de enorme prijsverschillen als je even over de grens gaat.

Annet

Annet

15-12-2011 om 19:02

Neem een windtentje mee

Als je op het strand uit de wind kunt zitten, scheelt dat enorm. Ik bedoel zo'n half koepeltentje dat bedoeld is voor het strand. Lekker klein op te rollen dus makkelijk mee te nemen.

Re: vonda

Wij hebben toen niet in de zee gezwommen, achter ons hotel was een brede boulevard waar je kon wandelen en een stukje verderop strand. Maar het hotel had heerlijke ligbedden en een prima zwembad dus we hebben het strand ook niet gemist. Veel te heet

Wij hebben een eilandtour gedaan, gingen we met een heel stel in 3 witte busjes en hoppa het eiland over. Aardig, maar het eiland is nu eenmaal niet plat. Burp.... Onderling waren de busjes verbonden met een zender en voorin zat de reisleidster. Mèn! Wat kon die kakelen. Kwam geen eind aan. Dus uh... geen aanrader. Je ziet een groot deel van het eiland maar je bent bekaf, hahaha!

Ik wil altijd wel wat zien als ik naar een (ei)land ga, maar er waren genoeg leuke winkeltjes en marktjes in de buurt, prima, meer hadden we ook niet nodig. Misschien dat ik een volgende keer nog naar de hoofdstad zou willen, Las Palmas.

Geniet ze, ik vond het een heerlijk eiland en wil zeker nog een keertje terug.

Vonda

Vonda

18-12-2011 om 00:25 Topicstarter

Shonagh

Ha, ha, wij zijn op 6 januari net weer thuis!! Mijn dochter is pas 5! Ze gaat voor het eerst vliegen en dat vindt ze heel spannend. Voor mij is dat ook al vrij lang geleden dus dat vind ik ook wel weer heel leuk. Nu voor het eerst met zijn drieen. Misschien ga ik het hotel wel even mailen over dat bed. O, een boekje kopen, goed idee! Ik moet ook nog nieuwe zonnebrandcreme!
ik vraag me af of je daar eigenlijk kunt duiken, en of dat leuk is (of te doen is) met een 5- (bijna 6-) jarige. Heb ik ook nog nooit gedaan maar het moet ontzettend leuk zijn hoor ik van iedereen.

Groetjes,
Vonda

Vonda

Vonda

18-12-2011 om 00:27 Topicstarter

Moppeke

Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe groot dat eiland is, volgens mij veel groter dan ik denk. Ik verheug me er enorm op!
Vonda

Vonda

5 jaar is echt te jong om te duiken hoor, ik weet ook niet of er veel moois te zien is onder water daar. Anders kun je altijd nog gaan snorkelen. Wij gaan in ieder geval met een boot mee om dolfijnen te zien en huren een dag een auto huren om het "binnenland" in te gaan.
Het strand is altijd leuk met kinderen, onze toen 13, 15 en 17 jarigen hebben zich er in ieder geval heel erg vermaakt. Emmertje en schepjes gekocht en graven maar ;o)
Hier een website met wat info http://www.spain-grancanaria.com/uk/index.html

Aagje Helderder

Aagje Helderder

18-12-2011 om 21:25

Lol shonagh

wat een bijzondere pubers heb jij zeg, dat ze zich met 13, 15 en 17 jaar op het strand nog steeds vermaakten met een emmertje en een schepje
Aagje

Aagje

Ja leuk he, ze zaten zo verlekkerd naar de kleuters te kijken, dat we ze wat euro's hebben gegeven. Ze zijn met zijn drieen naar de strandwinkel gegaan en hebben daarna gigantische kastelen gebouwd ;o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.