Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Weekje zon, niet te toeristisch, niet te duur

In oktober (herfstvakantie) gaan we als het goed is voor het eerst in 9 jaar weer eens samen op vakantie! We willen naar de zon maar we houden absoluut niet van overdreven toeristisch gedoe. Budget hebben we nog niet bedacht maar we willen het wel binnen de perken houden.

Maar waar gaan we heen? Ik heb echt geen flauw idee. Tips, inspiratie, alles is welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

17-05-2010 om 16:20

Picasso

Ik weet natuurlijk niet wat jij niet duur vindt, maar wij waren 2 jaar geleden in de herfstvakantie op la Gomera, het weer was heerlijk, het was er lekker rustig (maar wel voldoende restaurantjes, terrasjes etc) en het is een heel mooi eilandje.

Picasso

Picasso

17-05-2010 om 20:00 Topicstarter

Reina

Wat ik duur vind.....lastige vraag. Ik had vandaag via een site een bestemming aangeklikt en de periode dat we willen en die reis was voor een reis van 8 dagen met app. plus vlucht ongeveer 850 euro. Dat vind ik nog wel te doen.

Zal eens zoeken op la Gomera, nooit van gehoord. Maar het klinkt ideaal!

Sardinië

Wij zijn vorig najaar een weekje naar Sardinie geweest, het was de eerste week van october en superrustig, geweldig ! Met goedkope Ryanair vluchten erheen en een goedkoop appartementje. Prachtig weer, de hele week tot 's avonds laat buiten. De zuidoost kust heeft prachtige witte stranden, we hadden de hele week een auto gehuurd en daarmee ook een rondje Sardinie gedaan ( met een hotel overnachting), we gaan zeker nog eens terug.

reina

reina

17-05-2010 om 20:24

La gomera

La Gomera is een klein canarisch eilandje. Toen we landen op Tenerife schrok ik me rot, wat toeristisch, wat druk, helemaal niks voor ons. Maar toen we na 3 kwartier van de veerboot stapten kwamen we op een compleet ander eilandje terecht. De rand van het eiland, de kust dus is zonnig, leuke dorpjes etc en het midden bestaat uit een berg waarop er altijd een soort mist hangt, geeft een heel mysterieus effect.

Jesse_1

Jesse_1

18-05-2010 om 00:08

Inspiratie

Wij hebben er zojuist 9 dagen (8 nachten) Tunesië opzitten. Daar is het weer in voor- en najaar heerlijk, in de zomer te warm. Tunesië is relatief goedkoop, maar helaas opgedeeld in 'traditioneel Tunesië' en de 'Zone Touristique', dus mocht je overwegen om toch alleen gewoon rustig van heerlijk weer in een ontspannen omgeving, van alle gemakken voorzien te willen doorbrengen, dan kan ik het zeker aanbevelen.
Nog een budget-tip: je kunt reizen ook vaak boeken via www.neckermann.de. Wij hadden de reis 1 of 2 dagen langer, voor €500 minder geboekt via die site!
PS de temperatuur is in oktober niet overal meer even lekker, voor zonzeker weer moet je wel ècht zuidelijk gaan zitten.
Succes, Jesse

Hillary

Hillary

18-05-2010 om 10:39

Buitenlandse site

Wij hebben onlangs geboekt via sunweb.be (ipv .nl), scheelde geloof ik 800 euro voor 4 personen. Was overigens naar Corfou, Sini. Zijn net terug, week lang zomerweer gehad en sindsdien regent het daar alleen nog maar. Wij hebben dus enorm geluk gehad.

La palma

prachtig eiland en kijk eens op www.oceaanzicht.nl

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.