Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

weg met oud en nieuw: waar?

Beste allen, ik zou graag een paar dagen weg gaan met mijn partner, rond oud & nieuw. 
Ik hou niet van harde knallen, dus ergens waar het rustig is. In de verte nog wat horen is niet erg, maar ik zou het heerlijk vinden weg te gaan uit onze woonwijk.

Hebben jullie een tip, voor bijvoorbeeld een huisje (eventueel hotel) in Nederland, België of Duitsland? Te bereiken met niet belachelijk ver rijden per auto of trein?

Waddeneiland zou kunnen, maar ik weet niet waar het wat rustiger is (en of er dan nog wat vrij is).

Bijtje82

Bijtje82

14-08-2023 om 22:08

Misschien eens zoeken op natuurhuisje? 
Hoe lang wil je er blijven en wat moet er in de buurt zijn? Winkels oid? Of wil je vooraf alles meenemen?

-Augusta-

-Augusta-

14-08-2023 om 22:22 Topicstarter

Er mag best een leuk restaurant in de buurt zijn , winkel(s) kan. Natuur: graag. Het gaat mij niet per se om 'the middle of nowhere', maar wel om het vermijden van de oud&nieuw-gekte (en lawaai). Wat dat betreft is het in een buurland misschien beter? 
Natuurhuisje kan ook goed zijn, maar als iemand specifiek een tip heeft, graag!

Met een zeilboot naar Terschelling. Dergelijke zeiltochten worden aangeboden. Ik vind het geweldig.
Tsjor

Er zijn toch verschillende gemeentes waar een vuurwerkverbod is tegenwoordig, zoals Apeldoorn en Nijmegen (dacht ik). Er staat vast wel een overzicht ergens op internet. Misschien kun je daar ergens een hotel of huisje boeken. 

Europarcs de Hoge Veluwe adverteerd zelfs met vuurwerk vrij.

Precies, er zijn in Nederland bungalowparken die ermee adverteren dat ze vuurwerkvrij zijn. Het zit er dan vziw wel vol met mensen met honden, dus als je niet alleen een hekel aan vuurwerk hebt maar ook aan honden, dan is het misschien niet zo'n goed plan. 

Over vuurwerkvrije gemeentes zou ik me geen illusies maken. In Amsterdam gold ook een verbod op het afsteken van vuurwerk. De handhaving liet wat te wensen over, en dan druk ik me nog zeer voorzichtig uit, wat een herrie!

Ik weet van vroeger dat Schiermonnikoog vuurwerkvrij was maar goed daar was wel volop karbit schieten.

-Augusta-

-Augusta-

16-08-2023 om 17:47 Topicstarter

Bedankt!
Behalve dat ik het moeilijk heb met schrikken (en dus ook plotseling blaffende honden), ben ik ook niet echt een held met kiezen. Ik ben er dus niet uit, maar ben wel blij met jullie suggesties. 
Ik neig een beetje naar België, een vrijstaand huisje of zo...

Schiermonnikoog of Terschelling vind ik ook goeie opties

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.