Vakantie en uitjes

Stenna
24-03-2013 om 12:06
Welk deel van los angeles kiezen?
We gaan van de zomer naar de V.S., rondreis waarbij we ook een paar dagen in Los Angeles zijn. Maar ik zoek daar nog een hotel. Wat is de beste locatie? LA heeft niet echt 1 centrum, er zijn zoveel wijken/delen. Hotel in de buurt van de luchthaven werd me aangeraden door de reisorganisatie, omdat dit het meest centraal is. Maar de bezienswaardigheden lijken me meer in Hollywood te zijn. We hebben trouwens geen interesse in Disney Land en aanverwante parken.
Iemand ervaringen en/of tips?

Mach
24-03-2013 om 12:49
In la
is het hotel echt alleen om te slapen neem ik aan. Ik ga er ook vanuit dat je een auto hebt. Vertrek je van LAX of kom je er aan? Dat zouden allemaal redenen zijn om inderdaad bij de luchthaven te gaan zitten. Dan zit je redelijk centraal. En niet al te duur.
Vergeet trouwens niet naar Venice Beach te gaan. Dat vind ik echt het leukste stuk van LA.

rosa
24-03-2013 om 13:13
Ja, hier!
Wij hebben twee jaar geleden 2 nachten in Orchid Suites gezeten, midden in Hollywood. Zeeer aan te raden. Parkeergarage onder het hotel, Hollywood Boulevard (Walk of fame) om de hoek. We zijn bij Hollywood museum geweest in het oude Max Factor fabrieksgebouw, heel leuk. Het Kodak theatre (van de Oscars) is vlakbij, High Voltage Tattoo (van Kat von D,bekend van MTV) is ook vlakbij, vonden onze puberdochters leuk om even te zien. Ook het Hard Rock Cafe was leuk met o.a. een muur van touch screens. Verder veel toeristenwinkels. We hebben aan de overkant van de straat de aankomst van de acteurs voor de Step Up 3D premiere gezien, heel toevallig. Allemaal limo's, fotografen. Dit was allemaal op loopafstand. Met de auto zijn we naar Warner Brothers Studio geweest voor een tour(moet je wel van tevoren reserveren).
Orchid Suites was wat verouderd, maar we hadden een heel grote kamer met eettafel en 4 bedden, een keukentje, badkamer. We hebben niet gekookt, maar Chinese takeaway gehaald en in de kamer opgegeten.
Er is ook een zwembad, maar daar zijn we niet geweest.
Ook een aanrader: vraag naar een weegschaal bij de receptie en weeg je koffers voor de terugreis. We hebben veel mensen op het vliegveld nog van alles om zien pakken omdat bepaalde koffers te zwaar waren! Wij hadden zelf tentjes en luchtbedden erin zitten, dus dan schiet het op met de kilo's.
Op Tripadvisor vind je meer beoordelingen en commentaren.
Veel plezier daar!

Shonagh43
24-03-2013 om 14:29
Tip
Ook hier zie je en hoor je weer veel als je van de hoho bus gebruikt maakt. Juist omdat LA zo uitgebreid is. En er is uiteraard een stop in Hollywood. Veel plezier !

gonniegans
24-03-2013 om 22:17
Niet lax
Wij zaten destijds in de buurt van LAX maar dit zou ik niet aanraden. Het is alleen praktisch de nacht voor je terugvlucht, maar qua omgeving armoedig en niks te doen. Ik zou nu kiezen voor Malibu denk ik, of Venice. Voor de sfeer. Ik vond Hollywood ook een beetje vergane glorie en daar kan je met de auto ook gewoon een middag naartoe.

Vertigo
24-03-2013 om 22:30
Venice beach!
Vonden wij echt zalig: drukte, rust, strand, mensen kijken.. (Ik heb heimwee!)
Malibu is wat verder weg en ik vond het nogal nuffig..

gonniegans
25-03-2013 om 21:58
Santa monica
Ik was in de war en bedoelde Santa Monica. Malibu is idd verder uit de buurt en ben in niet eens geweest. Venice is ook leuk ja.