Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Nasha 1st

Nasha 1st

05-08-2010 om 22:30

Welk gebied in frankrijk (niet zuid) heeft mooi weer in de zomer?

na vorig jaar net boven Bordeaux te hebben gezeten met middelmatig weer, dit jaar in Nederland met perfect weer, proberen we nu toch te zoeken naar iets in het buitenland, misschien Frankrijk, maar we willen niet te ver. Dit keer willen we wel onze eigen caravan mee, dus max 1 dag reizen vind ik genoeg. Maar in welk gebied kun je nog een beetje mooi weer verwachten. Bretagne schijnt ook nogal nat te kunnen zijn....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

06-08-2010 om 08:29

Elzas?

Ik weet dat de elzas over het algemeen mooi weer heeft en ik vind het ook een erg mooi gebied.

Claudia B

Claudia B

06-08-2010 om 08:56

Dit jaar

hadden wij prachtig weer in Normandie op camping L'Anse du Brick en wij hoorden van mensen die daar al 6 jaar kwamen dat dit jaar zelfs een minder jaar was ............
Het is op dat schiereiland van Normandie. Je kunt het in 1 dag doen, wij hebben het rustig aan gedaan in 2 dagen (terug wel 1 dag).

Claudia B

Claudia B

06-08-2010 om 20:08

1 dag

Omdat wij met caravan reizen hebben we er heen 2 dagen over gedaan, even ter verduidelijking

Tja

wat vind je mooi weer? Net terug van 12 dagen Loire dal in Frankrijk. Ik vind het weer prima, niet te warm, zo rond de 24 a 26 graden. Af en toe wat koeler af en toe wat warmer. Klein beetje regen gehad, 's avonds. Vorig jaar in dezelfde streek geweest, hele week 26 graden een paar uitschieters naar 30 graden. En je rijdt het binnen 1 dag. Vanaf Utrecht zo'n 650 a 700 km.

Vera*

Vera*

07-08-2010 om 18:58

Weersverwachting

Voor de planning van de reisrichting bestudeert mijn man al een paar weken van te voren weer.nl om te kijken waar de warme spots zitten. Voor de meivakantie had hij de buurt van Orange uitgekozen en dat bleek volgens weer.nl dus toen ook zo te zijn. We hebben het niet zelf kunnen uitproberendoor zieke zoon.

Vera

Heirthe

Heirthe

08-08-2010 om 17:58

Bretagne

Wij zijn daar geweest deze zomer en hebben prima weer gehad. Af en toe een buitje maar het klaarde ook heel snel weer op. De temperatuur was ook heerlijk door de warme golfstroom.

Asa Torell

Asa Torell

08-08-2010 om 20:05

Neerslagkaart

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.fps-vastgoed.nl/c_id263/kaart_fankrijk_aankoop_huis_frankrijk_immo.html
en met google zijn er vast nog veel meer te vinden. Misschien ook per maand, daar heb je natuurlijk het meeste aan.
Ik vind het overigens tegenvallen, in Denemarken hebben bijvoorbeeld schiereilanden vaak een heel lage neerslag maar dat lijkt hier niet op te gaan. Als ik het goed begrijp is het hierboven geroemde normandische schiereiland juist flink nat!

Asa Torell

Asa Torell

09-08-2010 om 09:58

Pelle

Ha, daarom schrijf ik ook iets over 'meer hebben aan een neerslagkaart per seizoen'. Hopelijk voelt Nasha zich geinspireerd om zelf daarnaar op zoek te gaan. Hoewel mij dat niet zo gauw lukte toen ik het gister probeerde.
Toch lijkt het me wel een indicatie geven. Ik denk wel dat het handig kan zijn om die bergregio's net ten zuiden van het midden een beetje te mijden, bijvoorbeeld. En daar ten westen van te blijven. Volgens mij kom je dan (zeg maar net voorbij Limoges) nog het snelst in een meestal zonnig gedeelte uit. Daarom zit ook iedereen daar, haha. In het massif central is het lekker rustig!
Wat de kust betreft: hier in Nederland blijkt de kust in het voorjaar en de zomer minder regen (en meer zon) te krijgen dan het binnenland, en in het najaar is het andersom. Als dat daar ook zo is, kan dat verhaal over het normandische schiereiland toch wel kloppen.

Tihama

Tihama

09-08-2010 om 15:48

Weeronline

Ik ga geen gok nemen op basis van klimaat. Gewoon 1 dag voor vertrek kijken wat de verwachting voor de komende week is en dan pas beslissen. Zo doen wij het al jaren. Daarom zijn we dit jaar voor het eerst in engeland geweest. In de afgelopen jaren was het er namelijk steeds slecht weer. Zeker als je je eigen caravan hebt vind je altijd wel een plek. Tihama

Nasha 1st

Nasha 1st

09-08-2010 om 19:29

Op de bonnefooi?

dat zit er in huize Nas niet in hoor...dat gaat hem niet worden...Nee, ik moet echt een van te voren besproken camping hebben. Bretagne hoor ik dus vaak van, veel regen, mede onder invloed van de atlantische oceaan (en dat was vorig jaar ook ons probleem). Kijk, dat ik eens een keer regen heb, dat is niet erg, maar niet 14 dagen lang....

marit

marit

10-08-2010 om 09:31

Ardeche

Wij zijn nu twee achtereenvolgende jaren in juli naar de Ardeche geweest, en ononderbroken mooi weer. tussen de 25 en 30 graden (soms hoger).
Groet,
marit

Tihama

Tihama

10-08-2010 om 21:22

Sorry

Nasha

Ik heb net even in het archief gekeken. Ik herinnerde me vaag een discussie waarin ik ook de bonnefooi adviseerde. En nu las ik jouw rea weer......Grijns. Verkeerd advies dus

Tihama

Nasha 1st

Nasha 1st

10-08-2010 om 22:12

Geen probleem tihama

ik vind het al knap dat je het onthouden hebt dat je het al ooit eerder adviseerde hahahaha (ik wist dat niet meer dus....)

Nasha 1st

Nasha 1st

11-08-2010 om 11:24

Ardeche -> camping le pommier?

kent iemand die?

Ha...omroep max

die camping was volgens mij bij dat vakantieprogramma van Omroep Max (ja, sorry.....ik zat te zappen). Ik zou daar in elk geval GEEN stacaravan huren.
Misschien kan je even kijken op uitzendinggemist.

groetjes van Purk

Nasha 1st

Nasha 1st

11-08-2010 om 13:36

Purk, dank je, maar

na de routeplanner te hebben bekeken is deze al weer afgevallen. Tien uur rijden zónder caravan betekent dus weer meer dan 1 dag rijden mét caravan en daar heb ik geen trek in. Als de Ardeche op zoveel km's ligt, dan gaat dat hem niet worden....het zal echt dichterbij moeten liggen....misschien toch maar andere landen bekijken.

Een beetje zekerheid

op mooi weer moet je toch aan 1000 km denken. Eeen ander land schiet niet op

Nasha 1st

Nasha 1st

11-08-2010 om 14:15

Te ver....

1000 km vind ik te ver...of je moet het in 2 dagen gaan doen...en dan onderweg overnachten. Met caravan rij je 90km p uur, dus je bent al gauw 1 uur of meer extra reistijd kwijt. Na onze reis richting Bordeaux vorig jaar, met 3 "zeer gezellige kinderen" op de achterbank, zonder caravan overigens, zie ik dat niet meer zitten...

Tja

Je vraagt om mooi weer Je kunt overal mooi weer hebben of minder mooi weer. Als je echt redelijk zeker wilt zijn van mooi weer moet je onder Lyon zitten ongeveer en dat is toch zo'n 1000 km.

Kies je gebieden uit tot 600 km heb je geen garantie welke richting je ook op gaat.

Nasha 1st

Nasha 1st

11-08-2010 om 16:40

Garanties

over het weer zijn nooit garanties te geven, dit jaar waren we in Nederland, de 1e 3 weken van juli, en we hadden perfect weer....Dat is ook geen garantie voor volgend jaar nee ... Maar het mag best een beetje Hollandsachtig weer zijn hoor, beetje mooi met nu en dan een bui....

Zomersproet

Zomersproet

11-08-2010 om 17:18

Nasha

Dan zou ik toch aan Bretagne of Normandie denken. Omdat je aan de kust zit, "trekt" het vaak snel weer open als er een regenbuitje cq bewolking is, teminste dat is onze evaring na 2x Bretagne.

Nasha 1st

Nasha 1st

11-08-2010 om 18:05

Berber...misschien....

misschien nog niet, misschien huren we wel een tent, moet ik nog met Nashaman overleggen....hij ziet er wel geweldig uit namelijk....hoe was het? Ik lees dingen over veld H dat je hutjemutje zou staan? Welk veld is beter? En hoe is het 's avonds met de animatie? tot hoe laat en hoor je dat erg op de camping?

Foutje...

het waren de nieuwe terrassen waar ingerichte tenten op stonden.

groetjes van Purk

Marit

Marit

12-08-2010 om 08:27

Le pommier

was van de week op tv bij Max. het nieuwe gedeelte schijnt werkelijk een drama te zijn: stacaravans hutje mutje naast elkaar, afgrond, gaten, geen gras.
Let dus op wat je boekt (als je daar invloed op hebt).
Marit

Maxime.M

Maxime.M

13-08-2010 om 14:22

Niet gaan waar wij heen gaan

Hoi

Check volgend jaar waar wij heen gaan, en ga daar dan vooral niet heen, daar regent het namelijk. Weet ik nu al want wij hebben altijd regen... we horen vaak, goh vorige jaren regende het hier amper. (waar we ook heen gaan

Maxime

Nasha 1st

Nasha 1st

15-08-2010 om 21:47

Le pommier weer negatief in beeld

gloep...nu bij "red mijn vakantie" ook al....en de manier waarop ze het afhandelen tot nu toe is ook niet echt hoopgevend....

Minet

Minet

15-08-2010 om 22:01

Eind goed al goed

want deze familie kreeg een prima vervangende mobil home op het oude deel van de camping op een mooi plek.
Maar mijn hemel, wat zag het andere deel eruit!

Nasha 1st

Nasha 1st

15-08-2010 om 22:30

Ja uiteindelijk

lostte de camping zelf het prima op, dat is wel positief, maar de instelling van vacansoleil staat me erg tegen!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.