Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Strandganger

Strandganger

23-06-2020 om 12:57

Welk strand en welke strandtent?

Ik ga donderdag of vrijdag naar het strand.

Ik denk aan: Katwijk, Wassenaar, Scheveningen (maar ken ik en is vast druk), Kijkduin of nog iets ten zuiden van Kijkduin (niet helemaal zeeland).

Wie kan tips geven welk strand leuk is?

En wie heeft concrete tips waar je goed (goedkoop) kunt parkeren? Evt. een stukje lopen (ik zou zeggen niet langer dan ca 15 min).

En leuke strandtenten waar je 's avonds op het strand leuk kunt eten?

Pennestreek

Pennestreek

23-06-2020 om 13:49

Tja

strand is in mijn optiek strand, waar je ook bent . En je noemt allemaal populaire badplaatsen, parkeren is dus overal duur, denk dat je nergens echt goedkoop kunt parkeren op loopafstand. Op Kijkduin wordt de boulevard grondig verbouwd, die zou ik even overslaan, parkeergelegenheid is er nu volgens mij ook beperkt.

Strandtenten, wat is je smaak? Vind ik moeilijk om wat over te zeggen. In ieder geval moet je, zeker als je op het strand wil eten, reserveren. Bedenk eerst naar welke plaats je wil, en ga dan even kijken op wat sites van strandtenten. Ben zelf onlangs in Katwijk bij Zon en Zee en bij Key West geweest, allebei leuk, goed verzorgd en lekker eten. Parkeren vond ik er ook prima te doen en te betalen, wel stond de garage op zondag om 11 uur al bijna vol. Wel iets om rekening mee te houden met dit mooie weer...

Veel plezier!

Ten zuiden

Van Kijkduin is Monster, ter heiden en s gravenzande. Heerlijke stranden en prima strandtenten

O en goedkoop parkeren, paar euro per dag

Zie titel

vlinder72

vlinder72

23-06-2020 om 14:47

Bries

Bries in Noordwijk is ook leuk.

Strandganger

Strandganger

23-06-2020 om 15:43

Pennestreek

Dank voor je info.

Ben al erg blij dat je meldde dat Kijkduin nu niet handig is. Daar wilde vriendin naar toe. Dat gaan we dus niet doen .

En je tips voor Katwijk vind ik ook leuk. Zijn zeker een optie.

Strandganger

Strandganger

23-06-2020 om 15:46

Marsy

Klinkt goed, Monster, ter heiden en s gravenzande.

Maken die geen verschil?
Wel een beetje gezellig? Niet te leeg dus qua tentjes en mensen op het strand?

Liggen de dorpjes ook echt aan de boulevard, dus liggen de stranden niet in de middle of nowhere?

Nog bepaalde strandtenten die je kan aanbevelen? Ik kan zelf zoeken, maar als jij goede ervaringen hebt, hoor ik het graag.

Strandganger

Strandganger

23-06-2020 om 15:47

Vlinder

Dank voor de tip, maar Noordwijk is nu een beetje te noordelijk.
Katwijk zou nog net gaan denk ik.

Strandganger

Strandganger

23-06-2020 om 17:29

Monster

MarSy, zou het in Monster op donderdagmiddag wel een beetje gezellig zijn?

Of dan misschien nogal leeg en verlaten?

Het zijn

Rustige stranden, er is geen boulevard, je loopt vanaf de parkeerplaats door de duinen over een breed pad, na een flink stuk lopen (10 minuten op mijn tempo, heb lange benen) ben je bij Het strand. Een mooi breed strand en goede strandtenten. Geen idee hoe het op donderdagmiddag is, ik vermoed veel jonge lui uitnhet Westland die met de fiets gaan.

Goedkoop parkeren

Is strand in de middel of nowwhere

Il.vind het er heerlijk: druk maar niet te, en prima strandtenten.

bieb63

bieb63

24-06-2020 om 12:41

andere optie

Als je naar Scheveningen naar het strand wil (en daar zijn ook rustigere stukken), dan kan je ook met de auto naar Voorburg gaan en daar op de bus of tram stappen. Zat plek om te parkeren en dan ben je in een kwartier bij het strand.

ElenaH

ElenaH

24-06-2020 om 12:48

Bieb63

'en daar op de bus of tram stappen. '

Strandbezoek is geen noodzakelijke reis.

Bo

Bo

24-06-2020 om 21:17

Kijkduin

Kijkduin ben ik pas nog geweest en kon er prima GRATIS parkeren. Ja het wordt verbouwd, maar ik kon er prima parkeren. Maar op een hete dag zal je overal drukte ervaren dus op tijd gaan. Habana Beach is leuk en er zit nu een nieuwe strandtent Mambo, die is ook mooi.

Het Zuiderstrand (De Staat) is ook leuk, in Duindorp parkeren. In Scheveningen is Barbarossa erg leuk (Zwarte Pad) of Sol Beach (Boulevard).

bieb63

bieb63

25-06-2020 om 13:25

ElenaH

Nou ja, vanaf 1 juli iig wel. Daarbij zullen je niet echt gecontroleerd worden op de grond van je trambezoek

ElenaH

ElenaH

25-06-2020 om 13:43

Duh bieb63

Dat was op dinsdag nog niet bekend

ElenaH

Ik heb veel geleerd tijdens deze coronacrisis. Onder andere dat er mensen zijn die er groot genoegen uit lijken te halen anderen voortdurend op de regels te wijzen.

Strandtent

Ook leuk: gratis parkeren in de Vogelwijk Den Haag (Kwartellaan of Laan van Poot) en dan kwartiertje door de duinen naar het strand lopen. Daar is eerst strandtent De Kwartel. Iets verderop ligt er nog een en daar zie je geregeld een kunstenaar bezig met zijn zelflopende strandbeesten. Ook fijne culturele avonden hoewel dat nu natuurlijk niet aan de orde is.

ElenaH

ElenaH

25-06-2020 om 14:05

Alkes

Gefeliciteerd. Wil je een sticker?

Strandtent nog een

Strandtent Zuid is ook prima. Dan kun je parkeren in Duindorp of bij het Zuiderstrandtheater (alleen weet ik niet zeker of die parkeerplaats momenteel bereikbaar is vanwege allerhande bouwactiviteiten). Als je niet ver wilt lopen kun je ook al bij eerste strandtent op zuiderstrand terecht, dat is La Cantina

bieb63

bieb63

26-06-2020 om 12:00

ElenaH

Doe niet zo irritant. Nergens voor nodig

Overigens zijn de regels nog steeds: blijf thuis als je niet echt weg hoeft. Dus wat dat betreft is een strandbezoek sowieso niet 'coronaproef'.

Maar goed, dat was de vraag van TS niet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.