Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Angeline

Angeline

12-07-2018 om 21:42

Welk strand (Nederland)?

We willen zaterdag met pubers naar het strand. Doen we niet vaak. Komen uit de richting Utrecht.

Ben bang dat het druk wordt en we zullen er ook niet vroeg zijn, dus kunnen we nog wel parkeren bijvoorbeeld?

Wie heeft tips welke stranden leuk/fijn zijn, met strandtenten, ligbedjes te huur (ook parasols?) (nb ook als je later aankomt?), goed te bereiken (dus niet eindeloos in de file om bij het strand te komen en niet overvolle parkeerplaatsen), ook als je pas om 12 uur of zo aankomt? Leuk sfeertje, niet helemaal leeg strand maar liefst ook niet helemaal overvol?

En weet iemand toevallig waar je ook nog kan boarden (zo liggend op een board op de golven en als het lukt erop gaan staan)? Moet je dat van tevoren reserveren of kan je dat spontaan daar doen? Geen must, maar kan leuk zijn.

Verder nog handige tips wat wel/niet mee te nemen en zo behalve zonnebrand ? Heb niet zin om heel veel te sjouwen (geen hele coolbox, misschien wel kleine cooltasjes), maar wil bijv. wel een frisbee en van die houten batjes met balletje meenemen.

Pooh Bear

Pooh Bear

13-07-2018 om 06:08

Lastig denk ik

Zelf zijn wij geen strandmensen. Tenminste niet om op te liggen wel om lekker over te wandelen of s’aconds een gezelligstrandtenyje te pakken.
Maar ik vrees dat als je een strand zoekt met strandtenten dat ze om deze tijd allemaal druk zijn.
En allemaal een parkeerprobleem hebben.
Zelf vinden wij overigens Scheveningen erg gezellig heel veel strandtenten leuke boulevard maar inderdaad wel druk met parkeren.
Heb er nog nooit een strandbed of zo gehuurd dus geen idee of die nog vrij zijn als je later komt.
Geen idee of Kijkduin erg druk is met parkeren ze hebben in elk geval wel heel veel parkeerplaats.
Anders Mischien Oostvoorne
Hopelijk krijg je ook nig reacties van mensen die wel echt naar het strand gaan om te zonnen.

Zuiderstrand Den Haag

Zuiderstrand (ten zuiden van Haven Scheveningen) is veel minder druk dan Noorderstrand Scheveningen. Bij het Zuiderstrandtheater is redelijk grote parkeerplaats. Vanaf daar kun je strand op. Zaterdagmiddag rond 12 uur is op mooie dag uiteraard wel topdrukte op ieder beschikbaar strand in NL.

Alle grote stranden mijden

Ga naar de kleine stranden die er tussen liggen: van ''s Gravenzande, Ter Heiden, Monster en verder tot aan Den Haag zijn de kleinere stranden bijvoorbeeld.

Maasvlakte is mooi strand, maar weinig strandtenten, Oostvoorne heeft ook minder strandtenten, Rockanje heeft er wel veel.

Maar, Alles is druk! Sowieso met parkeren. Neem ook kleingeld mee want vaak is het betaald parkeren.

Bo

Bo

13-07-2018 om 10:10

vroeg of laat

Je moet OF vroeg komen, OF pas in de middag. Kom je om 12 uur aan is dat vragen om files en parkeerproblemen. Dus of je komt om 10 uur gaat lekker lunchen en om een uur of 3 weg. Of je komt om 4 uur voor een lekkere namiddag op het strand, borrel en diner.

Ik woon in Den Haag, vlakbij het strand. Scheveningen heeft een hele grote parkeergarage waar plek is als je op tijd komt. Zwarte pad is ook leuk. Kijkduin wordt momenteel verbouwd. Wassenaar kan ook. De meeste badplaatsen hebben echter het probleem van slechte toegangswegen die bij grote drukte vastlopen. Beter is om in de vakantie op een doordeweekse dag te gaan.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-07-2018 om 10:16

Bloemendaal

Ik vind Bloemendaal aan zee, bij Parnassia, ideaal. Eigenlijk kan ik daar altijd parkeren (maar ga nooit hoog zomer), en er is een leuk restaurant bij.
Zandvoort is ook leuk. Dan parkeren in de parkeergarage bij station Haarlem, kwartiertje met de trein, en je loopt zo naar het strand.

bloemetje

bloemetje

13-07-2018 om 10:31

pas je verwachtingen aan

Een strand waar:
het niet te druk is
leuke strandtenten zijn
geen parkeerproblemen zijn
je 's middags om 12 uur nog een ligbed en boards kan huren
(in het hoogseizoen, op een zaterdag, met fantastisch weer)

.... nee, dat strand bestaat niet.

Er zijn vast rustige stukken strand te vinden hoor, maar daar zitten dan geen leuke strandtenten met strandstoelen, boards te huur etc. Dat is natuurlijk helemaal niet rendabel voor ondernemers.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2018 om 10:35

Wat verder weg

Bergen aan Zee.

Bij Egmond aan Zee kan het verstopt raken door verkeer.

Bij elk strand geldt inderdaad dat je een beetje op tijd je auto moet parkeren, anders kom je veel te ver van het strand te staan.

Ik kan me voorstellen dat de auto wel zo comfortabel is, maar stel dat je de trein ook ziet zitten, dan kun je met de trein naar Zandvoort aan Zee. 1 of 2 keer overstappen. Ik ken het plaatselijke aanbod bij de stranden niet.

Mijntje

Mijntje

13-07-2018 om 10:48

daarom

ga ik nooit naar het strand.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2018 om 10:51

Mijntje

Ik kan nooit onthouden hoe de gezinssituatie is, dus ook niet van jou, maar als je nog kinderen in de leeftijd 'wil nog mee' hebt, zou ik het toch eens doen. Het is veel werk en gedoe, maar als het een zeldzaamheid is, is het een feest voor de kinderen. Voor veel kinderen althans .

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-07-2018 om 10:52

Beldert

Volgens mij zijn alle stranden dit weekend druk.
Als je gaat voor zand tussen je tenen en vermaak voor je kinderen is Beldert Beach misschien een leuk alternatief. Mooi strand, schoon water en Wipe Out.

angel3

angel3

13-07-2018 om 11:14

Wijk aan zee

Het is niet het mooiste strand van Nederland maar wij vinden het ideaal. Wij komen ook uit de buurt van Utrecht. We staan nooit in de file. Parkeren kost geen drol . Er zijn leuke strandtenten met bedjes. Surf weet ik niet.
Ik zou denk ik iets later gaan inderdaad dan heb je meer kans dat mensen alweer aftaaien met peuters die gaan slapen bv.
Dus uur of 2 a 3 en dan lekker daar blijven en eten.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2018 om 12:58

2 à 3 uur rustiger?

Dat dacht ik niet! Misschien dat de allerkleinsten dan al weg gaan (zou me verbazen), maar de oudere kinderen al dan niet met ouders komen dan juist. Lekker uitslapen, stukje fietsen naar het strand... voor die er zitten...

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2018 om 12:59

Net terug

Wij zijn net terug van een paar dagen Callantsoog. Hoog in Noord-Holland maar prachtige stranden in het dorp en net voorbij het dorp. Een paar strandtenten met voorzieningen. Geen idee hoe druk het daar wordt met mooi weer. Maar ik.kan me niet voorstellen dat het op Scheveningen lijkt. Het is er gemoedelijk en de voertaal in de zomer is Duits. Dus well veel kuilen in het zand )

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2018 om 13:24

Callantsoog

Inderdaad een mooi strand en vlakbij eettentjes e.d.. Het dorp zelf is niet echt om over naar huis te schrijven. Een plaats als Bergen, niet te verwarren met Bergen aan Zee, is wel leuk om naar toe te gaan ná het strand. Je kunt er lekker op een terrasje zitten, een ijsje eten of een pizza eten, dus zo kun je van een dagje strand een hele happening maken .

In Egmond kun je ook op een terrasje zitten uiteraard, maar ik vind Bergen net even aantrekkelijker op dat gebied.

Bo

Bo

13-07-2018 om 15:40

Jutta

De voertaal aan de hele Nederlandse kust is in de zomer Duits!

bieb63

bieb63

13-07-2018 om 16:37

Monster

Ik zou ook kiezen voor Monster, dat is nog redelijk dichtbij.

Dorp

Mag ik dan toch nog even reclame maken voor Callantsoog? Dorp heeft in 2014 een metamorfose ondergaan, pleintje is best leuk hoor. Ijssalon is de beste van Nederland, bestel koffie en je krijgt er gratis ijsje bij. Ook hadden wij er een prima hotelletje en helemaal niet duur. Ik ken Monster erg goed maar ik vond deze plaats een leuke verrassing. Geldt trouwens ook voor Zoutelande in Zeeland, ook zo'n pareltje.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-07-2018 om 22:35

Ga naar een Waddeneiland

Daar wordt het nooit te druk aan zee

Ik herken wat Mijntje schrijft: wij gingen ook zelden naar zee. Ik vond het zo'n enorm gedoe, file heen, file terug in een volle warme auto met wagenzieke kindertjes. Als we op fietsafstand hadden gewoond, zouden we veel vaker zijn gegaan. Want ik vind de zee fantastisch...

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2018 om 01:04

Jutta

Toen het plein een metamorfose kreeg zijn wij daar geweest. Het zag er inderdaad veelbelovend uit . Heb jij ook toevalling in het Fletcherhotel overnacht? Op loopafstand van het strand. Wij konden daar onze hond mee naartoe nemen, dus dat was ideaal.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-07-2018 om 08:18

Kaaskopje

Ik heb een paar nachten terug in het Fletcher hotel in Callantsoog overnacht, telt dat ook?

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2018 om 09:11

Tijgeroog

Zeker telt dat 😃

Paasei

Paasei

14-07-2018 om 10:28

Langevelderslag

Google daar eens op. Strand bij Noordwijkerhout. Nooit overdreven druk, geen idiote parkeertarieven, met een paar winkeltjes/friettent etc. Wordt op Tripadvisor omschreven als 'ouderwets Hollands strand'. Ligt wat verder van de toeristencentra, daarom wat rustiger.

Jackie

Jackie

14-07-2018 om 12:14

Voor als het nog telt

Het mooiste stukje strand/duinen vind ik Duindorp. Je stapt uit tram 12 (eindhalte) en loopt door de duinen richting het strand. Die wandeling is, vooral in de lente, zó mooi. Uiteindelijk kom je uit op een rustig stukje strand (op warme dagen natuurlijk wat minder rustig), bij strandpaviljoen Zuid. O wat mis ik Den Haag soms!

juf Ank

juf Ank

14-07-2018 om 13:26

lekker naar

zeeland!

Nee geen Fletcher

Om mijn promotieverhaal verder af te maken, wij logeerden in t Zwaantje. Staat er pas drie jaar. Beetje clean nog maar aan alles is gedacht en via Krasreizen niet duur. Op loofafstand van zee. Komende uit Zuid-oost Brabant was het alleen een beetje fris en winderig daar, scheelde wel 8 graden. Ik houd erg van de kust, lekker wandelen enzo. In een duinpannetje liggen. Eten met uitzicht op zee. Als het heet is ga ik niet, ben geen bruinbakster, iegh.Man springt ook nog wel eens graag in de wilde golven. Ach, Nederland is zo mooi.

Angeline

Angeline

14-07-2018 om 19:22

Veel dank

Voor alle tips!

Callantsoog klinkt leuk, maar echt te ver weg vanaf ons. Ook Zeeland en Waddeneilanden waren natuurlijk nu geen optie.

Uiteindelijk hebben we (met de diverse wensen rekening houdend) "gewoon" gekozen voor Zandvoort.

We waren er iets van kwart over 1 's middags en eigenlijk viel het verkeer reuze mee. Wel een beetje druk, maar het reed door. 5-10 langer dan geheel fileloos rijden, schat ik in. Parkeren in de buurt van het Zuiderstrand (bij een of andere parkeerplaats, op de kustweg waren geen plekken vrij) ging ook makkelijk.

Lekker bij een strandtent geluncht. Heerlijk op het strand gelegen. IJsjes. Heerlijk genoten.

Jullie andere tips hou ik beslist in gedachten, want wil nu wel vaker naar het strand als het weer mee zit. Als je het niet vaak doet omdat je verder van het strand woont, voelt het echt als een dag vakantie!

Ruim strand Wijk aan Zee

Ik ben bekend met Bakkum, Zandvoort en Wijk aan Zee.
Het strand van Wijk aan Zee is zo breed dat je er prima kan frisbeeën of andere vormen van vermaak.
Op Zandvoort liggen de mensen erg dicht bij elkaar.
Bij Wijk aan Zee kan je het bezoek aan strand combineren met een wandeling langs de pier.

Angeline

Angeline

14-07-2018 om 22:51

Flanagan

"Op Zandvoort liggen de mensen erg dicht bij elkaar."

Dat viel vandaag reuze mee! Scheelt misschien ook dat wij op het Zuiderstrand lagen. Overigens, ook nog een redelijk breed strand vond ik, maar er zijn natuurlijk veel bredere stranden zoals Velsen.

Persoonlijk hou ik niet van die superbrede stranden.

@nnemoon

@nnemoon

17-07-2018 om 08:10

Zeeuwse

Voor mij natuurlijke de Zeeuwse kust! Vlissingen, Dishoek, Zoutelande, Westkapelle, Domburg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.