Vakantie en uitjes

Paula B
15-07-2010 om 20:08
Welke dakkoffer voor renault espace?
Vorig jaar is onze dakkoffer gesneuveld en nu... heb ik nog een week om een nieuwe aan te schaffen . Ja, dat had ik natuurlijk eerder moeten doen.
Ik heb al uitgebreid gegoogled maar kom er niet goed achter waar ik nou op moet letten om de juiste koffer te kopen. Weet iemand welke grote dakkoffer geschikt is voor een Renault Espace?

Picasso
15-07-2010 om 20:56
Thule
Wij hebben een Thule (Pacific) dakkoffer gekocht bij Halfords voor onze Renault (geen Espace maar dat maakt vast niet uit). Prima ding. Alleen vorig jaar niet eens meegenomen vanwege de lange reis en het commentaar van manlief dat ie toch wel flink wind vangt (en dus meer benzine kost enzo).

Margriet*
17-07-2010 om 23:00
De dakkoffer maakt niet uit
het gaat om de steunen. Wij hebben er een van Thule en de steunen dus ook.

Puck
19-07-2010 om 08:58
Nasha
Maar die steunen bepalen niet wat voor dakdrager erop moet. Op die steunen plaats je de dakdrager die dus aangepast is voor het type auto. Pas daarop zet je de dakkoffer en dat kan dus gewoon ieder merk zijn.

Puck
19-07-2010 om 08:59
Oeps, foutje
Mijn vorige bericht moet zijn:
Maar die steunen DIE VAST ZITTEN OP DE AUTO bepalen niet wat voor dakKOFFER erop moet. Op die steunen plaats je de dakdrager die dus aangepast is voor het type auto. Pas daarop zet je de dakkoffer en dat kan dus gewoon ieder merk zijn.

Vera*
19-07-2010 om 09:15
Achterop
Als je niet te veel wind wil vangen onderweg heeft Thule ook wat moois. Als je achterop de trekhaak een fietsendrager zet kun je er een soort koffer bij kopen die je daarop zet. Je hoeft dan ook niet zo hoog te reiken om dat ding vol te stoppen.

Nasha 1st
19-07-2010 om 23:06
Nee...
op die steunen die op een Espace zitten plaats je de dakkoffer rechtstreeks, er komt geen steun meer aan te pas, dat bedoel ik....daarom zal het merk koffer ook niet veel uitmaken, omdat je die via de gaten onderin zelf goed kunt aanpassen aan de situatie

Puck
20-07-2010 om 09:21
Maar nasha
Hoe werkt dat dan?
De meeste dakkoffers hebben gaten waarmee je kunt verstellen van voor naar achter. De dagdragers die je OP de auto plaatst (dus die dus niet vast aan de auto zitten) lopen van links naar rechts en kun je meer naar voren en naar achter schuiven. Daar plaats je de dakkoffer op en die pas je dan aan. Dat kan dan toch niet bij een espace, die heeft de rails waar de dakkoffer op gezet wordt van voor naar achter lopen en niet van links naar rechts. Dan kloppen de gaten onderin de dakkoffer toch niet. Snap jij nog wat ik bedoel? (ik geloof ik niet meer )

Nasha 1st
21-07-2010 om 00:03
Simpel
google even op espace afbeeldingen en dan zie je dat de dakdragers al standaard op een espace zitten....deze kun je zelf naar de juiste plek schuiven en dan de dakkoffer er op plaatsen.... )

Puck
21-07-2010 om 11:03
Oke
Ik snap 'm: Espace heeft die dwarsliggende balken gewoon al bijgeleverd. Maar dan kan je toch een gewone dakkoffer gebruiken en hoeft het geen speciale te zijn.