Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Niki73

Niki73

24-06-2020 om 12:58

Welke wandelapp (Android)?

Ik zoek een app waarmee ik wandelingen kan maken. Ik doe graag wandelingen (rondjes) van om en nabij de 10 km in eigen omgeving en soms tijdens weekendjes weg (bijv. Achterhoek, Friesland, Ardennen).

Ik vind het leuk als ik kan kiezen uit een paar wandelingen in de buurt en ik wil graag dat de app gebruik maakt van gps en bijhoudt waar ik ben op de route. Instructies geven (sla hier linksaf) mag ook, maar ik kan ook wel zelf kaartlezen.

Kan zo'n app me ook weer naar huis brengen als ik spontaan ga wandelen en verdwaal raak? Daarvoor heb ik al eens Google Maps gebruikt, maar die stuurde me langs een drukke weg, terwijl ik had aangegeven te voet te zijn...

Alvast bedankt voor jullie tips!

Tessa

Tessa

24-06-2020 om 16:50

Ommetje

Hier heb je misschien iets aan https://www.hersenstichting.nl/ommetje/

Tine Winkel

Tine Winkel

24-06-2020 om 17:14

route.nl

voldoet vgm aan al je eisen. Je kunt er ook op fietsen. Ik kan hier wel een hele recensie schrijven, maar ik ben gewoon super tevreden daarover. Kijk maar eens in de playstore.

Triva

Triva

24-06-2020 om 17:18

Kijk

eens naar Fietsknoop. Die werkt met de fietsknooppunten en vertelt hoe je moet fietsen, daar kun je ook lopen.

Tine Winkel

Tine Winkel

24-06-2020 om 17:51

Fietsknoop

Zit ook in route.nl verwerkt. Je kunt vgm selecteren op waardering, afstand en ook vanaf t punt waar jij op dat moment bent.

Zonnehoed

Zonnehoed

24-06-2020 om 23:31

Klompenpaden app

Vooral veel leuke routes, en hij houdt bij waarbij bent op de route.

Tine Winkel

Tine Winkel

25-06-2020 om 09:01

Klompenpaden zijn idd erg leuk

erg mooi, regelmatig gewandeld als ik op vakantie ben of anderszins in Utrecht of Gelderland. Helaas bij mij in de buurt, randstad, geen klompenpaden...

Niki73

Niki73

25-06-2020 om 10:23

Bedankt

Ik ga eens wat apps bekijken.
Die knooppuntenapp doet het waarschijnlijkniet in het buitenland?

Meer tips blijven welkom.

specht

specht

25-06-2020 om 10:47

Route You

Route You, heeft echt heel veel wandelingen.
Er bestaat sinds enige tijd ook een wandel knooppunten netwerk, deze wordt steeds verder uitgerold.
Wel loopt die in sommige gebieden langs wat drukkere wegen is onze ervaring.

Lente

Lente

25-06-2020 om 11:47

Ook route.nl

De meeste apps met knooppunten geven weinig opties als je anders wilt lopen/fietsen. Route.nl wel. Zelf een route maken is heel eenvoudig.

rutiel

rutiel

25-06-2020 om 13:32

Welke versie?

Toevallig heb ik (op aanraden van een vriendin) net de route.nl-app gedownload. Ik lees dus met interesse mee!

Zij gebruikt de betaalde versie, maar ik zag dat hij ook gratis te gebruiken is. Wat zijn jullie ervaringen? Is de gratis versie goed te doen, of kan ik toch beter voor de betaalde gaan?

Tine Winkel

Tine Winkel

25-06-2020 om 13:39

gratis

Rutiel, ik kan prima uit de voeten met de gratis variant. ik weet niet wat de betaalde variant aan extra's heeft. Ik zou zeggen, probeer eerst de gratis en als je daar dan niet tevreden over bent kun je kijken wat de betaalde versie je meer biedt...

Ik denk dat route.nl het trouwens in het buitenland niet doet, maar dat baseer ik heel simpel op de naam...

Antje

Antje

25-06-2020 om 13:47

Topo gps

Bij topo gps krijg je topografische kaarten. Iedere gebruiker kan er zijn of haar route uploaden. Dat brengt je op leuke plekken.

Lusithania

Lusithania

25-06-2020 om 14:33

Komoot

Deze app schijnt handig te zijn als je ook op onverharde paden wilt wandelen.

Lente

Lente

26-06-2020 om 14:35

Rutiel

Ik heb gekozen voor de betaalde versie (10 euro per jaar) omdat ik dan routes offline kan gebruiken. En ik geloof dat je dan ook meer eigen routes kunt opslaan, meer dan 5 geloof ik.
Beide gebruik ik.

Maar om te testen is de gratis versie prima.

Wikiloc

Wikiloc werkt volgens mij wereldwijd . Daar zitten wandelingen of fietstochten die door particulieren zijn opgeslagen. Je kan je eigen route ook opslaan en eventueel openbaar delen. Misschien niet precies wat je zoekt maar ik vind 'm toch wel leuk en handig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.