Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

caravannetje

caravannetje

24-07-2010 om 23:47

Wie gaat al jaren naar dezelfde camping? en waarom?

Wat maakt dat mensen dat doen? 10 jaar, 15 jaar, 20 jaar naar dezelfde camping, naar dezelfde mensen, ook op hetzelfde veldje? Wat is daar zo geweldig aan? Voor mij is kamperen naast het lekker weg zijn, het vrije, in het buiten, ook nieuwe mensen ontmoeten. Of ben ik nog de enige?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

25-07-2010 om 01:09

Ook!

Het is ook mijn vakantiestijl niet, steeds naar dezelfde plek, maar anderen vinden dat heerlijk. Ook wij kiezen elke vakantie voor nieuwe plekken, nieuwe mensen, nieuwe ervaringen, er is zoveel te zien overal!

liora

liora

25-07-2010 om 09:13

Alle mensen die

Alle mensen die een vakantiehuisje of seizoensplek hebben.

Mij lijkt het best wel leuk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tsja

ik kan het wel begrijpen.
wij hebben een dochter die niet van veranderingen houdt, net zoals mijn schoonfamilie. ze houden meer van vertrouwd, zich thuis voelen, geen onverwachte dingen maar weten wat hun te wachten staat. Vakantie betekent voor hen dat ze weg zijn maar dat liefst zonder het vertrouwde 'thuis' gevoel kwijt te zijn. ze creëren een thuisgevoel op de camping.

als je naar dezelfde camping gaat, met elk jaar dezelfde mensen dan heb je dat bereikt. Je bent er toch lekker uit, maar toch het vertrouwde thuisgevoel.

Wel lastig dat wij ook zo'n dochter hebben want wij houden meer van het trekken, nieuwe omgevingen opzoeken.

Gruffalo

Yta Chalne

Yta Chalne

25-07-2010 om 11:25

Stad

Ik ken wel een paar mensen die dat doen. Die wonen bijvoorbeeld in de binnenstad, hebben geen tuin en hebben dan een (sta-) caravan op een plek niet te ver weg, waar ze dan elk weekend en elke vakantie naar toe gaan. Helemaal geen gek plan toch? Lekker overzichtelijk.

Puck

Puck

25-07-2010 om 11:43

Nee nooit

Wij gaan ook altijd naar verschillende campings, eigenlijk nooit 2x naar dezelfde. Wij willen ook nieuwe dingen zien, andere omgeving etc. Ooit eens op een veldje gestaan met allemaal seizoenskampeerders en mensen die er al jaren kwamen. GRUWEL!! Bij het uitzoeken van een camping kijken wij ook altijd naar het aantal vaste plaatsen dat een camping heeft. Zijn er dat meer dan 30% dan valt de camping af, de sfeer is daar toch anders.

Vic

Vic

25-07-2010 om 12:18

Iedereen is anders

Persoonlijk vind ik kamperen al helemaal niets, terwijl sommige mensen het liefst in een klein tentje op een veld met alleen maar bomen staan. Nieuwe mensen ontmoeten is leuk, maar dat doe ik alleen maar als ik als alleenstaande ouder op vakantie ga. Ik ben van de week naar een Stayokay geweest. Ontzettend leuk voor de kinderen, gezellig om 's avonds met andere volwassenen te borrelen. Ik heb daar ook echtparen ontmoet, die dus zo'n vakantie met z'n tweeën deden. Dat zou mij helemaal niet trekken. Ben je samen weg, zit je nog met kinderen aan de ontbijttafel.

caravannetje

caravannetje

25-07-2010 om 15:09

Spijker op de kop pelle

--Ik denk alleen dat campings moeten voorkomen dat mensen die elk jaar komen niet op veldjes staan met mensen die maar 1x komen maar ja, hoe houd je dat uit elkaar? De seizoenskampeerders zet je een heel seizoen bij elkaar, die hebben ook hun vaste plek maar je hebt ook mensen die elk jaar terug komen voor maar 3 wk. --

Het ging hier ook om mensen die gewoon elk jaar in de zomervakantie een aantal weken kamperen, geen seizoens- of vaste plek dus. En ik vind dat jammer. Omdat zij elkaar al zo goed kennen, zit jij er eigenlijk een beetje buiten. Gelukkig kwamen die vaste gasten pas in onze derde en laatste week. Maar toen ze er waren merkte je ook meteen een heel ander soort sfeer. Kinderen die erbij waren, waren al volwassen, hele groepen tieners fietsten ineens voorbij om elkaar op te halen.

Kijk vic (o.t. en dan houd ik erover op)

...dat bedoel ik dus.

Ik wil niets liever dan in een klein tentje op een veld met alleen maar bomen staan.

Had je dat van mij gelezen, over die camping in Zeewolde? Ik zou een boek kunnen schrijven over de bomen op dat veldje. Kijk maar, het is een centraal veldje met daaromheen cirkelvormig zeven andere veldjes:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=The+Netherlands&ll=52.302378,5.525565&spn=0.004842,0.013937&t=h&z=17

Puck

Puck

25-07-2010 om 16:45

Reviews lezen

Als er reviews te lezen zijn van een camping dan kom je ook al een boel te weten. Aan de toon van de review en met name aan de opmerkingen zoals "we komen volgend jaar zeker weer en hopen dat Piet en Kees er dan ook weer zijn want dat was erg gezellig is ook een reden voor ons om met een ruime boog om de camping heen te rijden. Zoals Caravannetje al zegt: de sfeer is anders en je hebt het gevoel dat je ineens minder welkom bent op de camping.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-07-2010 om 19:02

Vroeger

In mijn jeugd zijn wij ook zeker vijf keer achter elkaar naar dezelfde camping in Frankrijk geweest. Een camping met een Nederlandse eigenaar en eigenlijk alleen maar Nederlandse gasten. En wat vonden wij het daar geweldig! Ieder jaar kwamen er weer veel dezelfde gezinnen, en ik had daardoor hordes penvrienden en -vriendinnen. Met sommigen spraken we ook buiten de vakantie wel eens af. En we stemden zorgvuldig af dat we de volgende vakantie toch wel weer gelijktijdig naar Frankrijk zouden gaan. Ja, het waren echt fantastische vakanties die we hadden, het strandje aan de rivier, de disco, de jeu-de-boules-baan, vakantieliefdes natuurlijk... Ik kan er echt met weemoed aan terugdenken.
En het gekke is: ik moet er nu NIET meer aan denken. Ik wil nu inderdaad met ons kleine tentje tussen de bomen staan. Hoe minder mensen hoe beter. Een of twee nachtjes, en dan trekken we weer naar de volgende plek. Campings in het buitenland met een Nederlandse eigenaar slaan we bij voorkeur over (want veel te veel Nederlanders), campings met disco ook. Onze kinderen zijn eraan gewend om overal heel kort te blijven, en zeggen dat het ze niets lijkt om drie weken op dezelfde plek te zijn Voorlopig kunnen we dus nog even doorgaan met deze manier van vakantie vieren.

Hier

Dan horen wij bij die "gekken".
Wij gaan al tich jaren, sinds 2002 elk jaar naar de zelfde camping 5 km van ons huis.
Klinkt raar maar voor ons ideaal. Winkels gewoon in ons eigen dorp. Maar eenmaal op de camping, gezellig op vakantie. Heerlijk
Gr Rymcke

Vic

Vic

25-07-2010 om 21:58

Dat lijkt me dus helemaal niets

"Ik wil nu inderdaad met ons kleine tentje tussen de bomen staan. Hoe minder mensen hoe beter. Een of twee nachtjes, en dan trekken we weer naar de volgende plek."
Eerst al zo'n tentje, zonder wc of überhaupt stromend water. Maar ook dat verkassen om de twee dagen. Dan ben je net een beetje op orde, geacclimatiseerd en weet je waar je heen moet met je wc-rol, moet je weer je hele boeltje inpakken. Zo kom je toch niet tot rust?

Tot rust

...komen wij op de fiets. Dus terwijl we onderweg zijn. De pleisterplaatsen zijn precies wat het woord zegt: daar plak je pleisters, eet je, plas je, slaap je... en dan gaan we weer lekker rustig verder fietsen.

Het lekkerste van zo'n vakantie is op die fiets zitten, weten dat je alles bij je hebt wat er nodig is en gewoon in het groen zijn. Dat mis ik ook het meest als ik weer thuis ben, het de hele dag buiten zijn. Vorig jaar heb ik erg op de bomen gelet: een lindenlaan, een eikenlaan, een populierenlaan, een beukenlaan: stuk voor stuk een andere ervaring. En dan die voorbijtrekkende landschappen, de doorkijkjes, de vogels..

Vic

Vic

25-07-2010 om 22:24

Haha rodebeuk (o.t.)

Ik begin hem te vatten Vanmorgen moest ik wat dingen uit de schuur halen. Dat stond achterin, dus eerst de fietsen naar buiten die met spinnewebben aan elkaar verbonden waren. Wat kunnen mensen verschillen dan...

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-07-2010 om 22:51

Vic

Een camping is 'maar' een plek om te overnachten. Zonde om daar al te veel tijd door te brengen. Er zijn zoveel mooie en leuke plekjes - en die liggen (bij wijze van spreken) tussen de campings in. Dus stappen wij na een of twee nachtjes weer lekker op de fiets. Via een mooi landschap, een natuurgebied, leuke speeltuin, terrasje, ijscokraam, oud kerkje, leuk stadje, bezoekerscentrum of wat dan ook maar. En 's middags zetten we het tentje weer op. Dat gaat trouwens héél erg snel hoor, net als het inpakken 's ochtends. Dat zijn echt routineklusjes geworden.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-07-2010 om 22:56

Promo

Het is de laatste tijd wel een beetje promo-praat voor fietsvakanties geloof ik, door Rodebeuk, Polly en mij... Maar ja, het ís nu eenmaal ook zo leuk!
En even ot voor Rodebeuk: is het al gelukt met het bevestigen van de aanhangfiets?

Ot voor ijsvogeltje: jazeker!

Had al overwogen om - al dan niet via LinkedIn - een foto te sturen. Secondo liet ons natuurlijk pas met rust toen dat ding vastzat. Hij zit nu toch aan de randonneur van zijn vader, die had in de schuur nog ander spul liggen waarmee hij het passend kon maken.. we gaan nog verder puzzelen wat de handigste combinatie is. Hebben nog de keuze uit een Koga Myata Chela (idioot ding, google maar, te leen van een vriend die hem weg moet doen van zijn vrouw) of de kinderfietskar mee of heel compact pakken.

Ik zou nog een lijstje neer kunnen zetten voor Vic van alle spullen die meegaan, of beter, van alle spullen die wij thuislaten..

En vervolgens kon papa met moeite de sprint van de laatste Touretappe kijken want Secondo wilde natuurlijk rondjes rijden...

..en voor vic:

- op een polderweggetje door milde regen terwijl de zwaluwen om je voeten vliegen (heel speciaal), het groen is dan heel anders groen;

- 's ochtends om zeven uur weg van de camping om de pont te halen voor een dag zeilen op het IJsselmeer en dan die ochtendstemming aan het water;

- of laatst nog voor zo'n hele dikke vette onweersbui uit fietsen. Je ziet dan de natuur veranderen (dieren zoeken beschutting) en de kleuren zijn wederom heel anders;

- op de Veluwe door wat weilanden en bosranden en opeens zie je een ver doorkijkje met heuvels tot aan de Rijn;

- zoontje houdt van beklimmingen (Grebbeberg bijvoorbeeld) en dan weer afdalen door het bos. Bij Rozendaal is het ook prachtig om van de Veluwe af te komen.

Eigenlijk is weer met af en toe een bui het mooist om te fietsen. Maar tegen droog weer zeg ik ook geen nee hoor. En op fietsvakantie ben je dus op heel andere tijden van de dag buiten... en op andere plekken natuurlijk (als je wat verder gaat dan Rymcke).

Oh ja, wat ook grappig was: jaren geleden in twee dagen van Groningen naar Amsterdam gefietst. Toen had ik 'm na een dag helemaal zitten. Drenthe doorkruist op fietsweggetjes: te veel groen gezien!

reina

reina

26-07-2010 om 10:14

Vic

"Zo kom je toch niet tot rust?"
Ja, zo kom ik juist tot rust, al is dat kleine tentje inmiddels vervangen door een klein, oude caravannetje. Acclimatiseren hoeft nietm ik heb m'n eigen plek bij me Ik krijg helemaal de kriebels als ik een paar dagen op dezelfde plek moet zitten Ik moet erop uit, dingen zien, nieuwe dingen, natuur en cultuur bekijken. Ik kom tot rust tijdens de autoritten, nieuwe landschappen zien, niets moeten, alles mogen, heerlijk! Ik snap bijv weer niet dat mensen 1 of 2 weken in een resort zitten zonder eraf te komen. daar zou ik helemaal gestressd van worden

Tijgeroog

Tijgeroog

26-07-2010 om 10:37

Wij gaan terug

Wij willen dit jaar terug gaan naar de camping waar we vorig jaar geweest zijn. Voor de eerste keer, dat wel. En als de weersverwachting daar goed is.
Vorig jaar hebben we daar een geweldige vakantie gehad: veel te spelen (oa trampoline) binnen zicht van de tent, dus heel fijn voor onze kleine kinderen. Zwemvijver met strandje, kleine camping (30 plaatsen), leuke eigenaren, leuke andere gasten, veel kinderen.
De omgeving is niet heel boeiend, maar we zijn eerder dit jaar al lang op vakantie geweest en hebben al veel gezien. We gaan nu daarom ook maar kort op vakantie, vooral om even lekker eruit te zijn, en niet veel te doen. Deze camping is bovendien in een dag te bereiken, dus dat is in dit geval ook erg prettig.
Hier waren overigens ook veel mensen die vaker op die camping kwamen, maar er was zeker geen sfeer waardoor je je buitengesloten voelde ofzo.
Ik kan me ook voorstellen dat we vaker op deze camping zullen komen, dat we er de laatste dagen van de vakantie naartoe gaan als dat enigszins op de route naar huis ligt.

Hillary

Hillary

26-07-2010 om 11:32

Combi

In de zomervakantie trekken wij meestal een beetje rond sinds we een caravan hebben, echt heerlijk vinden wij dat. Jongste vindt dat inderdaad wat minder, heeft ze net een vriendinnetje gevonden, gaan we weer. Maar in de winter gaan we al jaren naar hetzelfde dorp en steeds hetzelfde hotel. Voelt inderdaad als thuiskomen. Heerlijk als je aankomt en je wordt door de eigenaren op je wangen gezoend als welkom en als je weg gaat dat dan de hele familie je uitzwaait, dat we op kerstavond met de eigenaren naar de kerk gaan en na afloop bij hun staan en ook alle dorpsgenoten een hand geven en zalig kerstfeest wensen. We zijn een keer ergens anders wezen skien vorig jaar, wat hadden wij een spijt, vooral toen we op dag 2 onze dochter kwijt raakten op de piste, dat zou op de vertrouwde plek nooit gebeuren, daar komen die kinderen met hun ogen dicht nog terug in het hotel, ze weten precies welke pistenummers waar uitkomen. Dochter heeft inderdaad wel contact met andere kinderen die ook altijd in dat hotel zitten, al is dat tegenwoordig via hyves ipv per brief

Niet helemaal hetzelfde...

...Maar wel leuk om even te vermelden.
In de zomer gaan we met ons caravannetje erop uit. Ieder jaar naar een andere plek, maar dan wel 2 weken op dezelfde camping.
In het voorjaar gaan we altijd samen met mijn ouders naar Parijs. In een Etap hotel. Overdag gaan we onze eigen gang, maar vaste prik is wel dat we de eerste avond samen eten bij het een redelijk obscuur gyros-zaakje op Quartier Latin.
Toevallig was mijn vader gisteren in Parijs (aankomst Tour de France), en ging daar ook eten. De eigenaar riep toen hij binnenkwam "Hollandais, Hollandais", en vroeg waar de rest van de familie was. Hij wist zelfs nog aan te wijzen waar we in mei hadden gezeten!
n dat voor een super toeristische wijk in een miljoenen stad!!!

reina

reina

26-07-2010 om 11:43

Didi

"Ik heb altijd twee dagen nodig om ergens te wennen en de weg te weten, een beetje het overzicht van de camping of het bungalowpark te krijgen." Het maakt misschien wel uit welk soort accomodaties je kiest, wij kiezen altijd voor kleine campings, je weet binnen 5 minuten waar alles is Ik heb dat gevoel wel eens bij hotels waar we langer blijven, stedentrip bijv., maar bij een rondreis, waarbij we elke dag een ander hotel hebben weer niet, kennelijk stel je je daar op in.

Polly Shearman

Polly Shearman

26-07-2010 om 11:51

Om te huilen

de weersverwachtig voor de komende 2 weken!! Jullie hebben je fietsvakantie er al op zitten, ijsvogel ! maar wij niet!!
de komende 2 weken alleen maar regen!!!!!
dat is toch zielig!!!
ik kan wel janken!

Puck

Puck

26-07-2010 om 12:16

Polly,

Jij was degene die altijd mooi weer had als je op fietsvakantie gaat. Daar hebben wij onze vakantie nu op aangepast. Maar volgens mij zijn het vooral lokale buitjes en wordt het geen verregende tijd. Maar wel jammer dat nu net dat mooie weer over is. Die pech hebben we nu al 3 vakanties achter elkaar.

Troost je polly...

wij vertrekken ook volgende week.

..gewoon de tijd tussen de buien goed gebruiken. En zoals ik hierboven schrijf is dat ook veel mooier weer dan als het constant droog is.

Echt!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-07-2010 om 14:25

Rb en polly

Ja, ik leef ook echt met jullie mee! Maar het wordt vast beter hoor. Toch?
Ik ben vandaag weer voor het eerst aan het werk... vind mijzelf dus ook wel een beetje zielig. Vanochtend direct helemaal natgeregend op de fiets. En straks als ik naar huis ga mijn natte fietskloffie weer aan Ik wil gewoon nog een paar weken vakantie. Maar helaas, de plicht roept. Jullie alvast een heel fijne vakantie toegewenst!

caravannetje

caravannetje

26-07-2010 om 21:50

Ok....

wisselende reacties dus.Voorlopig blijven wij elk jaar nog een andere camping zoeken, al zal een terugkeer naar sommige campings best kunnen, alleen dan niet het jaar erna, maar een aantal jaren later.

Karen Bunschoten

Karen Bunschoten

27-07-2010 om 15:53

Al 3 jaar op rij

naar dezelfde camping en volgend jaar gewoon weer...
waarom?!
De kinderen vinden het er echt geweldig, tuurlijk zullen ze dat ergens anders ook wel vinden. Maar wij zeggen: waarom verder zoeken als je iets gevonden hebt wat aan je eisen voldoet!

De camping is altijd bezig met vernieuwen dus er is altijd iets nieuws wat ze nog niet konden.
Voor ons is het misschien iets minder verrassend maar geloof me elk jaar komen we wel weer ergens waar we nog niet geweest waren.

Vroeger -als klein meisje- gingen we ook jaren naar dezelfde camping, heerlijk vond ik dat ik kon al helemaal toeleven naar alle leuke dinegnd ie ik dan weer mocht doen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.