Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-07-2012 om 18:57
Wie heeft er misschien een goede tip voor ons? Vorig jaar zijn we naar Parc la clusure in Belgie geweest. Leuke camping, mooie omgeving. We zoeken iets vergelijkbaars, liefst in Duitsland. We beschikken niet over een eigen accomodatie dus we moeten iets huren.
19-07-2012 om 15:20
Marianka
Je geeft wel erg weinig informatie, dan is het moeilijk gericht tips te geven. Wat willen jullie? Waar houden jullie van? Grote campings, kleine campings? Afgebakende plaatsen, juist open velden? Animatie, eetgelegenheid? Veel te doen in de omgeving of juist rustig?
Je kunt ook een campingboekje kopen (algemene gids, of een groene camping gids, SVR, etc, afhankelijk van wat je wilt). Het is toch vaak heel specifiek wat je aanspreekt en wat niet, je kunt niet zomaar elke tip van een ander op jezelf toepassen.
Een andere strategie is dat je gericht wat mensen vraagt van wie je weet / denkt te weten dat ze van hetzelfde houden als jij. Ik heb eens een campingtip opgevolgd van een vriendin die een ramp bleek te zijn (die camping, bedoel ik). Maar dat had ik eigenlijk ook wel kunnen weten, als ik had bedacht hoe haar vakanties er uit zien vergelen met de mijne. Een andere keer volgde ik een tip van een vriendin die op dezelfde manier kampeert als wij, en dat was wel een goeie.
Dus maak het wat specifieker, of informeer bij mensen die "op jullie lijken".
Margje