Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-10-2011 om 17:56
We willen deze zomervakantie eigenlijk wel een keer naar Afrika, dieren kijken, safari. Niet al te primitief, bij een goede betrouwbare organisatie. Weten ook niet of we wel met een groep meewillen. Kinderen zijn 12 en 15 jaar. Wie heeft goede ervaringen en kan tips geven?
05-10-2011 om 20:27
Leuk!
Doen!
Wij zijn met de kinderen in Namibië, Egypte en Oeganda geweest. Prachtige reizen. Over een organisatie kan ik je geen advies geven: wij zijn op eigen gelegenheid gegaan. Zeker in Namibië kan dat heel goed. Je huurt een auto en reist gewoon lekker rond, heerlijk. Het is een heel toegankelijk en eenvoudig te bereizen land. 'Afrika voor beginners' wordt het wel eens genoemd. Ik kan het je echt aanraden.
Mocht je het leuk vinden, dan kan ik onze reisverslagen wel sturen.
05-10-2011 om 23:33
Wij
Maar ik werkte er, dus we woonden er. En dat was in Nigeria, niet bepaald een vakantiebestemming
Maar veel collega's gingen met de kinderen op vakantie in Namibië of Zuid-Afrika, en waren daar doorgaans zeer over te spreken.
15-10-2011 om 20:59
Wij ook ingrid, dus ik lees mee!
Wij hebben hetzelfde plan opgevat. Onze oudste (21) gaat al lang niet meer mee op vakantie, jongste is (dan) 15. We willen zolang ze nog met ons meegaat nog 1 keer Een Reis maken zeg maar. Afrika lijkt ons daarvoor geweldig, idd met een safari. En idem dito, niet al te primitief, en met een goede organisatie.
Zeer avontuurlijke vrienden van ons zijn al heel veel in Afrika geweest, en lieten ons prachtige beelden zien. Ze gingen echter helemaal alleen en puzzelden alles zelf aan elkaar, overnachten in een tentauto in de wildernis etc. Ik hoef niet perse in 'een groep', maar voel wel voor de veiligheid van een goede organisatie, en zie overnachten in een lodge ook wel zitten. Ook voor onze dochter die het af en toe wel leuk zal vinden om wat leeftijdsgenoten tegen te komen, en even lekker te zwemmen of zo. Ik kreeg van andere vrienden de tip om eens bij SNP te kijken; schijnt prima organisatie te zijn.
Ik heb deze in mijn favorieten gezet; 11 dagen Tanzania.
http://www.snp.nl/reis/tanzania/noord_tanzania
Ben benieuwd wat er verder voor tips komen. Ik lees dus mee!
Mare