Vakantie en uitjes

Vakantieganger
08-07-2012 om 21:19
Wie is er weleens via buitenland op vakantie gegaan?
Wij willen weleens een keer met de kinderen gaan vliegen, maar de prijzen zijn schrikbarend. Vaak hoor je dat het veel goedkoper is om bijv. via Duitsland of Belgie te boeken en te vliegen. Is dat zo? wie heeft dat weleens gedaan? En zit je dan bijv met alleen maar Duitser en Belgen, of doen zoveel nederlanders het inmiddels dat dat niet meer uitmaakt?

Hanny61
08-07-2012 om 21:47
Regelmatig
vanuit Bremen, Duitsland. Heerlijk, klein vliegveld, makkelijk parkeren en supergoedkoop. Er gaan vaak veel Nederlanders mee, maar, afhankelijk van de bestemming, ook Engelsen, Duitsers, Spanjaarden e.d.

Brianna F
08-07-2012 om 22:12
Altijd
via Dusseldorf of Brussel, soms Keulen. Nooit op gelet wat de verhouding Nederlander-buitenlander was in het vliegtuig, dat maakt toch ook niets uit? We boeken altijd online.

Annet
08-07-2012 om 22:32
Wij vliegen met deze.....
http://www.vliegvakanties.de/
Hierbij heb ik nu 3x een meivakantie geboekt. Goedkoper dan in Nederland. De vlucht zat vol met Nederlanders, de hotels ook. Ik kan me voorstellen dat het in de zomervakantie wat meer gemengd is. Maar vluchten vanuit het grensgebied met NL worden veel gebruikt door Nederlanders.

Vakantieganger
08-07-2012 om 23:06
Wat ik vooral bedoel
als je in Nederland bij een reisorganisatie boekt heb je een Nederlandse hostess en zijn de meeste gasten waar je bij zit ook Nederlanders. Ik vroeg me af of dat dan anders is als je in Duitsland boekt. Nee, op zich maakt het niks uit, maar misschien voor de kinderen?
Ik zie dat er op die site van Annet ook speciale aanbiedingen voor gezinnen met meer dan 2 kinderen zijn! Dat komt goed uit. En wat ik zo zag scheelt het echt heel veel geld! Daar heb ik wel een reisje voor over naar een andere luchthaven, Dusseldorf in dit geval! Wel 2 uur rijden voor ons.

Hanny61
09-07-2012 om 09:23
Zelf regelen online
Ik regel de vlucht online via Ryanair. Daarbij heb ik ook eens een auto via Ryanair gehuurd. Een vakantiehuis of hotel via andere sites.

Brianna F
09-07-2012 om 10:12
Toevallig
We vliegen deze vakantie vanuit Brussel met een Nederlandse reisorganisatie met Nederlandse begeleiding. Vorig jaar met hetzelfde reisbureau vanuit Dusseldorf.

dirksmama
09-07-2012 om 13:26
Vrijwel altijd
Wij vliegen vrijwel altijd via Dusseldorf of Frankfurt. Boek meestal via Expedia of Tix.nl of ebookers of zo.
Ben nog nooit op een reis met reisleiding geweest dus geen flauw idee over de nationaliteit aan boord van het vliegtuig (die maakt ons doorgaans niet uit, alhoewel een vlucht met veel drinkende Russen geen lolletje is).

Jesse_1
09-07-2012 om 15:25
Let op bij dusseldorf
Er is een vliegveld dusseldorf en een vliegveld (dusseldorf) weeze. Wij zijn een keer vanaf weeze gevlogen. Prima hoor, en een stuk goedkoper.

Shonagh
09-07-2012 om 23:17
Niederrhein airport
Heet dit vliegveld (Weeze-Dusseldorf) ook wel, 95 % van de vliegtuigen die daar vertrekken/ aankomen zijn van Ryanair. De andere vliegmaatschappijen zijn Airberlin, Sky Airlines, Transavia, Tailwind en Airways Germany.
Maar gewoon goed de reispapieren lezen, het staat er echt wel, maar de meeste mensen lezen niet goed :o)

Jesse_1
09-07-2012 om 23:41
Gewoon even goed kijken welke je boekt. Het schijnt dat weeze zich tegenwoordig ook geen vliegveld dusseldorf meer mag noemen.

Sahara
10-07-2012 om 16:41
Vliegen met air berlin
Air Berlin is ook een hele fijne maatschappij. En mocht je liever met de auto gaan. De autoslaaptrein vanaf Dusseldorf is ook een aanrader.