Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

oregano

oregano

12-09-2010 om 19:21

Wie rust nu echt uit op vakantie (nav eerder berichtje boven;)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rb ik bedoel bij de camping

afscheid nemen van de camping. De straat was ik hier zo uit, toedeledokie daaag menschen en menschjes, ik heb jullie over 2 weken weer in mijn tuin maar nu effe niet !!

Voordeel van tenten is dat je makkelijk kan verkassen. Maar dat voordeel weegt voor mij niet op tegen alle nadelen.

grutjes, wat is nou toch de ultieme combi.

1. Kasteel of b&b (1 nacht) - camping A (2 weken) - kasteel (1 nacht) - thuis.
2. Kasteelcamping (3 dagen) - camping A (1 week) - camping B (1 week) - kasteel 1 nacht - thuis
3. kasteel of b&b (2 nachten) - camping A (2 weken) - camping B 2 dagen - thuis.

ja wat je allemaal wel niet kan overdenken zo vlak na de zomervakantie, het is een gave hoor, vriend heeft ook helemaal geen zin om met mij mee te denken, kan ik ergens wel voorstellen maar toch... het brein ratelt maar door.

Ok manda

verkeerd begrepen.

Dan gaat ie over, hier kan ik niets meer van bakken!

Behalve dan dat ik snap dat manlief bij jouw grutjesgedenk afhaakt.
Mijn man zegt altijd dat ie de kussensloop hoort schroeien als ik dit soort apekool aan het overdenken ben zonder erbij te praten. Het laat hem echt siberisch koud, dat gepieker. Hij maakt zich nooit zorgen over de inhoud ervan, dat doet ie pas als er lang geen geluid uitkomt. (zoals je weet maakt hij zich wel zorgen als ik niet praat. hmmm, terwijl hij ook wel weer geniet als ik mijn waffel houd.)

Nou ja, zo kan ie wel weer ff dacht ik!

Puck

Puck

14-09-2010 om 09:04

Manda, afscheid nemen

Dat is iets wat de kinderen ook wel leren. Tot vorig jaar heb ik bij Puckjonste ook vaak genoeg een hevig trillend lipje of dikke tranen gezien. Maar dan niet omdat we zelf weggingen maar meer omdat wij lang bleven en er vriendinnetjes eerder vertrokken op de camping. Ondertussen heeft ze geleerd dat campingvriendjes tijdelijk zijn en dit jaar was er geen enkel probleem meer. Over een paar jaar zal jouw dochter dat vast ook wel geleerd hebben. En wat mij de meest geslaagde optie vind van jouw mogelijkheden: optie 3, maar dan moet je wel leren dat ergens kort blijven ook nog vakantie is en niet een noodzakelijke stop op weg naar de eindbestemming of naar huis. Kun je dat niet dan kan je beter 1 nacht onderweg verblijven anders loop je je volgens mij die tussendag alleen maar op te vreten van gehaastheid. Wij gaan volgende zomer denk ik ook voor optie 3 alleen dan geen kasteel maar een camping (eigen caravan hangt erachter dus dan is het wel zo logisch om die te gebruiken)

Maxime.M

Maxime.M

14-09-2010 om 09:29

Verwachtingen

Ik ben meestal degene met de hoge verwachtingen. Heb ik mooie plaatjes gezien op internet van de camping, valt het in het echt enorm tegen. Natuurlijk staan wij op het plaatsje met het slechtste uitzicht, of juist het pad waar iedereen na de bingo in de kantine op loopt om naar hun plaats te gaan (dus herrie tot heel erg laat van wandelende en kletsende mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn)
Wij huren altijd iets, appartement of caravan, dus je kan niet zomaar verkassen.
Vorig jaar zaten we in een appartementen complex met veel engelsen bleek, dus heel veel herrie 2 weken lang, en slecht geslapen. (overdag was het heel rustig, dan sliep de meute uit, en in de avond en nacht was het herrie, bah.)
We hebben twee tieners, dus die willen niet meer naar een natuurkamping aan een riviertje, we moeten het iedereen naar de zin weten te maken, maar de laatste jaren vind ik er niets meer aan.
Ik kan ook heel slecht tegen niets doen, dus het kost me de grootste moeite, de eerste paar dagen om me aan te passen aan het ritme, man ploft op een stoel en gaat zitten rondkijken (leest niet) of gaat binnen zitten zappen op een tv-tje en vermaakt zich hier prima mee, ik dus niet.... tevens hebben wij altijd slecht weer ... echt waar. Tienerdochter gaat ook binnen zitten in het appartement en gaat boekjes lezen. Tienerzoontje 11 jaar, loopt zich te vervelen rond het zwembad, want kan geen aansluiting vinden, kinderen zijn of rond de 5 jaar , of ze zijn 15... hij past er niet bij.
Dus de laatste paar jaren is op vakantie gaan geen pretje, iedere keer hoop ik weer op iets leuks, maar het valt altijd tegen jammer genoeg.
Afgelopen vakantie bleven we thuis, ik vond dat nog het prettigste, alleen je hebt minder vakantie gevoel natuurlijk, alles loopt door (wassen/koken/strijken) en ik werk aan huis, dus klanten bellen ook gewoon (ik laat het antwoordapparaat aanstaan en ben er zogenaamd niet, maar het is ook niet rustgevend)
Dus ik lees mee, ergens lijkt het mij wel eens leuk om met een tentje te gaan, weg kunnen gaan als de camping niet bevalt, of als het slecht weer is, alleen de rest van het gezien ziet dat niet zitten (man is geen kamperen gewend van huis uit)

Maxime

Nely

Nely

14-09-2010 om 14:10

Thuisblijven

ipv op vakantie gaan, dat is voor mij persoonlijk de beste manier om uit te rusten. Niet van tevoren vanalles in hoeven pakken, ter plekke weer uitpakken enz. Thuis kan ik makkelijk de boel de boel laten namelijk. Al vind ik op vakantie gaan op zich best leuk hoor maar echt veel behoefte heb ik er niet aan.

Polly Shearman

Polly Shearman

14-09-2010 om 14:40

Beste manier van uitrusten

is a) alleen op vakantie gaan, naar een hotel ( dus je hoeft nauwelijks iets mee te nemen)
of b) man en kinderen op vakantie sturen en zelf heerlijk thuis blijven...
ahahahah

Thuis blijven?

misschien ligt het aan mij,maar als ik thuis blijf rust ik niet uit en krijg ik niet het vakantiegevoel.
ik ga in de tuin zitten met een boek,en bedenk dat ik de klimop wel even kan snoeien.
ik gooi het snoeiafval in de kliko en zie dat de ramen weleens gewassen mogen worden.
maar ik heb vakantie dus ik ga weer braaf met mijn boek in de zon zitten.
na een half uurtje bedenk ik dat er nog een berg was ligt ,dus ik zet even tussendoor de wasmachine aan,(kan de was mooi in de zon drogen)
dan komt kind de tuin in met de vraag,wat eten we?
en bedenk ik dat ik wel even boodschappen kan gaan doen.
Na het boodschappen doen bedenk ik dat ik nu alle tijd heb op even mijn keukenkast van binnen te soppen,daar kom ik anders nooit aan toe.
nee, vakantie vieren thuis is aan mij niet besteed,ik vind geen rust in mijn hoofd als ik thuis blijf.
ik moet weg,en dan ga ik er ook voor,ik ben nergens zo ongegeneerd lui als op mijn vakantie adres.

Guinevere

Guinevere

14-09-2010 om 16:51

Caravaaaaaaaaaaaaan

Mensen, neem nou toch ook gewoon een caravan. Je hoeft helemaal niets met zo'n ding en kunt elke dag 3 keer uit eten. Als een camping niet leuk is ga je er niet staan of je vertrekt de volgende dag weer. Als het lelijk weer is zet je de verwarming aan en gaat binnen een spelletje spelen onder het genot van een gekoeld drankje. Of je haakt 'm aan en rijdt naar het mooie weer toe. Je kunt er snel mee reizen, 110 km/u kan makkelijk. 's Nachts slaap je lekker comfortabel. Als je een old-timer neemt zoals wij kun je er ook nog de blits mee maken bij je vrienden. Je verbergt je kinderen 's avonds achter de schuifdeur, dan heb je fijn tijd voor jezelf. Wat kan ik nog meer zeggen? Ideaaaaaaaaaaaaaaal. Zelfs mijn man is nu overtuigd, na jaren tegenstribbelen en reeds na de 1e caravanvakantie de ontdekking dat hij eindelijk een keer ontspande tijdens de vakantie, en daarna geen week nodig had om weer bij te komen.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-09-2010 om 19:57

Guinevere

ben het grotendeels met je eens, maar hier schrik ik van: Je kunt er snel mee reizen, 110 km/u kan makkelijk.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens...Er is niet voor niks een max van 90...ja, ik weet dat er landen om ons heen anders over denken, maar he, heb daar dan ook al regelmatig ongelukken in het nieuws gezien van geschaarde caravans....

Guinevere

Guinevere

14-09-2010 om 20:44

Tja nasha

Tja Nasha, dan moet je je caravan goed beladen en er eentje aanschaffen met een goede wegligging. Is dat niet in orde, dan is 90 km/u zelfs nog te hard. Ik heb ze ook zien rijden, slingerdeslinger. En als je dan ziet hoe zo'n ding op zijn wielen staat...geen wonder dat dat wel eens mis gaat. Ze hangen soms compleet achterover.
Hoe weet jij trouwens de oorzaak van het scharen van die caravans?

reina

reina

14-09-2010 om 21:14

Maxime

Als ik de bechrijving van jouw vakantie lees zou ik spontaan besluiten niet meer te gaan Maarre, kamperen hoef je niet van huis uit gewend te zijn, hoor , mijn ouders hebben nooit gekampeerd, ik ben vanaf de eerste kampeervakantie, ik was 19, een echte fan! Kun je niet met een vriendin ofzo weg, terwijl je man met de kinders ergens gaat zitten, waar je kunt zappen, zwemmen en waar kinderen van allerlei leeftijd rondlopen?

reina

reina

14-09-2010 om 21:15

Susanne

Ik herken helemaal wat jij schrijft! Het lukt mij ook niet om thuis in de tuin uren te gaan lezen oid, ik kom alles tegen wat jij beschrijft Daarom moet ik wel heel vaak op vakantie om uit te rusten, wat vervelend nou

Sera

Sera

14-09-2010 om 21:18

Thuis

Thuis kan ik ook heel goed niks doen. De kinderen vragen natuurlijk wel aandacht maar dat doen ze zowel thuis als op vakantie dus dat maakt niks uit. Het huishouden roept mij nou nooit zo hard dat ik met plezier mijn luie stoel en boek daarvoor in de steek laat. Uitrusten kan ik dus heel goed thuis. ik zou eigenlijk thuis af en toe wat minder uit moeten rusten.

Op vakantie heb ik juist veel minder rust om te lezen of niks te doen. op vakantie wil ik actie! Dingen zien, ontdekken, beleven. Niet saai op de camping of bij het appartement hangen. Daar zou ik na een paar uur ook helemaal simpel van worden. Ik heb daar te veel onrust voor. Terwijl ik thuis juist veel meer de rust heb om af en toe een paar uur ongegeneerd niks te doen.

Niets doen

Thuis is er nooit tijd om niets te doen. Na het werk liggen er talloze klussen, huishoudelijke werkjes, was, droog en strijkactiviteiten, kinderen die ergens mee geholpen moeten worden. Er moet hier nog geschilderd worden, tuin moet gedaan en dat alles tussen de bedrijven van een full-time baan door.
Ik vind het thuis heerlijk en ik neem ook gerust wel eens de tijd om een boekje te lezen, maar de muren en deuren die geschilderd moeten, de tuin die gedaan moet worden, de auto die gewassen moet en de stapel was ligt me dan aan te kijken.
Zo niet op een niet te grote, aardige natuurcamping, met een prettig uitzicht aan een riviertje ofzo. Daar KAN ik niets anders doen dan een beetje hangen, af en toe naar een leuk dorpje of kerkje en dat is het dan. Heeeerlijk. (overigens heb ik niets met die vermaak campings met van die vierkante afgebakende plaatsen, daar word ik nou weer erg verdrietig van)

Maxime

check je wel zoover.nl en camping-frankrijk en dat soort websites ?

Ik kijk nu alleen nog maar verder als een camping op beide sites hoger dan een 8,5 hebben.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-09-2010 om 23:08

Guinevere

http://www.caravans.net/rijden/slingeren.php

Een te hoge snelheid
Te hard rijden brengt behoorlijke risico's met zich mee. De zijwaartse (horizontale) krachten in een slingerbeweging nemen bij toename van de snelheid enorm toe. De wettelijke toegestane snelheid in Nederland voor een auto met aanhanger is 90 km p/u. Rijd je echter op de Nederlandse snelwegen dan zie je dat de doorgaande verkeersstroom meestal op zo'n 90 km p/u ligt. Op autosnelwegen in het buitenland is 100 km p/u geen uitzondering. Bij een stabiele en goed beladen combinatie ligt bij 100 km p/u de bovengrens.

Bij een vakantiereis naar het buitenland krijg je ook te maken met afdalingen, waarbij de snelheid ineens fors kan oplopen als je even niet oplet. Dit geldt ook voor het inrijden van tunnelbuizen en viaducten. Als je te hard rijdt kunnen de ineens optredende drukverschillen de caravan aan het slingeren brengen.

Reina

je,heel beroerd als je thuis niet echt uitrust,moet je elke keer weer op vakantie,je zou er moe van worden

reina

reina

15-09-2010 om 16:34

Sera

" Dingen zien, ontdekken, beleven. Niet saai op de camping of bij het appartement hangen.'O, maar dat doe ik ook hoor, veel zien, veel leuke dingen doen, geen dag op camping of in hotel blijven, maar tussendoor lekker een uur lezen, 's ochtends wat langer blijven liggen met een boek, 's avonds met een boek voor de caravan, daar komt thuis veel minder van, maar ja, had ik maar geen tuin moeten nemen, daar gaat denk de meeste tijd inzitten thuis (en dat vind ik ook heel leuk)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.