Vakantie en uitjes

Faya1
03-07-2012 om 18:11
Wie wil meedenken?
Hoi,
Het is een luxeprobleem maar wel een die me nu al een tijdje bezig houdt dus ik zet hem op Ouders Online. Wij zijn een gezin met drie kinderen, leeftijden 9.7 en 1. We hebben een tent en een vouwwagen. Eerst kampeerden we altijd met de tent maar na de geboorte van jongste paste dat niet meer in de auto. Vandaar de vouwwagen.
We hebben de afgelopen 4 jaar op dezelfde camping in de dordogne in frankrijk gestaan. Heel erg leuk maar we hebben het nu gezien. Zitten elk jaar tussen dezelfde gasten, gezellig maar we willen wat anders. De camping heeft 8 plaatsen en een zwembad. Dus heel veel rust, ruimte maar ook het plezier van een redelijk groot zwembad wat je maar met een beperkt aantal mensen hoeft te delen.
Eigenlijk willen we hetzelfde. Een kleine camping maar met zwembad en niet al te ver rijden (1000 km max ongeveer). Ik heb via svr en rustieke campings gezocht. Inmiddels meer dan 20 campings gemaild en geen van allen heeft plek. De andere campings die ik heb bekeken gaven op de website al aan vol te zitten.
Qua land zitten we niet vast aan frankrijk. Wie heeft voor mij tips waar ik nog kan zoeken? Of ben ik gewoon te laat en moet ik overstappen op plan b? We hebben al naar last minutes gekeken maar we willen graag drie volle weken weg en die zitten er niet tussen of zijn ver boven budget. Andere ideeen voor plan b zijn ook welkom.
Qua budget ben ik inmiddels bereid om wat op te rekken. Normaal betalen we zo rond de 25 euro per nacht maar dat mag dus ook meer zijn..
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeeen!
Groetjes Faya

Tihama
03-07-2012 om 20:37
Drie volle weken
Tja, als je die 3 volle weken aaneengesloten wilt op 1 plek, dan heb je een uitdaging.
Mijn ervaring is dat je met de tent op elke willekeurige camping altijd wel terecht kunt voor een wisselend aantal dagen.
We hebben zo op 1 camping eens meerdere keren de tent opgepakt en verplaatst. De camping beviel goed, dus ik ging dan 1 dag van tevoren naar de receptie en vroeg waar we nog wat langer konden staan.
Nu heb ik geen voorkeur voor kleine campings, dat scheelt. Via acsi.eu kun je ook zoeken op de categorie 'klein en fijn'. Misschien dat je daar wat van je gading vindt.
Tihama

Tijgeroog
03-07-2012 om 20:39
Tsja
Ik heb vooral ervaring met naturistisch kamperen. En dan is les saules in de buut van limoges een absolute aanrader. Ongeveer 30 plaatsen, leuke speeldagen voor de kinderen, veel ruimte, zwemvijver met strandje (dat is nog veel leuker dan een zwembad) Hele goede sfeer. Het is de eerste camping waar we vaker zijn geweest, nu drie jaar achter elkaar.
Maarja, hij is dus wel naturistisch. Maar dat valt best mee hoor. er zijn daar elk jaar wel mensen voor wie het "de eerste keer is", en de meesten komen het jaar erna terug (of gaan ergens anders naturistisch kamperen)

Faya1
03-07-2012 om 21:08
Naturistisch
Hoi,
Tja, naturistisch is niet ons ding. Viel me al wel op dat veel leuke kleine campings naturistisch zijn. Maar de rest van mijn gezin krijg ik dan echt niet mee.
Ik baal echt een beetje dat we zo laat zijn begonnen met zoeken. Veel campings reageren wel dat ze inderdaad 3 of 4 dagen nog wel vrij hebben achterelkaar. Maar wat een gedoe dan om alles in te pakken en opnieuw op te zetten... Zou nog wel te overwegen zijn voor een keer zo op de helft van de vakantie. Maar vaker vind ik lastig. Het is ook een oude vrij gammele vouwwagen waar je echt wel even mee bezig bent.
Bedankt alvast voor het meedenken. Ik ga nog even op de site van Tihama kijken.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tihama
03-07-2012 om 22:13
Verkassen
Ach gedoe, valt wel mee, joh. We smeten gewoon alles los in de auto, tot slot de tentstokken (tunneltent) bij elkaar pakken en in ganzenpas achter elkaar aan een eindje verderop.
Het kostte wel een ochtend, maar dat is gewoon een ochtendje sporten. Kun je als beloning daarna extra veel ijsjes eten.
Wij verkasten toen 2 keer omdat het weer in de hele omgeving ontzettend slecht was, en we toevallig (Cote d'Azur) in prima weer bleken te blijven. Wij bepalen onze keuze ook altijd afhankelijk van het weer.
Op diezelfde camping waren Nederlanders gestrand omdat hun auto kapot was. Zij moesten ook verkassen op de camping. De campingeigenaren boden hen het gebruik van het golfkarretje aan voor het verplaatsen.
Echt: als je 4 dagen aangeboden krijgt, dan zou ik gewoon de gok nemen. Ik zou trouwens helemaal niets reserveren en gewoon op de bonnefooi gaan. Maar goed, dat bevalt ons het beste.
Tihama

Puck
04-07-2012 om 09:11
Deze
http://www.le-paradou.com/beginpagina%20nederlands.html
vorig jaar waren wij de enige gasten op deze camping, kan me niet voorstellen dat er geen plaats meer is.

Hanny61
04-07-2012 om 16:05
Camping lac du pont à l'age
in de Limousin. Rustig, in het bos, aan een meer, met een strandje.

Faya1
04-07-2012 om 17:35
Goed zeg!
Wat een tips! Heb ze allemaal bekeken en gemaild. Ben erg benieuwd! Over letournerie twijfel ik. Wel helemaal wat we zoeken, 6 plaatsen, zwembad maar er staat dat deze niet geschikt is voor mensen met kinderen. Hebben jullie dat gemerkt? Of waren jullie er zonder kinderen?
In ieder geval, bedankt! Ik laat weten of er plaats is,
Groetjes!

Puck
04-07-2012 om 20:55
Faya
le Paradou heeft zeker plaats. N.a.v. dit draadje heb ik gemaild of wij in onze vakantie op de bonnefooi konden komen of beter konden reserveren. Reserveren voor augustus was niet nodig, ze hadden nog plaats.

Manda Rijn
04-07-2012 om 23:47
Hm tja
3 weken achter elkaar vind ik ook wel erg veel voor 1 plek/regio.
WIj gaan 3 campings doen, de laatste in de Morvan en daarvan daan rijden we in 1 ruk naar huis.
Ik zag laatste deze camping (met eigen paarden leuk voor mijn oudste dochter, misschien volgend jaar): http://www.soulisse.nl/index.html Er is een zwemmeer en zo'n groot opblaasbaar zwembad.

Puck
05-07-2012 om 10:50
Niet twijfelen over le tournerie
Op de website staat letterlijk: "Wij bieden échte rust aan onze gasten. Onze camping is derhalve niet geschikt voor gezinnen met kinderen. "
Ik leg dat uit dat het een oudelullencamping is waar mensen zitten die geen blerende of spelende kinderen willen hebben. Ik zou er niet eens over twijfelen maar gewoon schrappen uit je lijstje. In gezeik van de buren omdat jouw kind de bal tegen hun caravan schopt of omdat het om half 8 al liedjes zingt voor de tent zit je vast niet op te wachten.

Puck
05-07-2012 om 12:21
Nabrander
Nog even verder gekeken bij de "uitgangspunten" van Le tournerie en daar staat dus dat zij vinden dat echte rust moeilijk te realiseren is met spelende kinderen en dat er mensen zijn die in hun vakantie niet geconfronteerd willen worden met kinderen.
Ergo: jij bent met je kinderen dus gewoon niet welkom.

Manda Rijn
05-07-2012 om 12:34
Jakkes
een camping zonder kinderen... Ik zie dan een hele groep 'actieve' senioren voor mij in een zwembad pratend over allerlei seniorenbezigheden, ook zonder dat je overlastgezeur krijgt lijkt mij deze doelgroep niet leuk voor 3 volle weken.

Faya1
05-07-2012 om 13:58
Geschrapt.
Alhoewel het me wel erg bijzonder lijkt zo'n camping.
Verder gaat het top. Al plek op twee campings voor de volle drie weken dus we kunnen kiezen. Inderdaad le paradou en een andere waar ik via de site van een andere camping op kwam. Vanavond de opties met het hele gezin doornemen en boeken!
Jullie horen het,
Groetjes
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Shonagh
05-07-2012 om 23:34
Nou (o.t.)
Ik vind zo'n camping wel wat hebben, als je niet (meer) met kinderen op vakantie gaat. Wij gaan het hopelijk dit jaar proberen, hier heet het "Adults only", dus dat is echt verboden voor kinderen :o)
En nee Mandar, ik reken mezelf toch echt niet tot een "actieve senior", wel heel actief trouwens tijdens een vakantie in Schotland !

Faya1
07-07-2012 om 21:31
Geregeld
Wat een heerlijk forum is dit toch! Bedankt voor de tips. We hebben heerlijk drie weken achtereen afgesproken. Heb er helemaal zin in.
Bedankt voor het meedenken allemaal,
Groetjes
Faya

Puck
08-07-2012 om 01:08
Faya
nu zijn we natuurlijk wel benieuwd natuurlijk welke camping het is geworden.
Hoe dan ook: fijne vakantie