Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wie wilt helpen, ik zoek een hotel


Parijs: Algemeen is het vignet enkel verplicht als je de zone inrijdt tussen 8 uur 's morgens en 8 uur 's avonds van maandag tot en met vrijdag. Tijdens het weekend (startende vanaf vrijdagavond 8 uur) heb je dus geen vignet nodig om in de zone te mogen rijden.
Dus geen sticker nodig

Fijne dagen in Paris duimpje

Bijtje82

Bijtje82

30-07-2023 om 10:26

Met mn ex samen gingen we regelmatig onvoorbereid op vakantie. Spullen inladen, tent achterin en dan richting Kroatië oid rijden. 
En dan reden we de kust af en keken we terplekke of we ergens wel of niet wilden gaan staan en hoe lang.

Ik zit nu in de auto en heb zojuist de planning volledig omgegooid ivm slecht weer in de bergen. Daar gaan we aan het einde van de vakantie nog eens kijken.

Duimpje voor veel bezienswaardigheden kun je online een ticket kopen een voordeel je hoeft niet achter aan te sluiten… klein nadeeltje je moet wel in dat tijdvak aanwezig zijn


Decembermamma schreef op 30-07-2023 om 09:51:

lekker voorbereid op vakantie zeg.

Lekker open houding zeg

Ik heb wel eens op de terugweg gekampeerd ergens bij Chantilly in de buurt. Vandaar kwartiertje ofzo met de auto naar metro en 20 min later sta je bij de Notre Dame. Misschien ook een optie?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

30-07-2023 om 19:00 Topicstarter

ReneVerbeek schreef op 30-07-2023 om 10:49:

Duimpje voor veel bezienswaardigheden kun je online een ticket kopen een voordeel je hoeft niet achter aan te sluiten… klein nadeeltje je moet wel in dat tijdvak aanwezig zijn


En metro? Kan ik het beste een dagkaart nemen of 10 losse rittenkaart? We willen sowieso met metro naar Eiffeltoren.

Het is even uitvogelen wat je wil gaan zien maar een dagkaart is vaak onvoordelig.
Op een kaartje kun je de hele dag in de metro blijven (overstappen) maar zodra je een station uitstapt is hij niet meer geldig. 
Eiffel is metro
9: Trocadero wel wat lopen maar je ziet dan ook wat
6: Bir-Hakiem word meest genomen maar ook nog een stuk lopen (saai)
8: Ecol Militaire Je komt aan de achterkant van de toren en loopt dan over Champ-de-Mars naar de eiffel wel leuk

Kleinduimpje

Kleinduimpje

31-07-2023 om 14:24 Topicstarter

dank je wel Renee, je weet er veel van, leuk! Vandaag hebben we Eiffeltoren gedaan.

Weet jij voor morgen misschien nog welke metro we het beste kunnen pakken voor andere bezienswaardigheden die beetje dicht bij elkaar liggen?

(We gaan trouwens niks bezoeken, nergens naar binnen bedoel ik)

Metro 4 tot Barbes-Rochechourt overstappen op metro 2 richting Port Daudhine uitstappen bij Anvers
Gezellige buurt je kunt naar de Sacré-Cœur en daarna nog naar Montmartre liggen dicht bij elkaar.

Je kunt ook metro 4 nemen tot Cite dan kun je naar de Notre Dame en dan lopen naar Les Halles groot winkelcentrum onder de grond als je de andere kant uit loopt (vanuit de Notre Dame) kom je bij de Sorbonne en een stukje door bij het Pantheon en tegenover het Pantheon ligt Park Luxembourg daar stopt ook bus 85 die je weer naar je hotel brengt uitstappen Eugène Lumeau - Les Ecoles.Net voor je de De Fontaine Saint-Michel ziet heb je aan de linkerkant een paar leuke straatje met eetwinkeltje echt leuk om even door te lopen.

De metro is een leuk vervoer maar geloof me Parijs ligt niet onder de grond .

Ik ben al 60 x in Parijs geweest ga altijd 1 week of 2 weken i.v.m weekkaart openbaar vervoer ik ken de weg er beter dan in mijn eigen dorp.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

31-07-2023 om 17:51 Topicstarter

la Galeria hausmann fayette ligt dat ook bij deze in de buurt?


We hebben alleen morgen nog, wat zou jij doen dan? Beetje winkels (wt anders dan in nederland) vinden we ook leuk, maar ik wil ook wat zien.

Met metro 8 kom je bij het Opera gebouw en zo heet ook het metro station waar je uit moet stappen. Dus metro 4 tot Strasbourg–Saint-Denis daar stopt 8
Neem metro 8 richting Balard stap uit bij Opera rechts achter de Opera vind je de grote Galeries.
In die 60 keer is er maar 1 ding waar ik altijd naar toe ging en dat is Père Lachaise, als ik daar niet was geweest was ik niet in Parijs geweest.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

31-07-2023 om 18:55 Topicstarter

sorry Renee, je laatste bericht snap ik niet meer. Kan ik morgen en naar de Sacre couer en mont marte en la Galeria hausmann? Of ligt dat niet op de route? 

Ja natuurlijk kan dat met de metro ligt alles wel redelijk in de buurt, de metro staat zo voor je neus en langer dan 10 min zit je er niet in of je zit aan de andere kant van de stad.

De Sacre couer en mont marte liggen op een heuvel dat betekend dat je weer terug moet lopen naar metro 2 neem metro 2 richting Nation stap uit bij Stalingrad stap op metro 7 richting mairie d'ívry of villejuif (metro 7 splits zich aan het einde maar beide komen bij Opera) en stap uit bij Opera

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.