Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kiki

Kiki

19-03-2011 om 11:11

Wij gaan naar florida toe

in mei en vinden dat we niet in Orlando kunnen zitten als we niet minimaal één Disneypark gezien hebben.

Na ons een hartaanval geschrokken te zijn van de prijzen, weten we eigenlijk ook niet welke parken leuk zijn, hoe groot ze zijn en welk park je moet doen als je maar 1 (maximaal 2) dagen wilt gaan.

Ik zat naar Magic Kingdom te kijken. Is dat voor één dag leuk genoeg of moet je voor een fortuin een "park hopper" optie erbij kopen zodat je nog in andere parken kan.

Het gaat dus om man (hoogtevrees en durft niet in achtbanen, watje), ik (ik kan verder toch niet in achtbanen want ik ben zwanger), zoon van drie (waar je al schandalig veel voor betaald en die ook niet in een achtbaan mag) en zoon van 17 maanden (die achtbanen waarschijnlijk helemaal het einde zal vinden, maar ook niet mag)

Ik zat ook op de site van de Animal Kingdom te kijken, de Water Kingdom en er is nog zoveel meer.

Wie geeft me advies over wat te doen als iemand mij kan vertellen hoe ik met een kortingsactie een kaartje kan kopen zodat de financiële aderlating wat minder is

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sera

Sera

19-03-2011 om 12:14

Ervaring

Wij zijn meerdere keren in Florida geweest en ook verschillende parken. Er zijn voor Disney World heel weinig aanbiedingen te vinden vergeleken met Eurodisney.
Magic Kingdom is ontzettend leuk maar ik vraag me oprecht af of het voor jullie wel de moeite waard. Wat leuk is in Magic Kingdom zijn a) de attracties waar jullie niet in gaan en b) de Disney sfeer, parades en figuren. ik weet uit een ander draadje dat jouw kinderen geen tv kijken dus ik vraag me af in hoeverre ze de Disney figuren kennen? Het is juist die herkenning van de figuren van de film die het zo leuk maakt voor die kleintjes.
Ik zou dus alleen gaan als je kinderen hebt die Disney helemaal geweldig vinden. Anders zullen ze het ook vast heel leuk vinden maar dan kan je net zo goed een ander goedkoper park opzoeken.

Animal Kingdom is leuk maar het is in de basis natuurlijk gewoon een dierentuin, opgeleukt met heel veel achtbanen en andere attracties en fantastisch onderhouden.
Bush Gardens vind ik ook leuk vanwege de combinatie, dieren, educatie en attractie.
Water Kingdom ken ik niet maar ik neem aan dat het iets zoals wet&wild. ik vind dat soort parken heel leuk & de kinderen vind het ook fantastisch maar met zulke kleintjes zou ik het ook niet doen. Ze mogen toch nog bijna nergens van af(tenminste in wet&wild hebben al die glijbanen regels van hoe lang je moet zijn) Natuurlijk is er voor kleine kinderen ook wel wat maar dan wordt het wel heel duur in verhouding.
De eerste keer dat wij in Florida waren zijn we ook niet naar de parken geweest. We hadden toen alleen nog maar de oudste en ze was net 1 geworden. In jullie geval zou ik waarschijnlijk ook niet gaan; Wil je toch heel graag naar een park zou ik voor Magic Kingdom kiezen omdat daar ook heel veel te zien is aan parades en shows en het net iets specialer is dan Animal Kingdom.
Epcot is voor jullie trouwens vast wel heel leuk, veel shows en demonstraties, veel te zien en minder gericht op echt spannende attracties maar meer educatief maar dan op een hele leuke manier.

Chippie

Chippie

19-03-2011 om 19:25

Ik ben jaren geleden geweest...

Ik ben jaren geleden geweest, zonder kinderen. Ben geen Disneyfan maar ik heb echt genoten van de parades. Dat heeft toch echt iets betoverends. Ook de hele aankleding is geweldig. De attracties vond ik qua kick een beeje suf, maar toch vond ik het echt geweldig. Je hebt juist ook wel wat attracties voor kleine kinderen en veel shows.

mar

mar

19-03-2011 om 21:13

Discovery cove

Geen Disney, maar wel heel leuk, is Sea World. Heel anders is Discovery Cove. Geen Disney park, maar wel erg leuk.
Anders zou ik denk ik voor Animal Kingdom gaan, gezien de leeftijd van de kids. Ik zou wel even op de site checken of er geen restricties zijn. Bv de safaritour zou voor de jongste misschien niet toegangelijk kunnen zijn.

De waterparken vallen denk ik af. Er zijn zeker plekjes voor jonge kinderen, maar het gros is toch glijbanen en wildwaterbanen en hoge golven.

vlinder72

vlinder72

20-03-2011 om 17:28

Oh, florida (en vooral orlando)

Wij gaan al een paar jaar jaarlijks naar Florida. Ideale bestemming in de winter met kinderen. Dus vraag maar raak. Wij hebben ervaring met het kopen van losse kaartjes maar ook met het kopen van kaartjes op internet van meerdaagse hopper passen.

Dit jaar zijn wij een week in Orlando geweest. En hebben wij alleen Disney parken bezocht (nou ja, buiten alle uitstapjes zoals St. Augustine om dan). Onze favoriet blijft Magic Kingdom maar dat is zo groot dat kan je nooit allemaal in een dag bekijken. Heel overweldigend.

Mijn kinderen vonden Epcot geweldig. En wij ook. Wat een verrassing was dat zeg. Leuke attracties. Ook voor jonge kinderen (onze jongste is 1 en de rest is 5, 6 en 8 jaar). Mijn dochter heeft het nu nog over Soaring. En nemo natuurlijk. Met een geweldig aquarium als toetje. En een nogal wazige attractie met draakje fillmore. Mijn dochter vond het prachtig. Epcot heeft ook een veel rustigere sfeer en als het toch te druk wordt. Dan is de world showcase heerlijk om bij te komen en rond te wandelen.

Animal Kingdom was aardig maar niet heel bijzonder. Zou ik niet doen als eerste park in Disney World. Hollywood studios vonden wij niet leuk maar als de kinderen ouder zijn, is het wel de moeite waard.

Maar Seaworld vinden wij ook leuk. En Kennedy Space Center maar dat is iets verder rijden.

Leeftijd

Je kinderen zijn 3 jaar en 17 maanden? Disneyland is leuk, Orlando vast ook, maar ik vraag me af of dit de beste vakantiebestemming is. Heel veel attracties zijn voor oudere kinderen en jij zelf bent zwanger en je man durft nergens in? Ik denk dat je je kids met iets anders een veel groter plezier doet. Over een jaartje of 4 doe je ze er een veel groter plezier mee. Misschien woon je in de buurt, of ben je er toevallig voor iets anders? Sorry, dat vroeg je niet, maar een beter advies heb ik niet. Schepje, emmertje, strand, dat zou ik doen met kinderen van die leeftijd. En afgezien van het feit dat het vreselijk vermoeiend is, en al helemaal als je zwanger bent.

Dorry

Kiki

Kiki

23-03-2011 om 13:10

Haha, dorry

over een jaar of 4 hebben we 3 of 4 kinderen en kan er denk ik echt geen Amerika-reis meer vanaf

Maak je geen zorgen, twee jaar geleden zijn we met oudste ook heel de oostkust door gereisd en vorig jaar met twee kinderen door Scandinavië getrokken. Dat komt wel goed.

En dat emmertje en schepje op het strand komt ook wel goed.

Ik denk dat ik gewoon een dagje naar Magic Kingdom ga als Vlinder zegt dat het groot genoeg is voor een dag , ook al zullen mijn kinderen de meeste figuren niet herkennen. Ik neem aan dat ze de normale sprookjes ook nog wel hebben en we die lezen we voor.
Sea world willen we idd ook wel heen en man wil naar de Kennedy Space center

We trekken sowieso rond door Florida, gaan ook naar Miami en Florida Keys en the everglades

vlinder72

vlinder72

23-03-2011 om 15:09

Hoi kiki

Het aquarium op Key West is ook leuk met kinderen. Vonden mijn kinderen echt geweldig. Zeker omdat het heel rustig was en ze mochten toen helpen met het voeren van de haaien.

Everglades was aardig. Leuk om rond te wandelen over die houten planken. Wel jammer dat mijn dochter bijna op een slang ging staan. Geen idee of het beest giftig was maar ik schrok me een hoedje. Ik heb haar heel hoog opgetild over de slang heen.

Magic Kingdom is meer dan genoeg voor één dag. Wij zijn er nu twee keer een hele dag geweest en wij hebben nog steeds niet alles gezien. Als het park heel lang open is en de rijen zijn niet te lang dan kan je ook 's morgens vroeg gaan. Een paar uur blijven. Terug naar je hotel gaan en dan 's avonds nog een paar uur gaan. Je kaartje is de hele dag geldig. Vraag dan wel even bij de uitgang hoe je dat moet regelen. Je moet namelijk een vingerafdruk registreren. Ook is je parkeerkaart de hele dag geldig dus je kan gerust heen en weer rijden. Wel moet je rekening houden met het transport van en naar Magic Kingdom. Je kan namelijk niet parkeren bij het park. Je parkeert bij het transport center. Je koopt daar een kaartje en daarna neem je de monorail of de boot naar Magic Kingdom. Heel apart.

Volgens mij heb ik nog een folder met daarin alle attracties speciaal voor kinderen onder de 5 jaar. En anders kan je op de Britse Disney site (.co.uk aan het eind) een stel brochures aanvragen. Officieel is dat niet voor Nederland maar als je een Nederlands adres invult en er een Britse postcode bij verzint dan krijg je de folders gewoon opgestuurd. Er zit dan ook een heel handig boekje bij met een beschrijving van alle Disney parken en alle attracties.

Ook leuk is trouwens Down Town Disney. Dat is gratis en bestaat uit allemaal winkels en restaurantjes. Ik weet niet of je zoon een dinofan is maar mijn zoon kickte volledig op het eten in het T-rex restaurant. Met van die bewegende dinosaurussen en dinogeluiden. En bij Down Town Disney is een lego winkel met echt spectaculaire aanbiedingen. Wij hebben daar een Star Wars lego doos gekocht van (hier) 50 euro voor 12 dollar. En voor onze jongste hebben wij nog een grote doos Duplo gekocht. Ook voor 12 dollar. Al het andere lego is daar ook veel goedkoper maar een paar dozen zijn dan in aanbieding en die zijn dan echt zo belachelijk goedkoop.

En dat emmertje en schepje. Ach, mijn kinderen slepen wij ook overal naar toe. Dat emmertje en schepje komen de volgende vakantie wel weer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.