Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Merie

Merie

19-06-2019 om 09:55

Wildlands Emmen

Ik zie dat je in Wildlands drie routes hebt: Jungola, Serenga en Nortica

Weet iemand waar het 's ochtends het drukste en het rustigste is (of eigenlijk welke volgorde leggen de meeste mensen af) of wordt dat automatisch wel een beetje verdeeld over de bezoekers?

Flavia

Flavia

19-06-2019 om 10:21

links naar rechts

De meeste mensen lopen eerst de meest linkse route, wat volgens mij Nortica is en werken zo van links naar rechts.

Aan het eind van de dag is het het drukst in de indoorspeeltuin.

Zelf vond ik het park heel erg tegenvallen en heel erg zonde van mijn geld. Ze proberen iets te zijn tussen een pretpark en een dierentuin maar dat is niet helemaal gelukt.
Zelf zoeken naar de dieren is prima natuurlijk, maar dan moet je wel weten welke dieren je moet zoeken, iets dat met een neushoorn of een giraffe nog wel gaat, maar het kleinere spul zie je helemaal niet als je niet weet wat je zoekt.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

19-06-2019 om 12:15

ach ja Wildlands...

Daar heeft de gemeente Emmen zich gemeen in verslikt. Iets tussen dierentuin en pretpark in, net wat Flavia zegt. Alles staat en valt met verwachtingen, dus het helpt al als je die aanpast.

Merie

Merie

19-06-2019 om 13:07

Ach

Wij zijn in http://www.vakantiedalarna.nl/orsa-berenpark.html geweest en daar hebben de dieren de meeste ruimte van de wereld achter hek dus dat is het probleem niet zo

Het ging mij er idd meer om waar men het eerst heen gaat. We waren laatst in Apenheul en door omstandigheden gingen we na half 3 terug naar het begin. Wat een heerlijkheid, gewoon een loslopende verzorger waar we van alles aan konden vragen en alle rust daar.

Yaron

Yaron

19-06-2019 om 20:46

Midden

Ik zou het eerst het midden doen, zeker met mooi weer, wij waren daar tussen één en drie uur en het was daar heet en druk. Daarna rechts en als laatste links. We hadden kaarten gekregen en hoeven er niet weer heen, terwijl we best vaak naar de oude dierentuin gingen. De kinderen vonden het overigens prachtig.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

19-06-2019 om 22:51

Wij vonden het wel heel erg leuk!

Ook de oudere pubers vonden het echt leuk.

Wij begonnen in Nortica, gingen daarna naar Jungola en Serenga als laatst. Vlindertuin vonden we prachtig.

Jo Hanna

Jo Hanna

20-06-2019 om 10:54

Wij vonden het geweldig

Wij gingen er in een gezelschap heen en ik had lage verwachtingen na veel slechte recensies te hebben gelezen. Maar ik vond het juist een heel mooi park, echt ánders aangepakt. Prachtig ingericht en vormgegeven. En wij hebben veel dieren gezien. Als we er dichtbij zouden wonen, nam ik een abonnement. Ik hou vooral van plekken waar je tussen dieren loopt: bijv. in jungola de vogels, de gibbons (hoog in de bomen), op weg naar serenga de prairihondjes en de wallaby's.

Wat de beste volgorde is, weet ik niet. Wij kwamen eerst bij de vogels. Die eten het voer uit je hand en gaan op je hoofd zitten. Leuk! Toen zijn we doorgelopen naar Jungola. Ik herinner me vooral de wachtrij van het boottochtje. Langs de wachtrij liepen doorzichtige buizen waarin een mierenkolonie heen en weer liep. De omgeving om die wachtrij heen was ook mooi vormgegeven: verschillende 'decors'.
In Serenga was ik vooral onder de indruk van de apenrots. Als ik nog een keer naar Wildlands zou gaan, zou ik een krukje meenemen en daar gewoon twee uur gaan zitten. Op die apenrots zit een bavianenfamilie. Daar gebeurde vanalles! Dieren die speelden, elkaar pestten, ruzie, vlooien, rust, geschreeuw: Ik vond het echt geweldig om naar te kijken.
Nortica deden wij als laatste. Daar hadden we 'eigenlijk' te weinig tijd voor omdat we in de andere delen zo lang waren gebleven. Maar ik vond dat zelf ook het 'mindere' deel van het park, misschien omdat dat het voor mij het meest op een gewone dierentuin lijkt. Het leukst vonden wij daar het rattenmagazijn: een klein schuurtje dat helemaal als 'rattenkooi' was ingericht. Alleen het idee al om een rattenkooi in een dierentuin neer te zetten! Dat vond ik sowieso het grootste pluspunt van dit park: de out of the box ideeën, zoals de manier waarop die die wachtrij interessant hadden gemaakt. Volgens mij moet je in dit park om te genieten afstappen van je ideeën van wat een dierentuin is: het zijn níet het boottochtje of de safari (kort en saai) en de bassins (gewoon) die deze dierentuin tot een succes maken. Voor mij is het meer het geheel, álles er omheen, hoe mooi alles is gemaakt en het gevoel dat dieren 'hun eigen ruimte' hebben, hun eigen leven, en het idee dat ik daar even binnen mag kijken en in sommige gevallen zelfs doorheen mag lopen, wat het leuk maakt. Ik vind dat echt knap gedaan en ik vind het heel jammer dat het park zo'n slechte naam heeft.

Kortom, wat mij betreft een aanrader (maar je ging toch al, ik kon het gewoon niet laten om het even te zeggen) en ik zou dus in ieder geval zorgen dat ik voor die bavianen genoeg tijd had. Ik weet eigenlijk niet of er nog een gedeelte van de dag is dat die het actiefst zijn, daar zou je nog even naar kunnen googelen.

Veel plezier!
Groet,
Jo Hanna

Paddington

Paddington

20-06-2019 om 11:13

Wat ik erg leuk

vond was dat er regelmatig verzorgers waren die vertelde over de dieren. Wij hebben echt een leuke dag gehad.

Die Bavianenfamilie vond ik ook erg leuk om naar te kijken. Na uitleg van de verzorger begreep ik ook bepaalde zaken beter. Zoals dat elk mannetje een harem heeft en dat er verschillende groepen bij elkaar zitten. Wij vonden het ook heel leuk om naar de streken van de jonge dieren te kijken.

Merie

Merie

20-06-2019 om 12:51

Wat fijn

om ook nog positieve reacties te lezen. Ik ben blij om te horen dat de vlindertuin er nog is. Dat vond ik het mooiste in de oude dierentuin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.