Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sahara

Sahara

03-01-2013 om 13:23

Wintersport

Wij gaan dit jaar voor het eerst op wintersport. Nu lees ik dat je het beste skischoenen en ski's van te voren kan huren omdat ze anders op kunnen zijn.

Dat wil ik dus doen maar nu kom ik op de site terecht en moet ik maten opgeven van ski's. Ik heb dus echt geen flauw idee.

Weet een van jullie wat ik moet opgeven? Ik las al ergens dat je als volwassene het beste kan beginnen met ski's van 1.60. Maar voor de kinderen dan? En moet ik gewone ski's huren of carve ski's?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anneke

Anneke

03-01-2013 om 14:05

Ik zou...

Ik zou ze hier in NL huren. Voordat ik eigen schoenen kocht, paste ik hier meerdere schoenen. Niets vervelender dan schoenen die niet lekker zitten. Als het lukt qua vervoer zou ik de ski's er ook bij huren in NL, dan weet je zeker dat de afstelling goed is. Dat is belangrijk ivm veiligheid.

Annet

Annet

03-01-2013 om 15:41

Nog nooit meegemaakt dat ze op zijn

en ik ga al heel lang in de voorjaarsvakantie skieen en ben in meerdere landen geweest.
Zelf huur ik liever ter plekke. Als iets niet bevalt, kun je de spullen omruilen. Zelfde als er iets kapot gaat.
Als je liever in Nederland huurt, zou ik naar een plek toegaan waar je alvast kunt passen. Huren via internet zou ik niet doen. De beste maat hangt af van je lengte. Voor volwassenen ongeveer je sleutelbeen bij beginners.
Kinderen ook zoiets, eventueel wat korter.
Carve ski's zijn tegenwoordig gewoon. De ouderwetse rechte modellen zou ik niet doen. Zou me ook verbazen als ze die nog verhuren.
Hebben ze geen helpfunctie op die site?

Mijn kinderen hebben smalle voeten en een lage wreef. Dat maakte het vinden van passende schoenen lastiger. Jongste (jongen) is nu oud genoeg om damesschoenen aan te kunnen. Dat scheelt weer.

Vic

Vic

04-01-2013 om 13:30

Daar huren

Toen ik nog op wintersport ging heb ik ski's altijd in Frankrijk gehuurd. Ze hebben daar prima materialen en het voordeel is dat als er iets stuk gaat of niet goed is, je ter plekke terug kunt gaan. Ik heb op een gegeven moment wel eigen schoenen gekocht, maar voor de kinderen blijft huren het handigst. Het is nog nooit voorgekomen dat ze iets niet hadden, terwijl we toch in het hoogseizoen gingen.
Tip: reis in twee dagen en zorg dat je op de dag dat je op de bestemming aankomt rond de lunch er bent. Dan is het nog rustig bij het verhuurbedrijf, anders sta je gerust 2 uur te wachten.

Trix

Trix

04-01-2013 om 14:51

Wel nee...

Wat een beren allemaal... Ik heb in alle jaren dat ik ski (20+ jaar) nog NOOIT meegemaakt dat er geen ski's of schoenen beschikbaar waren bij aankomst in Frankrijk of Oostenrijk. Twee uur wachttijd? Wow, da's wel heel lang. In de plaatsen waar wij heen gaan, zitten altijd meerdere winkels, dus als je bij 1 lang moet wachten dan ga je naar de volgende. Vanwege schoolgaande kinderen zijn wij gebonden aan het hoogseizoen en ook dan is het altijd nog gelukt en zeker niet met lange wachttijden.

Voordelen van daar huren:
-Als het niet bevalt, kan je het omruilen. Dit is mij in de afgelopen 2 jaar gebeurd, vorig jaar mijn schoenen, dit jaar mijn ski's.
-Je hoeft niet die hele zooi mee te nemen, scheelt aankoop of huur dakkoffer. Wat ook weer brandstof scheelt, want met een koffer op je dak mag je minder hard en gaat je verbruik omhoog.
-Plus, in de wintersportplaatsten hebben ze de nieuwste spullen en vaak goeie deals, onze kinderen huurden bv. voor halve prijs, omdat wij ook huurden en onze jongste was zelfs gratis

Genoeg redenen?

Sahara

Sahara

04-01-2013 om 16:23

Dank jullie wel

Wij gaan niets in Nederland huren. Wij reizen met de schnee express (slaaptrein vanf Dusseldorf) dus ik wil niet teveel slepen met bagage. Wij zijn al met twee volwassenen, 4 kinderen en onze au pair dus bagage zat. Wij proberen zo licht mogelijk te reizen.

Ik ga niets van te voren huren. Bedankt voor de geruststelling. Ik weet niet wat ik moet huren want is mijn kind nou een bambino, kind of junior? Er staat nergens enige uitleg. Maar de prijzen zijn wel anders. Ik weet ook niet welke maten wij nodig hebben en ook niet wat voor soort ski's (sterrensysteem). En ik zie ook nergens een helm staan en ik wil perse dat de kinderen een helm op hebben.

Wij komen toch vroeg aan dus tijd zat om materiaal te huren. En is het dan is er vast nog wel iets te krijgen bij een andere verhuurder. Ze weten hoeveel appartementen er zijn dus ze weten ook vast hoeveel er gemiddeld verhuurd wordt.

Pfff, een vakantie naar de zon is echt veel makkelijker. Ben wel heel benieuwd hoe het skien zal zijn. Gelukkig is er ook een zwembad en je kan er langlaufen dus als ik dat skieen helemaal niks vind dan vind je mij terug in het wellnesscentrum.

nathalie

nathalie

04-01-2013 om 17:33

Helemaal eens met trix

En het lijkt me dus een heel goed idee om gewoon ter plekke naar de verhuur te gaan. Daar hebben ze verstand van zaken en er is genoeg, vaak ook family-deals, komt goed. Helmen zijn voor kinderen vaak inclusief of voor een kleine meerprijs.
Waar ga je heen?

Nathalie

Wij gaan naar Oostenrijk. Naar Landal Brandnertal.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nathalie

nathalie

04-01-2013 om 19:43

Sahara

Leuk hoor! Dat ligt op het Tschengla-plateau in Bürserberg en daar zit ook R-sport dus dat komt goed. Ken je deze al?
http://www.brandnertal-interaktiv.at/winter.html

Yura

Yura

05-01-2013 om 00:27

Helm

Als jullie naar Oostenrijk gaan is een helm sinds een aantal jaren zelfs verplicht tot 14 jaar, dus die zullen er zat zijn bij de verhuurbedrijven. Wij hebben goede ervaringen met de intersport, kinderen gratis als de ouders ook huren. Overigens dragen in Oostenrijk de meeste volwassenen tegenwoordig ook helmen, maar als jullie nog echte beginners zijn en dus actief op de babyhelling dan is dat niet nodig.
Ben het met je eens dat een vakantie naar de sneeuw veel meer geregel is, maar ja je moet maar zo denken alles is daar ook te koop als je iets vergeet. Vergeet alleen niet je doorlopende reisverzekering (als je die hebt) uit te breiden met wintersportdekking.

Korting

in een draadje hierboven gaf ik ook al de tip eens te kijken op sites als skimium en snowell waar je vooraf skis met korting kunt huren in locale verhuurbedrijfjes op je wintersportbestemming. Voordeel: korting en het materiaal van je keuze staat vaak al voor je klaar. De precieze afstelling doen ze nog op het moment van afhalen en de schoenen kan je gewoon nog even passen voor je ze meeneemt. Bij snowell krijg je nog extra korting met de actiecode 'interhome'.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Opluchting

Bedankt voor de gerustellende woorden en de goede tips.

Ik denk niet dat wij veel verder dan de babypiste zullen komen. En anders halen wij alsnog een helm.

Reserveren met korting is een goede tip maar wij hebben geen auto bij ons. Ik weet nu nog niet welke zaak waar zit. Het liefste ga ik er eerst naar toe om te zien hoe alles werkt en waar alles zit. Ik kan mij er nu nog geen enkele voorstelling van maken.

Ik ben meer zenuwachtig voor een wintersportvakantie in Europa dan een vakantie met vier kinderen naar Zuid Afrika of Florida (en dat nog wel met een baby)

nathalie

nathalie

05-01-2013 om 16:11

Snowell en skimium

zitten niet in Bürserberg. Is helemaal niet erg, ook de plaatselijke verhuur (vlakbij Landal zo te zien) is heus niet duur.
Zenuwen zijn niet nodig! Je zult zien dat alles zich wel wijst. Voor iedereen was eens de eerste keer...
Jullie komen toch zaterdag niet te laat aan? Dan is er tijd zat om alles te regelen. Als eerste de huur van het materiaal, en je hoeft zelf echt niet te weten wat je moet hebben want dat weten ze daar precies. Vervolgens naar de skischool om lessen af te spreken.
Wat wel handig is om bij de skischool te vragen wanneer je een skipas nodig hebt. Vaak niet de eerste dag maar meestal wel vanaf de tweede of derde dag. Als je dat weet dan kun je die op tijd aanschaffen, gewoon bij de kassa van de lift, of misschien zelfs wel bij de receptie van Landal.
Als je nog dingen weten wilt, vraag maar raak.

Trix

Trix

05-01-2013 om 17:45

No worries!

Net als Natalie wil ik je gerust stellen... Maak je van tevoren niet te druk hoe je alles moet gaan regelen. Zeker niet als het pas over een jaar is... Ok, voor een skivakantie heb je wat meer nodig dan voor een weekje in de zon, maar dat geregel is ook maar een uurtje en daarna neem je een biertje, neut of Gluhwein en genieten maar!
Als je de verkeerde spullen hebt, dan zal zeker de skischool je daarop wijzen en kan je het gewoon omruilen. Da's weer zo'n voordeel van daar huren. Helmpjes zijn overal te huur, wij hebben ze zelf, maar dat is ook omdat wij al besmet zijn met het skivirus. Als je nog niet weet of je het wel leuk vindt, is het verstandig om eerst te huren. Aan de andere kant, voor ?10 heb je een kinderskihelm bij de Decathlon.
Laat je niet allerlei dure dingen aanpraten, zoals thermisch ondergoed voor iedereen. Zeker voor kinderen zijn majo's en tshirts met lange mouwen ook prima. Als volwassene, die toch meer zweet dan een kind, vind ik onderkleding van vochtdoorlatend materiaal wel erg fijn. Ik snap daarom ook niet dat elk jaar weer de katoenen skipullies in de sportzaken hangen. Niet nodig en niet fijn spul. Dikke skisokken hebben wij ook niet, onze kinderen nemen gewoon hun hoge sportkousen mee...
Kortom, have fun en maak je niet te druk

Trix

Trix

05-01-2013 om 17:49

Foutje

Ik haalde even 2 wintersportdraadjes door elkaar, jij bent niet degene die pas over een jaar gaat... Desalniettemin, don't worry be happy

Tijgeroog

Tijgeroog

06-01-2013 om 23:31

Net terug van landal

Wij zijn net terug van een landal park in Zwitserland. Er stond inderdaad op de gegevens van je van te voren kon huren, maar dat hebben we niet gedaan. Er zat een intersport op het park en daar hebben we gewoon, zonder problemen of lange wachttijden onze spullen kunnen halen. E helmen hadden ze er ook.
Ik denk trouwens dat als je je spullen reserveert, er ter lekke echt nog wel gekeken wordt wat je precies nodig hebt. Anders zou zoiets helemaal niet werken. Maar op deze manier kunnen ze wel een inschatting maken van wat ze nodig hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.