Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wintersport met 5

Wij willen met onze kinderen van 13,11 en 7 voor het eerst op wintersportvakantie. Wij zoeken iets wat nog enigszins betaalbaar is. Een hotel zou mooi zijn. Ik surf me al rot op internet, maar waar ik steeds tegenaan loop, is dat wij met z´n vijven zijn. Het is dan toch erg lastig om iets te vinden. Mocht het nu niet gaan lukken met een hotel (of een appartement waar ook in een nabij gelegen hotel halfpension mogelijk is), dan willen we ook wel in een pension of i.d. met alleen logies en ontbijt. We stellen niet al te hoge eisen. Is er iemand die een tip voor een hotel/pension/appartement of wat dan ook heeft voor ons? We zitten op dit moment te denken aan Oostenrijk, maar het mag ook best ergens anders zijn. Als we maar fatsoenlijk met z'n vijven terecht kunnen.

Alle tips zijn welkom!

Emmalynn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

08-10-2008 om 22:23

Bij de boer

Emmalynn, ook wij gingen afgelopen winter voor het eerst op wintersport, en wel op een boerderij, net als dat ik vroeger in de zomer met mijn ouders deed.
We waren in Oostenrijk, in Piesendorf, vlakbij de grote pistes van Zell am See en Kaprun.
Bij de boerderijen heb je heel vaak 3 bedden op een kamer staan, of een 2-persoonsbed met daarbij een slaapbank.
Als je wilt kan ik je aan het adres helpen, wij betaalden nog geen 400 euro voor een week, 2 3-persoonskamers met eigen douche, incl. een zalig ontbijt, gebruik van de gastenkeuken en gastenwoonkamer.
Als je wilt kan ik je evt. aan het adres helpen.
Ze hebben in hun garage/schuur een skischoenen-droogkast gebouwd, ideaal voor de natte schoenen.
Groetjes, Minet

Inge M

Inge M

08-10-2008 om 23:12

Wil je dan op één kamer?

Gezien de leeftijden van de kinderen (en al die skikleding) lijkt me twee kamers of een appartement logischer. Dus het is dan niet zo verschillend of je met 4 of met 5 bent.
Zelf gaan wij naar Bulgarije (per vliegtuig). Dat is inclusief skipas, materiaal en les zeer betaalbaar. Hotel is half pension. Alleen het warm eten is wat minder in Bulgarije. Ze hebben ook appartementen.
Kijk eens op www.balkanski.nl

Lietje

Lietje

09-10-2008 om 09:06

Camping

Van de zomer hadden wij een klein chalet op een camping. Deze camping is ook 's winters open. Zoon van eigenaars geeft ook skiles. Naam: Alpenferienpark Reisach. Zoek maar eens op op Zoover.
Groet Lietje

Kari1

Kari1

09-10-2008 om 16:11

Betaalbaar

voor een gezin van 5 is iha een appartement. Dat opgediende eten (zowel ontbijt als halfpension) maakt het meteen een stúk prijziger. En zelf koken kan heel snel, voor een weekje hoeft het toch niet zo culinair? Op pakjes en zakjes overleef je ook wel. Bovendien is het vaak erg fijn om na het skiën op je eigen bank voor de tv te gaan hangen met een grote pot eigengezette thee, of een spelletje te doen aan je eigen eettafel, om je eigen koelkast te hebben met lekkere dingetjes er in. De plaatsen bij de kleinere skigebieden in Oostenrijk hebben een goed aanbod van dit soort familie-appartementen voor een redelijke prijs.
Kari

Annet

Annet

09-10-2008 om 22:49

Het duurste onderdeel is niet het verblijf

Kijk ook goed naar de prijzen van:
- skiles
- skipas
- skimateriaal
Dit kan flink oplopen.
Als je op een dure plek zit voor die dingen, dan helpt goedkoop verblijf niet meer.
Oja, de reis ernaar toe kost ook geld.

steffie G

steffie G

11-10-2008 om 12:02

Een heleboel adressen....

Gisteravond even voor jullie uitgezocht.
Komt ie:

Alle landen
www.alle-wintersport.nl/?Code=313393560862LQ3RT
www.chalet.nl/
www.chalettravel.nl/
www.jiba.nl/home/index.aspx
www.belvilla.nl/index.php
www.eurochalet.nl/2008/
www.chalets.nl/
www.interhome.nl/
www.chaletsdirect.com/
www.ifyouski.com/
www.skidirect.nl/
www.sneeuwfun.nl/sneeuw/chalet-frankrijk.asp
www.vakantiekoorts.nl/?stlcmpid=12357
www.homelidays.com/NL-Vakantiewoningen/100_Home/Home.asp
www.wintersport.travel/pagina/Home.html
www.wintersportaccommodaties.nl/
www.drome-vakantiehuizen.nl/zoeken.asp?submitted=1&hui_winter...

En als je dan nog niks gevonden hebt, kijk dan nog even hier.
www.skieninoostenrijk.nl/vakantiewoning-oostenrijk.html
ski-chalets.startpagina.nl/

Alleen Frankrijk
home.planet.nl/~vrie8223/home.html
www.huski.com/default.asp
www.alpescape.com/index.htm
www.frankrijk.nl/wintersport/
www.go-alpine.co.uk/
www.myfrenchchalet.com/les_arcs_apartments/les_arcs_apartments.ht...
wintersport.snowtime.nl/
www.locationsmontagne.com/FR/property.php?view=269
www.ski-france.com/ski-resort_____1_.html?gclid=CNPkj72-5I4CFSh4E...

Alleen Zwitserland
www.appa.ch/
www.fewo.ch/

hopelijk helpt het je zoeken! succes en kijk vooral ook naar de prijzen van lessen en passen!! wij skien met ons 5jes, altijd een appartement of huisje, koken zelf en zijn rond de 2500 euro kwijt voor een week met oud en nieuw of een weekje kerst! prijs is incl. huur van ski materiaal, les voor 3 kinderen. Als je in de schoolvakantie wil, ben je ook heel laat, de betaalbare dingen zijn al weg. Denk ook eens aan de Algau, daar is alles wat goedkoper maar ook minder sneeuwzeker! succes Steffie

Emmalynn

Emmalynn

11-10-2008 om 13:56 Topicstarter

Bedankt

Allemaal heel erg bedankt voor jullie tips!
Ik zal de komende dagen eens gebruiken om met jullie tips aan de slag te gaan en dan gaan we eens kijken of het gaat lukken met die wintersport van ons.

Emmalynn

Biene M.

Biene M.

11-10-2008 om 17:31

Hotel oostenrijk

Is dit wat? http://www.wulfenia.co.at/index.html

Ardnax

Ardnax

12-10-2008 om 01:05

Heel tevreden

Wij zijn heel tevreden over het volgende pension:
http://www.bellevue-brand.at/
En dan kijken naar app. 2 en/of 3. (staat ook bij wanneer ze nog vrij zijn)
Het dorpje is leuk, niet zo'n gigantisch uitgaansdorp maar wel altijd wat te doen en fantastisch voor beginnende skiërs.
Manlief heeft daar 30 jaar gelden leren skiën en is zo'n beetje opgegroeid met de eigenaar van dit appartementencomplex(je)
We zijn er zelf ook al een aantal keer geweest en erg tevreden !
Grtz.
Ardnax

Emmalynn

Emmalynn

12-10-2008 om 14:42 Topicstarter

Minet

Hallo Minet,

Zou je me nog aan dat adres kunnen helpen? Je mag het wel mailen naar [email protected].

Alvast bedankt!

Emmalynn

Tjechie

Als je wat goedkoper wilt, moet je naar Tsjechie gaan, naar het Reuzengebergte. Appartamenten genoeg. Buiten de deur eten is spotgoedkoop. Wij hebben daar goede ervaring mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.