Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wintervakantie peuter+kleuter

Wie heeft een leuke tip voor een wintervakantie begin februari met een kleuter (4) en een peuter (2)? We willen niet skiën maar wel lekker sleeën, wandelen, sneeuwballen gooien, sneeuwpoppen maken, etc.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

03-01-2009 om 16:08

Hoog

Als je echt zeker wilt zijn van sneeuw voor je deur dan moet je het hoog zoeken, ik zou toch minimaal zo'n 1200 meter aanhouden .
Wintersportdorpjes liggen ook wel lager dan dat, b.v. 800-1000 meter. Voor skiërs is dat geen groot bezwaar omdat, als de sneeuwgrens hoger ligt, ze dan beneden in de lift stappen en vanaf het middenstation kunnen skiën, en 's avonds dan niet via de dalafdaling maar weer met de lift het laatste stuk omlaag gaan.
Als je het geen bezwaar vindt om groen voor je deur te hebben en de sneeuw te moeten opzoeken met een skilift, dan heb je meer keus.
Kari

Triple

Triple

03-01-2009 om 17:35 Topicstarter

Zweden?

Ik wil inderdaad wel zeker zijn van sneeuw voor de deur! Dan kunnen we van 'huis' uit lekker sleeën. Maar ik wil eigenlijk niet naar zo'n typisch wintersportdorp (lees: skidorp) omdat we dit jaar niet gaan skiën. Dat komt wel weer als de kinderen wat groter zijn.

Ik zag vakanties in Zweden (Orsa Grönklitt) met kleine bungalowtjes in de sneeuw en mogelijkheden voor bezoek aan nabijgelegen berenpark, ritjes met hondenslee, etc. Iemand ervaring met vergelijkbare vakantie?

Chantelle

Chantelle

04-01-2009 om 15:44

Zweden etc

Zweden etc lijkt me heel erg leuk. In zo'n houten bungalow met sauna bij een meer, ijswakvissen, huskytocht, etc. Al denk ik wel dat je je goed moet realiseren dat het errug koud is voor de kleintjes (tijdens huskytocht etc).

Kari1

Kari1

04-01-2009 om 16:20

Ook hoog

Goed idee, Scandinavië! Dat ligt natuurlijk ook hoog en is daardoor sneeuwzeker, je gaat dan niet hoog in meters maar hoog in breedtegraad. En daar heb je meer die slee/wandel/sneeuwpopsfeer die jij zoekt denk ik.
Kari

Triple

Triple

04-01-2009 om 20:19 Topicstarter

Ver

Zweden is natuurlijk wel een aardig eindje reizen. Ik denk dat we dan naar Oslo gaan vliegen en dan met een huurauto richting midden-Zweden.

Ik was ook aan het kijken naar huisjes in de Harz (Duitsland dus). Lijkt me ook wel leuk, maar de Zweedse sfeer spreekt me toch meer aan denk ik.

Triple

Triple

06-01-2009 om 21:53 Topicstarter

Kastanjet

Klinkt leuk dat Idre Fjäll! Ik neem dat park zeker in de overwegingen mee.
Rendieren die lang je huisje rennen. Super!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.