Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mummie

Mummie

12-05-2010 om 14:42

Winterzon met kerst

Wat is een leuke zonnige bestemming voor de kerstvakantie?
We denken aan Egypte maar alle ideeen zijn welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

12-05-2010 om 22:38

Mammie

Wat wil je? Ik was afgelopen kerstvakantie in India, fantastisch! Maar dat is een reis die lang niet iedereen zal willen maken. Zoek je zon en water, zoek je cultuur, zoek je natuur? Mexico is ook een optie bijvoorbeeld.

Gran canaria

Om qua afstand in de buurt van Egypte te blijven.
Heeft een heerlijk klimaat en is doorgaans in de winter ook heel prettig toeven.

Heb je veel geld te besteden oftewel kun je ver weg reizen, dan kan ik nog wel een stuk of 20 tropische bestemmingen bedenken. Meer dan genoeg bestemmingen waar met kerst de zon schijnt over de hele wereld.

Mummie

Mummie

14-05-2010 om 21:28

Zon en natuur/cultuur

We zoeken zon en ook wat te doen: natuur en cultuur, mag allebei. Liever niet te ver weg, voor een weekje vind ik India bijv. te ver weg.

reina

reina

15-05-2010 om 09:17

Dan

Dan zou ik aan een klein Canarisch eilandje denken, la Gomera, prachtige natuur! Alhoewel het er niet heel erg warm is in de winter.
Wij waren in de herfst een weekje op de Antillen (familiebezoek), lijkt heel ver weg, maar eigenlijk valt dat, als je 's nachts vliegt, best mee, we waren er om 2 uur in de middag al. Als we bijv. naar een waddeneiland gaan, met rijden, veerboot etc zijn we ook uren kwijt India was trouwens nog minder uren vliegen, maar ik kan me voorstellen dat je de reiskosten te hoog vindt voor zo'n korte periode. Collega van me gaat in de winter graag een weekje naar mexico, strand met een beetje cultuur snuiven, maar ook dat is zo'n 9 uur vliegen.

Tia

Tia

15-05-2010 om 20:16

Egypte is koud

Tenminste, het grootste deel van de dag. Vorig jaar met Kerst geweest, en er waren zo'n 4 zonne-uurtjes per dag. Door de harde koude wind moesten we wel plat op ons ligbed achter een windscherm liggen anders was het te koud op het strand.
Niet mij idee van strandvakantie eerlijk gezegd.

Misschien tref je het dit jaar beter, maar voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar. Ik zou dan kiezen voor de Canarische Eilanden en de hele dag een lekker temperatuurtje van zo'n 20 graden meepikken. Tot 's avonds lekker buiten zitten.
Dat konden wij in Egypte dus echt niet ! Brrrr, ik krijg het er nog koud van

Als je het er voor over hebt zijn de Antillen of Florida een goede optie lijkt me.

Tia

reina

reina

15-05-2010 om 20:51

Tia

Maar een zonvakantie is niet hetzelfde als een strandvakantie! Ik hou niet van strandvakanties (verveel me na 2 uren op het strand rot!), maar loop wel graag in de zon, zoek de zon ook altijd op! Ik weet niet wat Mummie verstaat onder 'zonvakantie'

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-05-2010 om 22:22

Inderdaad

Een vakantie in de zon is niet persé een strandvakantie! Mummie, als je van alles wilt zien en doen, dan denk ik dat Egypte zeker een aanrader is. Wij zijn net een week terug en het was er vreselijk HEET. In Luxor overdag ruim 40 graden, 's nachts 'koelde' het af tot 30 graden. Ik denk dat de kerstperiode juist een perfecte periode is om dit land te bezoeken. (tenzij je dus op het strand wil liggen)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.