Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-02-2011 om 22:23
Vanwege mijn werk in Spanje hoor ik nog wel eens iets. Als je paspoort of ID wordt gestolen kun je in theorie eigenlijk niet het land uit. Toeristische vliegmaatschappijen (Martinair, TUI, e.d.) doen daar meestal niet zo moeilijk over en laten de mensen het vliegtuig ook wel in als ze de aangifte bij de politie laten zien maar prijsstunters als Easyjet en RyanAir doen daar een stuk moeilijker over en dan moet je dus naar het dichtstbijzijnde consulaat voor een nooddocument. Is wellicht iets om mee te wegen als je een reis boekt als het prijsverschil niet zo groot is.
14-02-2011 om 13:13
Daarom
is het altijd handig om een kopie van je paspoort en eventueel pasfoto's mee te nemen.
Word je paspoort dan gestolen. of laat je hem ergens liggen. Of valt ie in het water dan is het makkelijker om een nieuwe te krijgen via het consulaat.
14-02-2011 om 14:01
In aanvulling op vlinder
Wij scannen belangrijke papieren in en sturen die via de mail naar onszelf. Via de mail kan ik ze dan overal ter wereld evt. printen.