Vakantie en uitjes

Pleun
01-09-2010 om 12:12
Wunderland kalkar
In de herfstvakantie willen we met onze kinderen en onze twee nichtjes van 13 en 14 naar een Pretpark. Omdat we dan in de buurt van de Duitse grens zitten leek ons Wunderland Kalkar wel leuk. Wie is daar wel eens geweest met pubers van die leeftijd, en is het voor hen nog leuk?
Eventueel andere pretparken tips voor die leeftijden ? (niet de Efteling en Moviepark daar zijn we van de zomer al geweest).
Bedankt!

Brianna F
01-09-2010 om 12:33
Misschien te oud ervoor?
Ik vind het park hooguit voor kinderen tot 12 jaar, voor ouderen worden de attracties toch wel snel kinderachtig. Er is 1 wildwaterbaan, is wel leuk, je kunt er -tegen betaling- karten, maar ik denk niet dat de pubers nog warm lopen voor zweefmolens, olifantencaroussels e.d.
Nu is het wel een aantal jaren geleden dat wij er waren, dus ik weet niet of er in de tussentijd nog bijgebouwd is.

reina
01-09-2010 om 18:36
Pleun
Ik was deze zomer met een groep pubers (vanaf 13 jaar) in Bobbejaanland, vonden ze geweldig, maar misschien voor jou te ver weg?

Pleun
01-09-2010 om 21:57
Bobbejaanland
Dankje voor de tip Reina! dat ziet er heel leuk uit. Ik had zelf naast Nederland wel in Duitsland gekeken voor attractieparken maar was nog niet op Belgie gekomen. Ik keek net op de site van Bobbejaanland en zag inderdaad leuke attracties voor de grotere kinderen.
Ja Brianna, ik was er zelf ook al bang voor dat het misschien te kinderachtig zou zijn, maar je bevestigt mijn vermoeden. bedankt voor je reactie.

Morgana Fata
01-09-2010 om 23:56
Wunderland
Voor Wunderland zijn ze echt al te groot hoor. Behalve als je voor het onbeperkt patat eten gaat. Na vier uur mag je namelijk voor het helft van de entree naar binnen. Zes uur gaat het park dicht. Dus genoeg tijd om je helemaal vol te proppen met patat en ijs. En daarna nog tijd over om een keer in de wildwaterbaan te gaan.

Puck
02-09-2010 om 10:56
Walibi flevo
Walibi in Biddinghuizen is vooral ook op oudere kinderen gericht. Ze hebben wel heftige attracties daar! Als ze daaar niet van houden blijft er niet zo heel veel over vind ik.

Vera*
02-09-2010 om 13:00
Bobbejaanland
Zoon vindt Bobbejaanland geweldig en dat is het ook als je van allerhande soorten achtbanen houdt .