Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

madelief

madelief

10-07-2013 om 23:32

Zeeziek op cruise?

Vraagje voor mijn moeder. Ze kan op reis naar Spitsbergen met een cruise. Nu is ze heel bang voor zeeziekte. Mij lijkt het wel mee te vallen op zo'n grote boot, het is geen zwanberbootje tenslotte. Heeft irmand ervaring? Word je snel zeeziek op zo'n groot schip? Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt alvast, groet Madelief

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

11-07-2013 om 00:19

Hmm

Dat ligt vooral aan het weer denk ik. Rustig mooi zomerweer of flinke windstoten maken een heel verschil maar reistabletjes brengen je een eind hoor!

madelief

madelief

11-07-2013 om 08:51

Cruise dus....

Sorry voor de typefouten!

Trix

Trix

11-07-2013 om 09:12

Niet te voorspellen

Het hangt echt van de persoon zelf af, de een wordt al misselijk als hij kijkt naar een achtbaan, de ander kan er uren in zitten. Hetzelfde geldt voor varen. Wij kwamen bij een overtocht met een redelijk grote veerboot erachter dat een van de kinderen varen niet prettig vindt/vond. Zolang ze maar naar buiten kon kijken en af en toe wat frisse lucht kon happen, ging het goed. Maar leuk was anders voor haar.
Daarentegen is zij weer de durfal in pretparken, gaat t hardst op ski's, dus er valt geen pijl op te trekken.
Er zijn natuurlijk pilletjes voor, maar of je die een lange periode achter elkaar mag/kunt slikken?!

P

P

11-07-2013 om 11:40

Trix

Je vaart toch ook vaak 's nachts? In dat geval kun je volstaan met een pilletje 's avonds, soms word je daar ook suf van, prima combinatie.

Knurf

Knurf

11-07-2013 om 11:55

Kan wel

wij hadden op de terugweg vanuit Engeland een stevige storm, en daar waren heel veel mensen op de boot erg beroerd van. De horeca draaide slecht die avond.

Brianna F

Brianna F

11-07-2013 om 12:32

Ik, en met mij de rest van de passagiers, zijn behoorlijk zeeziek geweest bij een stevige storm. Meneer F daarentegen had nergens last van. Ik slik nu bij cruises cinnarizine, 3 maal daags, slaap er heerlijk op en overdag geen sufheid.

P

P

11-07-2013 om 21:42

Brianna

Na hoeveel tijd gaat die slaperigheid beginnen? Ik moet eerst nog normaal kunnen eten op die boot

Gevoeligheid

Ik word nog niet zeeziek bij een flinke storm en eet lekker mijn ontbijtje met een eitje. Volgens mij ben je er gevoelig voor of niet. Je kan alleen een beetje misselijk worden maar sommige mensen zijn echt ziek van ellende.
Eerst maar eens een korte cruise van enkele dagen, met medicijnen mee, uitproberen?

madelief

madelief

12-07-2013 om 11:19

Cinnarizine?

Wat is dat dan? Nooit van gehood!

Brianna F

Brianna F

12-07-2013 om 17:43

Tegen reisziekte

Ik heb het op doktersvoorschrift gekregen, maar je kunt het vrij bij de apotheek kopen. Het is ook een onderdeel van primatour, dat bestaat uit meerdere stoffen. Ik slik 3 dagen voor ik ga vliegen 3 x daags zo'n tablet, want anders word ik vreselijk luchtziek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.