Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wilma

Wilma

18-05-2018 om 09:47

Zoek vakantie met dochter 17 jaar

Hallo allen,
Ik ben op zoek naar een vakantieplek, kleine camping oid in NL of BE of dichtbij in DUI voor mij en mijn dochter van 17 jaar. Met kinderen van ongeveer die leeftijd, geen hordes kleintjes dus en waar je als ouder niet raar wordt aangekeken als je alleen bent. Eénoudervakanties hebben we gehad, ligt er voor mij te dik bovenop en kinderen zijn daar vaak te jong.
Iemand een idee? Bij voorbaat dank!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-05-2018 om 10:00

Met 17 lijkt het mij lastig om nog iets te vinden wat jij leuk vindt maar waar ook jongvolwassenen komen. Meestal gaan die rond 16/17 zonder moeder op vakantie.
Ik ga zelf met alleen een 13-jarige naar een resort in een zonnig land. Als je in NL of BE blijft ben je waarschijnlijk toch op een camping aangewezen voor aanspraak. De huisjesparken zijn vrij anoniem is mijn ervaring.

Wilma

Wilma

18-05-2018 om 10:04

oepsss

Klinkt nogal negatief allemaal lees ik nu. Fietsen is leuk, zwembad, stadje. Er bestaan vast campings waar je 's avonds mee kunt eten en waar kampvuur wordt gehouden. Weet iemand iets? Oudere pubers dus

Wilma

Wilma

18-05-2018 om 10:27

Phryne

Ja klopt, ze gaat ook alleen met een groep jongeren dus genoeg feest voor haar deze zomer. Ze wil ook nog even iets met haar ouwe moeder en ik met haar, en dan lekker rustig en dat je dan ook niet de hele dag op elkaars lip zit.
Ik denk maximaal een dag of 5.

Paddington

Paddington

18-05-2018 om 13:21

MiniCamping Heide

Niet dat je er echt kunt eten, maar op de fiets is het niet ver naar een wat grotere plaats. Wel 's avonds heel gezellig met een kampvuur bij elkaar zitten.

Tine Winkel

Tine Winkel

18-05-2018 om 13:49

Heinsen

paar jaar geleden waren we in Heinsen op vakantie. Camping zonder vertier, wel een zwembad en vgm hebben we daar toen ook op de camping geBBQd met een groep. Was gezellig, mooie omgeving, fietsen, leuke stadjes. 't Is wel een dorpje van niets, hoor, Heinsen, heerlijk rustig.

Eva

Eva

18-05-2018 om 14:03

Mag het evangelisch zijn?

Hoor hele goede verhalen over" Het beloofde land" in Voorthuizen. Mooie omgeving om te wandelen en fietsen. Leuke plaatsen in de buurt.

En er wordt van alles georganiseerd op de camping zelf, ook voor jongeren. Maar goed, je moet er wel van houden, het is duidelijk een evangelische camping.

echt dichtbij?

Op een kleine 6 uur rijden in Frankrijk ligt tegen de Zwitserse grens een camping met een zwemmeer waar iedereen elke avond kampuurtje stookt of op open vuur kookt. Er zijn ook jongeren die bij elkaar komen en overdag zwemmen en en 's avonds rondstruinen op de camping en de nabij gelegen bossen. Of vind je dat te ver?

Wilma

Wilma

18-05-2018 om 17:07

dank

Dank voor jullje reacties! Ik ga op zoek.
Dorry1 , die klinkt wel heel leuk maar is helaas te ver

Tine Winkel

Tine Winkel

18-05-2018 om 17:29

dorry1

heb je daar ook een plaatsnaam bij, want dat klinkt mij als erg leuk om naar af te reizen, deze zomer

Camping heet

Lac de Narlay en is in Le Frasnois. Klein plaatsje bij Champagnole in de Jura. Ben al vijf keer geweest.

Ook een optie

Als je alleen met je dochter gaat, is het dan geen idee om samen een stedentripje te doen? Dat is echt één-op-één quality time, dan is het ook niet van belang of er meiden van haar leeftijd zijn. Je schrijft dat ze ook al met leeftijdgenoten weg gaat. Dan zou ik kiezen voor een weekendje Berlijn of Antwerpen.

Wilma

Wilma

07-06-2018 om 07:29

Leanne

Haha, dat is precies wat we nu aan het plannen zijn: vier dagen Berlijn )
En lekker met de trein, geen gedoe op Schiphol.

Mariska

Mariska

07-06-2018 om 21:08

Leuk idee

Een stedentrip is idd een goed idee! Misschien is een originele overnachting ook wel leuk, bijv slapen in een boomhut. Ik weet dus niet meer waar ik dat zelf een keer heb gedaan haha, maar zoiets kun je ook doen (verwijderd door forumbeheer)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.