Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zoektocht naar het juiste vakantiepark

Hoi!

Al een aantal jaar gaan wij ieder jaar meerdere weken naar ons vakantiehuis in Spanje.
Dit jaar merkten we dat dit niet meer leuk is voor onze zoon. Bij ons huis heb je totaal geen contact met andere mensen en buitenshuis is dat ook nog lastig.

Hij is enig kind, nu 4,5 jaar, heeft een giga behoefte aan contact met andere kinderen en we komen hier dus volgend jaar zeker niet meer mee weg

We willen als hij ouder is graag familie-groepsrondreizen gaan maken, maar daar is hij nu nog niet aan toe.

We zoeken nu een andere oplossing, maar met z'n 3en nogal een wensenlijstje:

- Een relatief luxe park, zeker geen massale drukke camping
- Een eigen, rustig huisje/chalet/o.i.d. met wat ruimte rondom om te spelen
- Zonnige bestemming. Bij voorkeur makkelijk aan te vliegen.
- Genoeg te doen op park, restaurants, bar, zwembad, speeltuin, etc.
- Nederlandse kinderen op het park, liefst zelfs Nederlandse animatie

Wie heeft ervaring met een park wat redelijk voldoet aan het lijstje?

Lou

Lou

05-09-2020 om 16:49

Camping

Ik zou dan toch voor een camping kiezen denk ik, omdat je daar het makkelijkst contact legt met andere kinderen. Dat gaat in een huisje op een park nu eenmaal wat minder vanzelf. Frankrijk heeft duizenden campings, waarvan heel veel met Nederlandse animatie. Ook veel van die campings hebben luxe huisjes en zijn dichtbij luchthavens. Met die filters kun je gaan zoeken.

vlinder72

vlinder72

05-09-2020 om 18:13

Campings

Vrijwel alle grotere campings in Noord Spanje of Frankrijk hebben luxe caravans of huisjes te huur. En meestal zijn er genoeg campings.

Wij huurden vroeger altijd een luxe stacaravan. De Dordogne en de Aquitaine waren onze favoriete bestemmingen maar de mooiste camping ooit vonden wij een camping ten zuiden van Barcelona. Vrienden van ons zweren op de camping La brasilia maar daar zijn wij nooit geweest (ziet er wel prachtig uit)

Guera

Guera

05-09-2020 om 20:27

vliegen ?

weet ik niet. Wij zijn gereden. Maar 1x geweest. Wij gaan nooit 2x naar hetzelfde maar vonden dit echt leuk met de kinderen in de dordogne https://www.lepech.com/

Camping

Op een camping gaat het contact gemoedelijker omdat je meer buiten leeft dan in een Landal park. Ik zou eens kijken bij de campings van bijvoorbeeld Vacansoleil of Eurocamps naar stacaravans of iets dergelijks.

Camper

Camper

05-09-2020 om 22:16

Sant Pol

http://www.campingsantpol.cat/nl/

Ooit geweest met twee kinderen van zes en tien. Die hadden het toen prima naar hun zin, veel Nederlanders. Ik zou wel het meest luxe huisje nemen.

Marie

Marie

05-09-2020 om 23:11

Wattwiller

kennis is hier met gezin geweest en is hun goed bevallen

https://europe.huttopia.com/nl/site/wattwiller/

Tine Winkel

Tine Winkel

06-09-2020 om 09:07

als je wilt dat je zoontje

andere kinderen ontmoet, dan zullen die kinderen er dus wel moeten zijn. Als jullie als ouders een luxe rustige resort willen, klinkt dat als een plek waar maar weinig kinderen zijn... Dan zullen jullie dus de hele tijd je zoontje moeten bezighouden - daar gaat je rust? En bovendien wil je zoontje graag met andere kinderen spelen...

Dat je rust wilt, snap ik ook. Dus wij zorgden wel altijd voor een camping zonder disco of met weinig/geen avondprogramma (het kinderprogramma voor de kleintjes stopte om 19.30 of 20 uur). Maar toen ze klein waren, letten we wel op voor hun leeftijd passende activiteiten overdag. Als ze klein zijn, knutselen of een spelletjesmiddag. Bij een jaar of 13 - outdoor-activiteiten waarbij ze een middag met een groep in de bossen aan het struinen waren. Kids blij, wij rust.
Belangrijk voordeel van een camping is hierboven al door anderen genoemd: er is echt veel meer interactie tussen de kinderen dan op een huisjespark. Bij buitenspelen komen zeker kleine kinderen vaak niet veel verder dan hun eigen tuin (en ontmoeten ze dus geen andere kinderen), op een camping is dat het eigen veld - dus samen met de buurkinderen spelen is zo geregeld.

Triva

Triva

06-09-2020 om 09:29

Inderdaad

Zoek een camping en huur een luxe stacaravan of kant en klare tent. Gewone bedden en meteen aanspraak.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-09-2020 om 10:29

Alles van

Canvas, Vacansoleil, Roan, Suntravel, Eurocamps, etc. etc.

Voornamelijk in Frankrijk, Spanje en Italië. Kroatië ook vermoed ik.
En dan een beetje kijken naar locatie, huisregels en voorzieningen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-09-2020 om 11:16

Wij zaten vorig jaar in Kroatië in een resort waar ook een camping bij was. De animatie was zowel voor de campingmensen als voor de kinderen uit de appartementen, dus die leerden elkaar vanzelf kennen.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-09-2020 om 12:36

Hmm

"Een eigen, rustig huisje/chalet/o.i.d. met wat ruimte rondom om te spelen"

Dit betekent dat veel kinderen rondom hun eigen plekje spelen, en elkaar dus niet snel tegen komen. Hoe minder "eigen ruimte" hoe meer er gespeeld wordt op gemeenschappelijk terrein en hoe makkelijker er contacten gelegd worden.

Zonnehoed

Zonnehoed

06-09-2020 om 17:14

Wensen

Met jullie wensen klinkt je eigen huis echt ideaal

En als je je zoon tegemoet wil komen moet je je wensen wat aanpassen denk ik. Inderdaad een huisje of luxe tent op een camping.

camping

Wij waren afgelopen zomer op camping les Trexons in de Vogezen, met Nederlandse eigenaren. Daar stonden prachtig ingerichte luxetenten, mocht je een bepaalde luxe gewend zijn. Verder stikte het daar van de kleine kinderen, voor kindjes tot een jaar of 7 was het een soort Walhalla. Heerlijk speeltuintje in het centrum van de camping klein zwembadje, kampvuurtje in de avond, pannekoeken die door Teun gebakken worden. Wat wil je nog meer? Het is ook niet heel ver rijden. Het weer is meestal goed al moet je wel rekenen op wat koudere nachten want je bent tenslotte een beetje in de bergen.

Provence

Yelloh Village Luberon Parc, niet al te groot, mooie stacaravans en wat staanplaatsen, schitterend zwembadcomplex, animatie voor kinderen, ‘ s avonds en ‘ s nachts heerlijk rustig. Voor onze zoom van 15 een beetje weinig leeftijdsgenoten, maar heel veel kinderen onder de 10. Wij zijn er wel in coronatijd geweest, dus weet niet of het er veel rustiger was dan normaal.

Tango

Tango

07-09-2020 om 09:29

Nederlandstalige animatie

Wij waren tijdens het staartje van de zomervakantie op Parc la Clusure in België, dit is van de organisatie Sandaya. Zij hebben ook vakantieparken in Frankrijk en Italië.
Allemaal met Nederlandstalige animatie.
Wij gingen er alleen heen omdat onze dochter er stage loopt, in de animatie dus. Maar het was ook echt een leuk park. Wel groot, maar veel speelgelegenheid voor kinderen, ook op de veldjes van de tenten en huuraccomodaties, een leuke beek erlangs waar in gespeeld kan worden en een zwembadje. En genoeg te doen voor alle leeftijden. Ik neem aan dat dit op de overige parken ook geldt.

vlinder72

vlinder72

07-09-2020 om 10:09

animatie

Wij hebben altijd op campings gestaan met animatie maar wij hebben er nooit gebruik van gemaakt. Mijn kinderen hebben niks met animatie en wij als ouders ook niet.

Het was er maar wij merkten er niks van. Je hoeft er toch ook geen gebruik van te maken. Sommige mensen vinden animatie leuk en sommige mensen niet.

Wij hebben maar op een camping gestaan en dat was ook nog eens een kleine camping aan het meer van Annecy waar de animatie wel irritant was omdat ze daar met een soort treintje over het terrein gingen rijden om onder een hoop herrie de kinderen op te halen. Nu vonden de meeste kinderen dat prachtig maar mijn kinderen gingen spontaan naar binnen als dat treintje eraan kwam. Die gingen echt niet mee doen.

Maar op de meeste campings is het op plek X om dat en dat tijdstip. Ben je er dan niet dan merk je niet eens dat er animatie is. En vind je het wel leuk dan ga er naar toe.

Dees

Dees

07-09-2020 om 10:28

Leeftijd

Eigenlijk geeft je aan te willen rondreizen maar dag je kind er te jong voor is. Wij reizen al heel wat jaren rond en toen onze zoon een jaar hebben we onze eerste rondreis als gezin gedaan.

Bij rondreizen heb je elke dag nieuwe belevenissen en heeft je kind geen tijd om andere kindjes te missen. Mijn zoon speelt graag samen met kinderen maar tijdens onze vakanties mist hij ze niet hij geniet van alle nieuwe indrukken en dag al jaren lang (is inmiddels 7)

Tine Winkel

Tine Winkel

07-09-2020 om 20:42

wij zijn gestopt met campings met animatie

na die ene camping die elke week een speciaal iets had, waarbij er 's morgens een test van de apparatuur gedaan moest worden (van half 10 tot half 12), waarna het middagprogramma begon (van half 1 tot half 4). De hele tijd geluid (muziek en aankondigingen JAAAH, DAAAAR KOOMTIE DAN... ) daverend over de (grote!) camping. Wij zaten ver bij de festiviteiten vandaan, maar moesten vooral wel meegenieten. Dat je moet vluchten van de camping...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-09-2020 om 21:40

Tetteretetteretèèèt!

Zo’n camping hebben wij ook eens gehad, met elke ochtend dat tetteretet, we gaan beginnen! Was best leuk voor een keer. Na aanvankelijke schroom/angst heeft mijn dochter daar ook heerlijk meegedaan.

Bo

Bo

07-09-2020 om 21:56

familierondreis

Ik zou zeggen: gewoon doen die familie groepsrondreis. Dan doe je wat jullie leuk vinden in het gezelschap van andere gezinnen (met kinderen). De rondreis is afgestemd om gezinnen met kinderen (vaak specifiek gericht op of jonge kinderen of tieners) dus je kind zal zich volop vermaken met leuke excursies en heeft vriendjes om mee te zwemmen.

Ik denk niet dat jullie gelukkig worden op een camping.

Je zou bijvoorbeeld met Djoser junior of iets dergelijks een reis kunnen gaan maken. Dan heb je ook andere gezinnen om je heen en veel te zien/doen.
Met een 5 jarige kan dat ook al prima!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.