Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zomervakantie met kids 16, 14, 9 en 7

Goedemorgen
In de kerstvakantie zijn we voorzichtig begonnen met het plannen van de zomervakantie. Nogal lastig met de volgende wensen:
manlief: niet te warm, niet te passief (in de buurt van water, varen/zeilen)
ik: vooral mooi weer maar hoeft niet gek heet
Puberzoon 16: maakt niet uit, als ik maar kan chillen
PUberdochter 14: ongeveer het zelfde
Dochter 9: warmte, chillen en actie
Zoon 7: actie

Waar o waar vinden wij een plek die aan alle eisen voldoen? Ik zou het leuk vinden als het hele gezin zich thuis voelt op vakantieplek, maar het lijkt me schier onmogelijk.... Wie heeft er een goede tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tweets

Tweets

03-01-2011 om 10:03

Even wat vragen

want je moet je plan van eisen even wat duidelijker hebben:

camping: tent / huur acc. / eigen caravan ?
vakantiepark ? hotel ?

hoe lang ?

meerdere plekken of de hele tijd op 1 plek ?

budget ?

wat wordt er verstaan onder chillen (strand, disco ??) en actie (zwemmen, sport ??)

Griekenland, frankrijk, spanje etc ???

An

An

03-01-2011 om 21:12

Lac de serre poncon

in Z-frankrijk. Is mijn eerste reactie. Daar ergens in de buurt.

vlinder72

vlinder72

03-01-2011 om 21:47

Zwitserland of oostenrijk

Aan een meer. Vorig jaar hebben wij zelf op een camping in Interlaken gestaan. Prima uitvalsbasis om allerlei activiteiten te ondernemen zoals bergwandelingen, treinreisjes en voor de stoere pubers paragliden of skieën op de Jungfrau. Op campings is altijd wel iets te beleven zeker als je er een uitzoekt met disco of iets dergelijks.

Rembrand

Rembrand

04-01-2011 om 10:43

Vlinder

Op welke camping hebben jullie gestaan ?
Wij hebben zelf enkele jaren geleden op camping Aaregg in Brienz gestaan. De locatie van de camping is prachtig en wij waren ook erg tevreden over het nieuwe toiletgebouw. Het is echter zo dat er bijzonder weinig voor kinderen georganiseerd word. Ik wil erg graag weer terug naar dezelfde streek, maar ik zoek dus een camping waar het leuker is voor tieners ( onze middelste is 16 en de jongste is 12).
M.

vlinder72

vlinder72

04-01-2011 om 12:59

@rembrand - manor farm

Maar ik heb geen idee of er dingen voor pubers waren. Mijn kinderen zijn nog geen puber. Wel waren er veel kinderen en jongeren. Die hingen allemaal rond het meer rond. Ik weet ook niet of er dingen georganiseerd werden. Wij gebruiken campings als uitvalsbasis om daar vandaan dingen te ondernemen. Wel kan ik Interlaken aanraden. Leuke plaats en daarvandaan zit je zo in Grindelwald of Lauterbrunnen of Wilders om iets leuks te doen.

soppie

soppie

06-01-2011 om 10:34 Topicstarter

Kamperen

is voor ons denk ik geen optie.....
Tenzij er een 5 sterren huisje met eigen douche en toilet te vinden is.... Mijn partner gaat nl absoluut niet kamperen.
Maar is Oostenrijk wel warm?
Tweets: eigenlijk alle opties open (behalve kamperen dus). Wellicht vliegen, want allemaal in 1 auto gaat niet passen.
An: wat is er zo leuk aan lac de Serre Poncon?
Groetjes

Euh

Manlief wil niet te passief en niet kamperen maar in een luxe huis.......
Juist kamperen maakt je vakantie actief: tent opzetten, voor ieder plasje een stuk lopen naar het sanitairblok, voor afwassen naar de afwasplaats...
Sorry, maar ik vind je man wel een zeur hoor.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.