Vakantie en uitjes

Heirthe
01-03-2010 om 21:43
Zomervakantie nederland?
We zijn al een paar jaar achter elkaar naar Frankrijk geweest en dit jaar had ik een vakantiehuis geboekt in Bretagne alleen kan dit door omstandigheden niet door gaan en heb ik het moeten annuleren.
Ben dus op zoek naar iets anders en denk er aan om in Nederland te blijven mede omdat ik een beetje moe ben van het vakanties uitzoeken.
Alleen ben ik een beetje bang dat het gaat tegenvallen om 'gewoon' in Nederland te blijven...
Iemand hier ervaring mee? We weten iig al wel welk Landal park het leukste is

amk
01-03-2010 om 22:06
Niks gewoon aan nederland
die toeristen komen hier niet voor niets allemaal.
Ga gewoon eens Nederland te lijf zoals je ook Frankrijk te lijf zou gaan. Er zijn zulke mooie verrassende dingen te vinden. Zeker in je eigen omgeving. Bekijk je eigen woonplaats eens alsof je tourist bent. Er gaat een wereld voor je open.
Vorig jaar ben ik in Zuid-Afrika geweest, dit jaar wordt het Texel. En het wordt een geweldige vakantie dat weet ik nu al.

ijsvogeltje
01-03-2010 om 22:22
Leuk!
Ook wij blijven deze zomer in Nederland, we gaan weer op fietsvakantie. Ik vind Nederland een geweldig vakantie- en fietsland, en onze kinderen ook.
We zijn met onze kinderen al in veel landen geweest, ook buiten Europa. Maar Nederland blijft óók erg leuk, het voelt ook helemaal niet als minder/gewoner dan verre bestemmingen.

Nasha 1st
01-03-2010 om 22:37
Ja nederland
afgelopen jaar zijn wij "vreemdgegaan" en naar Frankrijk gereden, 2 dagen vol files en zanikende kinderen.....En dan viel het weer ook nog tegen (ik bedoel, het leek erg op Hollands weer)....De jaren daarvoor hebben wij in Nederland prima weer gehad! Dit jaar blijven wij weer in gewoon hier en gaan naar Zeeland. Prachtige provincie ook....We hadden al Drenthe, Brabant en Texel gedaan.....Er zijn nog meer mooie provincies!

Puck
02-03-2010 om 08:49
Prima toeven in nederland
Voor de zomervakantie kiezen wij bijna altijd voor het buitenland, maar de andere vakanties trekken we er met de caravan in Nederland op uit. Als je wilt kun je dat net zo verrassend maken als het buitenland en zoals AMK al zegt: zelfs in je eigen woonomgeving kun je heel goed de toerist uithangen en leuke nieuwe dingen ontdekken. Dit jaar gaan we voor het eerst zonder camping voorag besproken te hebben op vakantie en we hebben al gezegd dat als het weer meewerkt we gewoon in NL blijven. Heb je al een idee waar je naar toe wilt en hoe je je vakantie wilt invullen?

Bastet
02-03-2010 om 14:46
Nou....
Ga nou niet naar een landal of centerparc huisje,nederland is zoveel leuker dan dat!!
Heb je al aan de wadden gedacht?Ik heb nog steeds heimwee naar Terschelling..
Bastet

reina
02-03-2010 om 17:29
Eiland-hoppen?
Dat lijkt me nou een keer leuk, eilandhoppen op de waddeneilanden! Ben vorige week op Amelanmds geweest, gewoon een klein huisje van particulieren,vlakbij het strand gehuurd, heerlijk!

Damajo@
02-03-2010 om 23:05
Huisje op camping?
Zelf zou ik eerder naar een huisje op een camping gaan. Vaak mooie plekken en veel sneller contact met andere kinderen, zwembad en activiteiten bij de hand.
Zelf vind ik de Achterhoek erg mooi.We hebben daar prachtige fietstochten gemaakt. Voordeel van Nederland: geen vermoeiende reis en je bent overal zo.
Damajo

Kaaskopje
03-03-2010 om 01:07
Amk
Vorig jaar ben ik naar Texel geweest, mag ik dan nu naar Zuid Afrika?

Kaaskopje
03-03-2010 om 01:12
Ik kijk nu streng!
Foske... hoe dúrf je te twijfelen of Nederland een geschikt vakantieland is!) Er is hier zoveel leuks te doen, echt. Ik heb nu het gevoel dat ik Nederland wel zo'n beetje ken, omdat ik overal wel ben geweest, maar dat is dus absoluut niet waar. Er zijn nog vele plaatsen en plekken die ik niet gezien heb. Vakantie is niet persé leuk omdat het ver is.

Heirthe
03-03-2010 om 10:24
Kaaskopje
Dat ben ik zeker met je eens, ik vind Nederland ook heel mooi. Alleen wij gaan alleen voor de kortere vakanties in Nederland op vakantie maar nu dus de zomervakantie. Ben bang dat dat dan tegenvalt maar zo te horen is dat bij jullie niet zo. Ik wil in het buitenland ook nog zo veel zien en doen en we zijn nog niet verder gekomen dan Frankrijk haha.
Ga me maar eens orienteren op particuliere vakantiehuisjes, maar veel leuke zitten ook al weer vol hoor.

jippa
03-03-2010 om 17:06
Saai
Tja, Nederland is een mooi land en ideaal om te fietsen, maar ik vind het toch wel saai dat je dezelfde winkels hebt en hetzelfde eten en zo. Even over de grens vind ik dan toch gewoon wat meer vakantiegevoel geven. Laatst zaten we 10 km over de grens, maar dat geeft me echt een andere gevoel.

Nasha 1st
03-03-2010 om 17:29
Welnee jippa!
in sommige delen van het land hebben ze nog een SPAR! Die heb ik hier niet hoor! Wat een avontuur....

Puck
03-03-2010 om 17:40
En jippa
Bij de grootste Jumbo van Nederland kreeg ik bijna een Frans hypermarché gevoel.

Polly Shearman
03-03-2010 om 22:29
Ga fietsen
ik heb al vele vakanties in nederland gevierd! en ik kan je vooral de fiets aanradan als vervoersmiddel.
Karretje erachter, tent mee, klaar!!
al ben je dan maar 20 km van je huis af, dat is pas vakantie gevoel.. fiets van camping naar camping en je ziet nederland !!! vooral het oosten vind ik prettig fietsen, lang leven nederland!!
ik huil dikke tranen want mijn mannen willen niet meer met me mee! misschien moet ik maar gewoon alleen gaan!
greot, polly

pilsje
03-03-2010 om 23:48
Polly
ik ga wel met jou mee hoor, hoef je niet meer te huilen
Serieus, lijkt mij hartstikke leuk hoor wat jij beschrijft. Nederland is prachtig, zelfs het weer is prachtig, het is alleen niet altijd zo fijn.
Ik geloof vast dat Nederland de mooiste wolkenpartijen en variaties daarin op aarde heeft. Onze schilders zijn er wereldberoemd door geworden. Dat er ook vaak regen uit valt, tja dat moeten we maar voor lief nemen, dat is niet anders helaas.

Puck
04-03-2010 om 09:32
Dat vind ik nu een mooie uitspraak pilsje
"zelfs het weer is prachtig, het is alleen niet altijd zo fijn"
Heel treffend gezegd. Ook ik kan erg genieten van de mooie wolkenpartijen, zeker bij ons in de polder (al deden die van afgelopen zomer in Frankrijk er niet voor onder).
En Polly, ik fiets ook wel mee.

Moppeke
04-03-2010 om 09:32
Heerlijk in eigen land!
Al gaan wij naar het buitenland, NL is zeker de moeite waard.
Vorig jaar zomer heb ik met mijn dochter een week in een tent gezeten op een camping niet ver van huis. Manlief moest alweer werken. Heerlijk was het.
En ik ben nog steeds groot fan van Zuid Limburg. Daar komen we geregeld, voor een weekendje. Maar hebben er in het verleden ook veel vakanties beleefd op campings. Heerlijk is het daar. Wat dat betreft ben ik in het verkeerde deel van NL geboren, ik ruil die gooise kak zo in

jippa
04-03-2010 om 10:44
Niet saai dus...
Ah, hele andere supermarkten, wat een avontuur! Dat loop ik dan allemaal mis
Even serieus, fietsen in Nederland is onovertroffen (als het weer meezit), Zeeland is heel mooi dat vind ik ook allemaal, en een keertje hier blijven OK, maar ik vind het buitenlandgevoel toch te belangrijk. En bergen zien!!!!

Polly Shearman
04-03-2010 om 11:02
Je moet gaan fietsen als ik het zeg whahaha
Wij hebben werkelijk nog nooit slecht weer in nederland gehad. Precies als wij gaan is het prachtig weer, droog, zonnig en warm.
De eerste keer dat we gingen fietsen was oudste 3 en middelste 1 en jongste natuurlijk nog lang niet geboren,
we hebben toen 2 weken gefietst, van zuid naar noord en toen in 3 uur met de trein terug! dat was echt vreselijk, die trein doen we nooit meer.
Dus 2 jaar later ( daar tussendoor kreeg ik een hernia) met een 5 jarige en 3 jarige 3 weken rondje nederland gedaan, alle provincies gehad behalve limburg in 3 weken 1000 km gefietst.. zaligheid.
Jaar daarna gingen we verbouwen, jaar daarna lag ik te bevallen, en het jaar daarna hebben we gewoon in nederland gekampeerd, dus zonder fiets... mijn mannen wilde niet meer mee!!
zo jammer, want de vrijheid en dat je smorgens niet weet waar savonds je tent staat is zoooo geweldig!
en helemaal back to basic, want zoveel kan er niet mee op je fiets!
dus foske! ga fietsen!

ijsvogeltje
04-03-2010 om 11:21
Precies, ga fietsen!
Wij zijn ook fietsvakantie-liefhebbers, dus ik sluit mij helemaal aan bij Polly: ga fietsen! Voor wat inspiratie zie www.fietsenmetkinderen.info. Met oa ook veel reisverslagen van fietsvakanties in Nederland.
En Jippa: echt, doe nu niet alsof de kans op regen nu zoveel groter is dan in andere landen. Overal is het een kwestie van geluk of pech hebben. Wij hebben prachtig weer tijdens Nederlandse vakanties gehad, maar bar en boos weer in bijvoorbeeld Slovenië (terwijl die kans op regen volgens de statistieken 0 was). Punt is dat we bij iedere zomerse bui in Nederland direct verzuchten: 'zie je wel!'. En in Frankrijk denken we: 'regen, nou dat wordt dan een mooie museumdag'.

egberdien
04-03-2010 om 15:20
Ook fietsen!
Wij zijn ook heerlijk op fiestvakantie geweest in Nederland, en net over de grens in Duitsland, super! Maar mijn man wil nu niet meer... Fietsen in de regen hebben we wel gedaan, en dat went ook wel. Op de fiets zie je heel veel van het land.

pilsje
04-03-2010 om 15:24
Nou pelle...
Ik ben anders de afgelopen weken verdomd vaak natgeregend op de fiets, een paar keer zelfs 2x op 1 dag, maar daar zeur ik niet over hoor (ik vermeld het alleen even
Ik weet ook wel dat het best meevalt me die regenkans als je naar buiten wilt/gaat, maar je kunt uiteraard geen vergelijk trekken met landen als spanje, Italië, Griekenland etc.

Polly Shearman
04-03-2010 om 16:45
In de regen fietsen
wij hadden altijd warm weer, dus als er al eens een buitje viel dan noemde wij dat altijd: gratis douchen!!
ahahaha

jippa
04-03-2010 om 22:27
IJsvogeltje
Ik heb het over het weer, niet alleen de regenkans. Ik heb veel fietsvakanties gedaan in mijn leven en vooral in Frankrijk veel regen gehad. Maar je denkt toch niet seieus dat het weer in Italie en Portugal gelijk is aan dat in Nederland?
Natuurlijk kun je mazzel hebben, maar ook pech. En ik houd vooral van echt lekker warm weer ( boven de 25 graden) dat scheelt ook.