Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vriendin

Vriendin

27-12-2017 om 01:20

Zon

Na veel koop-, verkoop- en verhuisperikelen zijn vriend en ik erg hard toe aan wat rust, warmte en zon. Half maart kunnen we weg, voor een dag of 10. Google zegt Egypte en Kaapverdië maar misschien zijn er hier mensen met een mooie tip.
We willen gewoon plat op het strand/bij het zwembad. Cultuur en activiteiten komen wel een andere vakantie weer. Niet te lang vliegen want dat loont niet als je maar 10 dagen hebt. De belangrijkste eis is dat het warm en zonnig is. Verder maakt het niet uit.
Iemand?
p.s. Voor wie het nog weet, het huis is verkocht

Vriendin

Vriendin

27-12-2017 om 11:54

Geboekt

Vriendje is nog erger toe aan vakantie dan ik dacht want hij heeft al geboekt
We gaan in maart naar Hurghada, Citadel Azur Resort. Nou ben ik lang geleden een keer naar Miami gevlogen maar dat is 15 jaar geleden ofzo. Vriend heeft al vaker gevlogen dus ik hobbel wel achter hem aan maar toch, iemand tips/dingen waar ik aan moet denken mbt vliegen of Egypte?
Zo en dan ga ik nu even laten inzinken dat ik naar Egypte ga. Wauw.

De wraak van Montezuma

https://www.travelmarker.nl/bestemmingen/afrika/egypte/tips/gezondheid.htm

"In Egypte krijgen de meeste mensen vroeg of laat met de wraak van Montezuma te maken".

De meeste hotels hebben dan ook medicijnen daartegen in de la.
Het beste is om dat te voorkomen door, helaas, niets van de straat aan te schaffen, alleen gekookt water te nemen behalve uit een goed merk fles. En bestrijden met cola en soep.

Neem zelf schoonmaakdoekjes mee.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-12-2017 om 13:37

Oh jee

Wat vind je daar dan van, dat hij zonder overleg heeft geboekt en ook nog naar Egypte? Ik zou daar niet heen willen, al roepen nog zoveel mensen dat het er heus heel veilig is in de resorts.

Wij zijn net terug

Snorkel mee,waterschoentjes kopen en genieten.
Fles water krijg je op je kamer en die gebruik je dus overal voor. Ook voor t tandenpoetsen bv.
Met vliegen, lees even goed de instructies, je mag geen flesjes met vloeistof meenemen maar wel een leeg flesje wat je na de paspoortcontroles gewoon kunt vullen bij een tappunt. Zorg dat je op tijd bent want t duurt best lang al die controles. Wij hadden nu tijd over maar vorig jaar waren we maar net op tijd,ook buiten t seizoen.
Neem je geld voor het Visum gepast meeen een pen. Je moet nml een paar keer een formulier invullen, de 1e in t vliegtuig heen en de 2e bij t vliegveld in Egypte als je weer vertrekt.
In egypte wordt je ook nog vaak gecontroleerd,als je weer vertrekt moet je zelfs je schoenen bij t vliegveld uitdoen voor je grondig gefouilleerd wordt. Zorg dat er niets in je zakken zit. Vest etc moet ook uit.
De transfer naar t hotel is niet zo lang. Half uurtje.

tante Sidonia

tante Sidonia

27-12-2017 om 16:50

vriendin

is dat gebruikelijk binnen jullie relatie dat een van de twee iets boekt, zonder overleg??
Je mag jezelf trouwens gelukkig prijzen dat je na een verhuizing en verkoop en koop huis blijkbaar nog geld en vakantiedagen zat hebt om zo'n decadente vakantie te boeken!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-12-2017 om 17:09

Nou zeg

Wat een zure reacties!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-12-2017 om 17:14

Dendy

Mijne was niet zuur bedoeld hoor! Maar ik zou op zijn zachtst gezegd helemaal not amused zijn als mijn partner zonder overleg boekt naar Egypte. Zal hij ook niet doen want het staat op mijn no go lijst, maar sowieso kiezen we de bestemming in overleg. Zelfs als hij betaalt, wat bij deze forummer ook wel zo zal zijn.

Reisadvies.

Laat je gegevens achter bij buitenlandse zaken.
Egypte zelf ga je niets van zien. Het advies is in dat resort blijven en idd bij dat zwembad hangen.

Ik ben niet zuur, vindt het ook niet decadent zo'n reis, maar nu naar Egypte? Nope.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/egypte

Pennestreek

Pennestreek

27-12-2017 om 23:49

Dat reisadvies

zal wel de reden zijn dat het heel betaalbaar is nu. Ik zou het heel leuk vinden als man een reisje boekt als complete verrassing (heeft hij ook wel eens gedaan) maar als je samen op zoek bent naar een leuke bestemming, nee, dan zou ik verwachten dat hij eerst overlegt over bestemming en moment en verblijfplaats.

Dat gezegd hebbende, ik hoop dat jullie een heel lekkere en welverdiende vakantie hebben samen. En kom veilig terug!

Vriendin

Vriendin

28-12-2017 om 01:10

Overleg

Uiteraard heeft de vriend overlegd. Gisteravond begon hij over een vakantie en wat ik daarvan vond. Mijn reactie was dat ik dat leuk zou vinden en dat het mij niets uitmaakt waar we naar toe gaan. Er zijn heel veel plaatsen waar ik nog niet geweest ben en eigenlijk vind ik alles leuk. Ik moet alleen een paspoort en opvang voor de hond regelen. Hij heeft de periode aangegeven waar hij aan dacht en ik heb gekeken of ik dan kan. Vanmorgen heeft hij gebeld wat de exacte spelling van mijn voornamen is en gezegd dat het Egypte wordt. Klaar.

Ik ben niet zo'n vakantieganger dus ik weet niet of zo'n reis decadent is. Ik kan het er niet aan uitgeven, dat merkte ook iemand op. Mijn vriend betaalt alles. Als het naar mijn beurs ging bleven we op de bank tv kijken maar hij wil van alles en kan het zich permitteren. Ik kan alleen maar heel trots zijn op iemand die zo hard gewerkt heeft dat hij nu zoveel verdiend dat hij een huis kan kopen, er een nieuwe keuken in kan zetten, een huis verkopen, kan verhuizen én op vakantie gaan. Zeker omdat ik weet waar hij vandaan komt. Is dat decadent? Niet iedereen krijgt wat hij verdient en dat vind ik oprecht erg jammer maar deze man heeft zich zo enorm opgewerkt door onder andere jarenlang een zware studie te volgen, dat hij gewoon verdiend wat hij nu heeft.
En hij is vrijgevig, tegenover mij en voor andere mensen. Hij zit niet op z'n geld

En nu ik verantwoording over mijn decadente reis heb afgelegd weer over waar deze draad eigenlijk over zou moeten gaan
De tips.
De wraak van Montezuma klinkt wel heel eng. Maar ik ga heel goed opletten dat ik niks eet of drink wat niet verpakt of gekookt is want ik kwakkel deze winter, dat is niet meer normaal. Ik zit nu al anderhalve maand met een kou die niet weg wil bijvoorbeeld. Dus mijn weerstand is niet zo best en ik wil niet ziek op de kamer liggen met buiten zon, warmte en zwemwater
Ik ga die vliegtuigdingen eens opzoeken want ik zit met mijn lenzenvloeistof. Wat ik vanmiddag wel al gedaan heb is kijken wat de regels zijn voor mijn medicijnen (dexamfetamine). Dat viel me niet mee, dat wordt een hoop gedoe. Helaas kan ik niet zonder.
Verder leeg drinkflesje, schoonmaakdoekjes, waterschoenen en snorkel, geld, pen, kleren en schoenen die makkelijk uit kunnen en ik ga eens kijken wat dat met Buitenlandse Zaken is.

Dank allemaal voor de hulp en de lieve wensen. Ik ben zeker van plan om heelhuids terug te komen Ergens in april komt de nieuwe keuken en ik kan niet wachten om al die leuke gadgets, denk kokend water kraan, uit te proberen.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2017 om 01:17

Reisadvies

Ik deel de zorgen van de anderen wel, maar het is aan een ieder om zelf de afweging te maken om wel of niet te gaan. Ik lees dat het gebied goed in de gaten gehouden wordt. Aan een kant een prettig idee natuurlijk, aan de andere kant wordt je zo wel erg met je neus op een minder ontspannen situatie gedrukt. Neem de adviezen in onderstaande link ter harte alsjeblieft.

http://www.vakantiereizenegypte.nl/reisadvies-egypte/

Reisadvies

T reisadvies is de laatste jaren niet veranderd. Wij waren er al eerder geweest voor alle ontwikkelingen en toen was er ook overal militaire politie op straat en rondom hotels. Dat is daar veel meer gewoon dan hier.
Mijn nichtje was v d zomer in Spanje bij de aanslag, gelukkig niets overkomen,wel veel gezien,maar dat verwacht je ook niet. Toch ging iedereen wel meteen weer naar Spanje,Parijs en Londen etc terwijl daar ook veel gebeurt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-12-2017 om 11:43

Voorzichtig

Ik ben misschien wat aan de achterdochtige kant, maar ik vind het toch wat apart gegaan. Pas goed op jezelf, zowel in de relatie als in Egypte. Als je op het resort blijft wordt het vast heerlijk, zon zee strand. Veel plezier!

Bo

Bo

28-12-2017 om 12:14

ach

Zij heeft haar wensen kenbaar gemaakt en hij heeft geboekt, dat is toch lief? Een all-in reis naar Egypte decadent? Dat zijn de goedkopere vliegvakanties, niets decadent aan hoor.

Ik zou er persoonlijk niet heen willen, maar ik heb echte decadente wensen.
Ik zou zeggen: geniet ervan, het wordt vast heel erg leuk!

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2017 om 13:18

Phryne

Mijn indruk is dat je het mannelijke partnersoort sowieso wat minder hoog hebt zitten en wantrouwt . Ik denk dat je je achterdochtknop uit mag zetten. Soms is een spontane actie niet meer dan... een spontane actie.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-12-2017 om 13:56

Kaaskopje

Nee toch? Ik ben heus (zeker) geen mannenhater, en doortastendheid vind ik juist een goede eigenschap. Andersom zou ik het ook zo doen, op eigen houtje een reis boeken na summier overleg, zeker als ik betaal. Je kunt me dus wel betichten van het meten met twee maten Ik zou iemand echter nooit zonder expliciete instemming meenemen naar Egypte of Turkije. Maar ja, misschien loop je tegenwoordig in Parijs of Londen wel meer gevaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2017 om 16:12

Phryne

Nee, mannenhater gaat mij ook te ver, maar je kunt goed zonder, laat ik het zo zeggen .

Ik zou zelf ook niet naar het Midden-Oosten gaan momenteel. Misschien totaal onterecht, maar ik ben liever te voorzichtig.

Vriendin

Vriendin

29-12-2017 om 07:39

Phryne

Je bent lief, ik waardeer je bezorgdheid Ik ben wat mensen vertrouwen betreft enorm op de koffie gekomen en was met deze man heel terughoudend en wantrouwend. Ik had ook nog heel wat issues in het begin en ik ben sowieso een moeilijk mens. Hij heeft het zwaar gehad maar bleef. Eigenlijk bizar nu ik er goed over nadenk. Moet hem toch eens vragen waarom hij dat allemaal heeft uitgehouden. Ik zou allang zijn opgestapt Maar wat ik wilde zeggen, ik denk echt dat dit exemplaar ok is. Zijn soortgenoten overwegend niet maar na 3 jaar denk ik dat ik dat over hem wel kan zeggen.

We waren vorig jaar in Antwerpen bij Night of the Proms. Dat jaar waren er drie aanslagen geweest dus daar was wel wat spanning. Het geeft een aparte sfeer al die agenten/militairen met machinegeweren en de controle bij de ingang. Maar ik had er geen last van, ik ben niet bang uitgevallen. Ik ben een enorme stresskip die helemaal van de leg is door alles wat ik moet regelen en doen van te voren maar ik maak me over veiligheid dan weer totaal geen zorgen. De kans om te sterven bij een terroristische aanslag is iets minder dan 1 op 1 miljoen in West-Europa dan. Die kans zal oplopen als je naar Egypte gaat maar is toch nog steeds klein. Verder denk ik dat Egypte zuinig is op z'n toeristen en voor een goede beveiliging zorgt. Zolang er geen negatief reisadvies is denk ik dat het kan.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2017 om 09:16

Zon

Je hebt ook wel gelijk hoor, wat betreft het risico. Man zei ook gewoon te gaan als hij een zonvakantie zou ambiëren. We hadden het erover en ik zei dat ik het misschien prettiger zou vinden om bij een familie thuis te logeren, omdat die mensen precies weten wat wel en niet verantwoord is, maar goed, zo'n familie moet je dan wel kennen .

Even een zijstraatje... Mijn dochter is afgelopen jaar naar Californië geweest. Sinds ze terug in Nederland is, de ene enorme natuurbrand na de andere. Ze is ook naar Mallorca geweest, natuurbrand... Ik heb haar geappt dat ze volgend jaar naar Lanzarote moet gaan. Als ze dit effect op die streken heeft....oeioei.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.