Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-10-2017 om 11:57

Zon en warmte in januari

Waar moet je heen als je zon en warmte (toch wel minimaal 25 graden) wilt in januari? Ik had gekeken naar de Canarische eilanden en Marokko, maar daar is de maximum temperatuur dan 20 graden volgens de statistieken, net te koud om ook echt te gaan zwemmen en zonnen.
Als ideale bestemming via Google kwam ik Gambia en Kaapverdië tegen. Daar heb ik me nooit in verdiept maar zijn dat niet een beetje 'foute' bestemmingen i.v.m. sekstoerisme (door vrouwen)? En het zijn natuurlijk echt derdewereldlanden. Dubai kan ook nog, maar daar komt mijn vriend al regelmatig en mij trekt het niet zo. Andere bestemmingen zijn minimaal 10 uur vliegen, en dat vind ik voor een week teveel, en ik ben sowieso geen liefhebber van vliegreizen.
Hebben jullie ideeën die ik nog niet heb gevonden?

bieb63

bieb63

29-10-2017 om 12:44

Tja

Je houdt niet van vliegen, maar wil minimaal 25 gr in januari... Ik denk dat je er dan niet echt aan ontkomt om dan een eind te moeten vliegen. Hawaii? Mexico? Tailand/Vietnam enz?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2017 om 15:25

Zuid Afrika

Ik ben midden in de zomer geboren, dat blijf ik grappig vinden

Sowieso ver vliegen.

In Januari is het overal in Europa winter, dus 25 gr. gaat niet lukken.

Of lekker een welness weekend, wel dichtbij en je bent verzekerd van warmte

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-10-2017 om 20:56

Dus...

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn met ervaring in Gambia of Kaapverdië. Het wordt mijn eerste echte vakantie zonder kinderen sinds 15 jaar, dus ik wil gewoon zon onder een parasol
Zuid-Afrika staat hoog op mijn lijstje voor als ik een keer twee weken weg kan zonder kinderen, maar daar wil ik dan rondreizen.

Schoonzus is vorig jaar

Naar Kaapverdië geweest met zoon van 19 ( man en andere zoon houden niet van zon) en vond het een fijne vakantie. Was ook voor t eerst dat ze gingen vliegen en t is ze daar goed bevallen.
Ik wil ook nog een keer daar naar toe,man wilde nu graag naar Egypte en daar gaan we nu begin december naar toe.

Bosbes

Bosbes

29-10-2017 om 23:17

wel lekker maar misschien niet onder de parasol

Als het niet te ver moet zijn maar wel lekker, kun je vrees ik niet gegarandeerd onder de parasol en/of aan het strand e.d.
Maar toch heel erg lekker, maar niet gegarandeerd: Zuid-Spanje (prachtige steden! Sevilla/Malaga/Cordoba) of Zuidelijk Portugal. Of toch Marokko.
In Spanje en Marokko ben ik allebei in de kerstvakantie geweest en beide keren veel zon, die ook warm voelde, en tussen de pakweg 20 en 25 graden. Heel leuk en vrolijk en zomers-achtig. In Spanje overal mandarijnen, tijd en rust om veel te zien en rond te slenteren.
Marokko (veel langer geleden) was gewoon sprookjesachtig en bijzonder (Marrakech waren we toen vooral).

Maar ook weer niet dat strand, denk ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2017 om 15:58

Phryne (Zuid Afrika)

dan zou ik echt even door sparen en er 3 of zelfs 4 weken van maken.

Kapie

Kapie

06-11-2017 om 23:41

Kennis

Kennis van me is net een werk naar Kaap Verdie geweest, Sal.
Klein eiland, heerlijk weer, lekker eten. Is puur voor strand en ontspanning gegaan, slechts wat kleine uitstapjes gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.