Vakantie en uitjes

Sinilind
01-09-2012 om 22:15
Zuid-spanje in herfst vakantie?
Tijdens mijn vakantie wil ik altijd een mix van natuur en cultuur. In oktober krijg ik een vervroegde verjaardag-kerst cadeau van mijn Pa en wil een weekje weg met zoon. Ik hoop dat Zuid Spanje mij kan bieden waar ik naar verlang: zon (veel) en droog weer, en de mogelijkheid om lekker buiten te zitten ( strand niet noodzakelijk maar meer het idee van paar uurtjes buiten lezen met Tsjirt), musea of mooie gebouwen, lekker eten. Ben een keer naar Corfu gegaan in oktober maar het weer was nat en fris. Wie weet raad?
Sinilind

Manda Rijn
01-09-2012 om 23:28
Geen idee
maar wij zijn wel eens in oktober in Sicilie geweest wat echt heerlijk was, we hebben zelfs gezwommen. De sicilianen liepen toen al met wintertruien rond maar het was echt heerlijk weer.

amk
02-09-2012 om 08:26
Andalusie
vliegen op malaga, en dan een auto huren en zelf rondtrekken hotels zelf boeken met bookings.com. Vorig jaar gedaan.
Nerja, Granada, Ronda, La Linea de Conception (Gibraltar) en toen nog een paar dagen strand in Torremolinos.
Ik zou het zo weer doen in die periode. Niet te warm, maar warm genoeg voor strand.

Ella2007
02-09-2012 om 09:45
Ervaring
In oktober nog heerlijk weer gehad in Zuid Spanje. Ik vond het niet aangenaam genoeg voor het strand, om te liggen in ieder geval (frisser windje) , maar nu ben ik toch niet zo'n wentelteefje. Prima voor cultuur, natuur, terras, sightseeing, en wat dat betreft vind ik zuid Spanje geweldig. Zoveel te zien en te doen, zulke mooie steden en dorpjes. Autootje huren en gaan. Vele plezier ! Sevilla niet vergeten , Granada als je kaarten kan krijgen voor het Alhambra, via internet vt voren bestellen, en Malaga zelf is ook prachtig. Dorpjes Mijas en Ronda zijn ook erg leuk.

Ella2007
02-09-2012 om 09:48
Zoon tarifa
Voor je zoon is een tripje naar Tarifa misschien ook leuk. Grootste surfparadijs van Europa.

gonniegans
02-09-2012 om 13:46
Gaan!
Zuid Spanje is heerlijk rond die tijd. Dan bedoel ik echt het zuiden, dus idd vliegen op Malaga. De omgeving is bijzonder mooi. Huur een auto en doe een rondje Granada, Cordoba, Sevilla, Tarifa, Gibraltar, Ronda, en paar daagjes strand op Marbella.
Ik hoop niet dat je gebonden bent aan de herfstvakantie want tickets zijn die week erg duur. Wij hebben onlangs geboekt, vandaar dat ik het weet. Als je flexibel bent kan je voordelig via Weeze of Charleroi. Mijn ouders hebben er een appartement dus ik kom er elk jaar.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dorry1
03-09-2012 om 22:36
Leuke voordelige huisjes
Ik boek graag via een britse site en britten hebben veel pied a terres in spanje dus ik denk dat je veel te kiezen hebt op www.ownersdirect.co.uk
Prettig geprijsd en lekker compleet ingericht.
Dorry
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.