Vakantie en uitjes

Nikus
18-07-2011 om 08:36
Zuidfrankrijk
Dit jaar gaan we voor het eerst met de caravan naar zuid Frankrijk. En wel naar de streek Languedoc Roussilon. We vinden het best spannend na de mislukte vakantie van vorig jaar. Toen stonden we op Bella Italia en hebben het echt vreselijk gevonden. Wij zullen ook niet snel meer naar een camping in Italie gaan. (we hebben daar menig camoing bekeken omdat we graag van BI afwilden.
Hoe is het eigenlijk in Frankrijk, kunnen we daar net zulke taferelen verwachten als bij het Garda meer?

an mien
18-07-2011 om 13:24
Waar?
Waar ga je heen en naar welke camping de languedoc is best groot. En wat is je zo tegengevallen in italie?
An mien
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nikus
18-07-2011 om 15:00
Camping
We gaan nu naar een kleine camping in de Pyreneeën oriental.
Waar ik op doelde waren de friet van piet, en de wagonladingen Nederlanders. Bella Italia is een gigantische camping met zeer krappe plekken en veel mensen die er al tig jaren komen.

purk
18-07-2011 om 15:25
Nikus
friet van piet zal wel meevallen, maar ook in dit gebied in Frankrijk heb je megacampings vol met wagonladingen Nederlanders. Meestal zijn de kampeerplaatsen wel iets groter dan in Italië. Dat land staat volgens mij bekend om de krappe plekken.
Heeft de website van de camping en www.camping-frankrijk.nl je al niet wat informatie opgeleverd?
groetjes van Purk

vlinder72
18-07-2011 om 16:07
Je kan er zo weinig over zeggen
Wij hebben twee jaar geleden een prima vakantie gehad in Bella Italia. Wij stonden ergens achteraf. Geen last gehad van medegasten. Voor ons is een camping een uitvalsbasis en daarvoor is deze camping prima geschikt. Grote winkel. Groot zwembad. En veel te doen in de omgeving (Venetie, Verona, Sirmione, rondje Gardameer)
AFgelopen jaar stonden wij op een kleine spaanse camping. Nauwelijks Nederlanders. Wel heel veel Spanjaarden. En een herrie op die camping. Kinderen die toch heel laat over de camping liepen. Kinderen op fietsjes die rakelings langs auto's reden. Barbecueen in groepsverband tot diep in de nacht. Verder een prima vakantie gehad maar het was even wennen.
Of wat dacht je van een camping in Frankrijk waar wij tussen de vaste stacaravans van fransen stonden. Tussen de bloemperkjes. Hartstikke doods door de week. Ontzettend druk in het weekend.
Er valt zo weinig van te voren te zeggen. Alles staat of valt met je mede camping genoten, de ligplek, de camping en je eigen verwachtingen.
Wij verwachten gewoon niet zoveel. En gaan bijna dagelijks iets doen. Dan maakt de camping natuurlijk ook niet zoveel uit. Als er maar een zwembad(je) is aan het eind van de dag af te koelen. En verder vinden wij een winkel fijn en afhaalmaaltijden.

Manda Rijn
18-07-2011 om 16:26
Veel zoeken
ik heb geloof ik alle 3 en 2 sterrencampings in zuidelijk frankrijk onder de loep genomen en op alles aan wensen en eisen getoetst, ik denk dat ik meer uren daar mee bezig ben geweest dan dat we er straks zitten. En dan komt er van zelf uit al die honderden campings die zeer goed scoren op zoover.nl en camping-frankrijk een rijtje geschikte boven drijven. En op dezelfde controlefreakerige manier bepaal ik de route en 2 overnachten.

Nikus
18-07-2011 om 17:23
Vlinder
Wij hadden een hele krappe plek van ongeveer 85 vierkante meter, op de hoek aan de doorgaansweg naar het meer. We konden niet kiezen omdat er geen plekken vrij waren ondanks onze reservering via suncamp. Wij vonden het er echt heel verschrikkelijk.
Natuurlijk zijn wij ook veel weggeweest, Milaan, Verona Sirmione, Venetie, rondje Gardameer en zelfs Genova is gezien door ons. Maar voor een uitvalsbasis is deze camping veel te duur. Wij vinden het niet echt geslaagd, dit n tegenstelling tot veel anderen. Die zweren erbij en dat mag.

Nikus
18-07-2011 om 17:36
Manda en purk
we hebben nu inderdaad een kleinschalige driesterren camping dus dat komt goed. Waar ik banger voor ben is de massa aan nederlanders in de omgeving. In Italië waren meer Nederlanders dan italianen.
We hebben inderdaad de asci gids uitgeplozen. We zullen zien, ik ben snel tevreden als er maar geen piet van friet is.

Wilgenkatje-
19-07-2011 om 08:11
Gejat voor nikus
van Primavera:
'Verbod op Nederlanders.
ROME - Wie 's zomers in het plaatsje Marina di Montepinolo aankomt zal daar tot zijn stomme verbazing een nieuw bord aantreffen: Een rond bord met rode rand, met binnenin een nederlandse vlag op witte achtergond met een zwart kruis erdoor. Om alle twijfel weg te nemen is er nog een wit bordje met zwarte letters als onderschrift waarop staat: Verboden voor Nederlanders.
Gewapend met haar dubbele nationaliteit besloot onze verslaggeefster op onderzoek uit te gaan. Ondanks het dreigende bord bleken de inwoners van M. di M. zeer bereid te zijn tot een praatje waarin zij de redenen van deze ongebruikelijke keus uitlegden;
Aanvankelijk waren ze blij met artikel in het nederlandse magazine Viva Italia, waarin het pitoreske badplaatsje als mooiste vakantiebestemming van 2006 werd aangemerkt. Helaas bemerkten ze al snel dat deze pubbliciteit ook zijn keerzijde bleek te hebben.
Zoals ieder jaar wordt M. di M. van mei t/m settember overspoeld met gele nummerborden die blindelings hun TomTom volgend het autovrije centrum en de wandelboulevards onveilig maken. "Ze zien onze verkeersborden niet eens" snuift verkeersagent Mario, "zelfs met knipperende lichten, wegversmallingen en hefbomen rijden ze gewoon door, hun blik oneindig op de TomTom gericht".
De nederlandse toerist blijkt de plaatselijke normen en waarden niet te willen respecteren. De kerk met nog oud-romeinse kapel wordt in badkleding bezocht, de opbrengsten van de betaalde parkeerzones neemt danig af door allerhande vreemdsoortige waardeloze munten die na deze invasie uit de parkeerautomaten opduiken en de stranden voor het plaatselijke natuurreservaat worden omgeploegd voor het vertier.
"Zand = graven denken de meeste nederlanders" klaagt Dulino, parkwachter, "en als ik er iets van zeg doen ze net alsof ze me niet verstaan".
Nederlanders blijken verder erg aanwezige toeristen te zijn. Ondanks het luidde geklaag over de hitte volharden zij erin om op het heetst van de dag activiteiten in de zon te gaan doen, waarbij zij de gebruikelijke middagrust van de bewoners verstoren. Op het moment dat het tijd is om naar het strand te gaan, willen ze eten en als het etenstijd is willen ze de kinderen naar bed.
Hoteleigenaresse Somina Sette heeft helemaal niets tegen Nederlanders, maar het lukt haar niet om een kamer te verhuren als de potentiële klanten horen dat de buren Nederlanders zullen zijn. Ze kan zich dat wel voorstellen:"Ga je lekker op vakantie om bij te komen, blijkt er in de kamer naast je een Nederlands gezin te vertoeven.'s Avonds kun je niet eens meer op je eigen balkon van het uitzicht genieten omdat ze klagen dat je met je gesprek hun kinderen uit de slaap zou houden en 's ochtends kun je niet uitslapen omdat die kinderen al om zes uur de wereld laten weten dat ze wakker zijn. Weg relaxte vakantie..."
"Het is geen discriminatie" verklaart de burgemeester Siors Pasquino van Monte Pinolo van wiens gemeente M. di M. deel uitmaakt. "We zijn van mening dat Marina geen badplaats is voor Nederlanders. Je kunt ze nou eenmaal niet voorschrijven hoe ze zich moeten gedragen en hoe ze hun kinderen moeten opvoeden, maar we kregen wel veel klachten van andere toeristen dat ze onbeleeft en egoistisch zijn."
Voor een eventuele gerechtelijke vervolging is de burgermeester niet bang:" zolang het in andere Europese landen geoorloofd is om groepen mensen wegens hun leeftijd te weren, omdat die groep gemiddeld geen gepast gedrag vertoont, mogen wij groepen mensen wegens hun nationaliteit weren, als die zich gemiddeld ongepast gedragen."
Sinds het verbod gaat het M. di M. weer voor de wind. De rust is wedergekeerd en toch zitten ze het hele jaar vol omdat met name aziatische toeristen graag wat extra's betalen voor een onverstoorde vakantie aan zee onder de eeuwenoude wilde pijnboompitbomen.
De gemeenteraad overweegt om het verbod voor Britten en Duitsers uit te breiden.
Van uw verslaggeefster.'
Goeie vakantie hoor!!

Nikus
19-07-2011 om 08:17
Hahaha leuk begin van de dag
Ik zit echt te schateren achter de pc. Wat een vrolijkheid op de vroege ochtend, zo wil ik vaker wakker worden.

Chris35
19-07-2011 om 14:21
Reactie
Wat een prachtig verhaal idd! Ik had er geen idee van dat er zo tegen ons Hollanders aan wordt gekeken (kromme zin....?).
Ik heb iig nooit noemenswaardige last van Nederlanders op mijn vakantiestek. Niet in Frankrijk, zijn net terug uit Languedoc-Roussillon, niet in andere landen.
Ik bemoei me gewoon niet zo met anderen en vier gewoon vakantie. Misschien dan altijd geluk gehad?

oregano
21-07-2011 om 19:22
Manda, alweer een en al herkenning o.t
Net als bij het draadje over het eten nu ook hier identiek, kennelijk ben ik net zo'n controle fanaat. Ik heb inderdaad ook bijna meer tijd doorgebracht met speuren naar de perfecte camping en chambre d'hote dan dat we er zijn ☺☺. Dus dan zijn de verwachtingen soms ook wat te hoog.

Manda Rijn
22-07-2011 om 09:33
Oregano
ja hier precies zo, ik heb beide campings en 1 b&b al in december geboekt ! Vorig jaar vonden we 1 camping niet zo leuk en dat wou ik absoluut voorkomen voor dit jaar, dus uren gezocht en vergeleken Op welke camping zitten jullie ?

Tijgeroog
22-07-2011 om 11:22
Manda
Ik wil (uiteraard ) ook altijd voorkomen dat we op een niet leuke camping zitten. Maar mijn aanpak is volkomen tegengesteld aan die van jou: Het uren zoeken en vergelijken ken ik wel, maar ik boek vervolgens niet. (we gaan trouwens met een eigen tent, dat scheelt, dan kun je altijd nog wel een plekje vinden) Als we op de geplande camping komen en het bevalt niet, dan trekken we weer verder (ik heb natuurlijk wel meer dan 1 leuke camping uitgezocht)
Mocht het weer tegenvallen, teveel regen of te koud, dan pakken we de boel ook in en gaan we ergens heen waar het weer beter is, Ik heb altijd wel een lijstje in m'n hoofd zitten met campings in andere gebieden waar ik nog wel een keer naartoe wil. En een campingboek in de auto. We hebben ook wel eens de avond voor vertrek besloten om ivm het weer naar een andere camping dan gepland te gaan.

Manda Rijn
22-07-2011 om 11:25
Tijgeroog
dat zou ik ook zo doen als we met een tent gingen, wij huren altijd een huisje of caravan.

oregano
22-07-2011 om 12:27
Uitgezochte camping
Wij gaan naar domaine le bohat en jullie? Wij gaan wel met een eigen tent en de suggestie van Tijgeroog lijkt mij ook wel wat, want bij ons is het natuurlijk ook wel tegengevallen...Maar ik ben dan weer zo dat ik bang ben dat we weggedrukt worden naast een lawaaierig toiletgebouw....Dus vandaar de reservering OP een plek..Maar ik hoop deze eigenschap nog te kunnen bijschaven ☺ en gewoon inderdaad naar de uitgezochte camping toe te gaan, bevalt hij niet dan een andere.

Nikus
22-07-2011 om 13:01
Uitpuilende caravankastjes
De koelkast gevuld, de stirjk weggewerkt. Klaar voor de start

oregano
22-07-2011 om 13:05
Nikus, bon voyage!
Wens jullie een fijne vakantie incl de gewenste taferelen ☺

Manda Rijn
22-07-2011 om 17:38
Oregano
wij gaan naar la Prade en Salendrinque, allebei in de buurt van de Cevennen.

oregano
22-07-2011 om 22:01
Manda,
Ziet er prachtig uit! Wij zijn een paar jaar geleden daar ook geweest, vlakbij, op domaine des merlanes in Molieres. Was ook een mooie camping, alleen wel een nederlandse enclave met een bepaalde beetje elitaire sfeer en dat vond ik wel wat minder..Maar prachtige grote plaatsen. Mooie omgeving daar!

Ellen
23-07-2011 om 12:10
Oregano en manda: vraagje
Zo'n overnachting wil ik ook wel! Mag ik vragen waar jullie die geboekt hebben? Ik ben aan het speuren en speuren maar het is me nog niet eens gelukt een camping te boeken laat staan die overnachting!
Wij rijden eigenlijk altijd aan een stuk door, maar omdat we dit jaar vrij zuidelijk willen (Provence; mits daar nog wat te boeken valt) lijkt me een overnachting een heerlijke luxe. Aangezien wij met 5 zijn zijn 2 kamers noodzakelijk. € 78 voor 2 kamers met ontbijt lijkt me prima te doen!
Groetjes en alvast een heerlijke vakantie toegewenst.
(Misschien zitten jullie al wel heerlijk in het zonnetje!)

Manda Rijn
23-07-2011 om 12:17
Ellen
nou dat is echt heel erg veel uren zoeken, vooral op zoover en dan zoeken tussen de b&b's maar ik geloof dat ik beide b&b via een andere site heb gevonden geen idee meer welke.
http://www.folie-a-deux.eu/00welkom.html?seizoen=l&taal=nl
en

Manda Rijn
23-07-2011 om 12:24
Oh en
wij houden van kleine simpele campings in de natuur aan een zwemrivier of meertje, een zwembad missen we niet, thuis zwemmnen we ook veel in de duinen. Ik wil verder niet meer dan 500 per week uitgeven aan die huuraccomodatie en dat lukt makkelijk. Eerder zaten we ook op een duurdere 4 sterren camping maar dat vinden we minder fijn dan een hele simpele natuurcamping.
Hier nog een kleine 2 weken voordat we gaan, ik heb er heel erg zin in.

oregano
23-07-2011 om 12:31
Ellen, site: www.toprural.nl
Daar zoek ik altijd in de buurt van het aantal kilometers waar we willen overnachten. Je kunt zoeken per land en gebied.
waar we nu overnachten is:
http://chambre-hotes-muriel.pagesperso-orange.fr/
Eerst zouden we hier: http://www.clatot.com/ maar we vertrekken een dag eerder, dus vandaar nu die andere.
Succes met boeken. Ben benieuwd wat het wordt!
Wij vertrekken as donderdag.

Aggie
24-07-2011 om 13:23
Voor manda: la prade
La prade in de Tarn bedoel je toch? Goed uitgezocht! ben ik vorig jaar geweest, ik vond hem fantastisch. grote plekken, veel lege ruimte om te rennen voor de kinderen, klein zwembadje om toch even af te koelen, en heel aardige eigenaren die 's avonds nog een simpele plat du jour verzorgen. wij hadden een tent van greencamp gehuurd toen, aanrader.
1 tip: op de een of andere manier komen vanaf een uur of 18 uur de plaatselijke wespen samen in de buurt van de speeltoestellen, dus dan is met blote voeten rondrennen geen goed idee meer.
groet Aggie

Manda Rijn
24-07-2011 om 20:32
Aggie
ja we hadden vorig jaar nog in een draadje het over de camping en ik heb hem geboekt. Dank voor je tip, ik zal er op gaan letten !

Nikus
25-07-2011 om 15:36
Aangekomen
Prachtige plek, kleine gemoedelijke camping en nu even regen maar verder heerlijk weer. Wat een verademing vergeleken met vorig jaar.
Voor ons geen Italië meer.

purk
25-07-2011 om 16:32
Lekker genieten nikus
klinkt prettig Nikus, gevonden wat jullie zochten. De soleil komt vast deze weken nog wel langs. Geniet van het heerlijke Franse leven. Stokbroodje met brie, lekkere croissantjes, wijntje erbij en gewoon lekker vakantie vieren!
groetjes van Purk