Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zwanger op vakantie naar Mauritius

Hallo,

In januari ben ik 15 weken zwanger en ga ik 2,5 week op vakantie naar Mauritius.
Er is tot oktober 2018 altijd gezegd dat het daar veilig is voor zwangere vrouwen en geen zika voorkomt.
In de nieuwe lijst van het rivm wordt nu wel zika genoemd.
Ik ken iemand die afgelopen maart 3 maanden zwanger was en ook op vakantie is geweest naar Mauritius en geen last heeft gehad van muggen.

Is er iemand die hier onlangs nog geweest is of mij meer informatie kan geven?
Deze reis is een lang gekoesterde wens en ik zou hem liever niet hoeven annuleren..

Iemand tips?

Liefs.

Hanne

Hanne

09-12-2018 om 11:45

Annuleren

Ik zou in dit geval wel annuleren, je kind is waarschijnlijk een nog meer gekoesterde droom dan je reis.

Zou je met jezelf kunnen leven als je voor een vakantie achteraf een verkeerde keus blijkt te hebben gemaakt.

Ik zou ook niet gaan.

https://www.ggdreisvaccinaties.nl/vaccinaties/zika-virus

Ik heb op de site van de GGD toch wel genoeg nadelen gelezen om te annuleren. Je zou kunnen overleggen met je huisarts en/of de GGD en zelf een afweging maken natuurlijk.
Maar persoonlijk zou ik geen fijne ontspannen vakantie meer hebben. Voor zwangere vrouwen wordt een reis naar risicovolle gebieden streng afgeraden.
Inentingen en behandelingen zijn er niet. Ook je partner kan besmet worden, ook hij moet voorzorgsmaatregelen treffen. Zelfs nog bij thuiskomst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.